Norsk
Nyeste
Atrás

Blogger

Her kan du kommentere alle brukernes blogger

Du leste riktig. Dette er altså ukas drøyeste påstand. Sopranos, Game of Thrones, Mad Men eller The Wire - ingen av disse når opp til kvaliteten vi finner i Boardwalk Empire. Word!

Den første sesongen var litt tung. Det skal jeg ikke benekte. Selv hadde jeg litt problemer med å sette meg inn i den amerikanske politikken anno 1920, men nå sitter det i ryggmargen. Føler nå at jeg kan forbudstiden like godt som den lille gangetabellen (fikk alt riktig på den i 4. klasse, så...).

Boardwalk Empire har de beste karakterene, det beste manuset, den beste bildebruken, de mest interessante historietrådene og ikke minst de beste skuespillerne.

Det skal sies at mange av skuespillerne er fremtredende i mange andre TV-serier også, men det er i Boardwalk Empire de virkelig skinner. Hele tiden.

Sesong fire er ferdig, og jeg sitter bare og venter på at den neste skal begynne. Det sies at menn tenker på sex hvert syvende sekund. Vel, jeg tenker på Boardwalk Empire hvert femte. Minst.
<bild>
- Ingenting er bedre enn Boardwalk Empire. Sånn er det bare.
Are you gonna bark all day, little doggy, or are you gonna bite?
  • 0
Siterer Tor Erik:
Den første sesongen var litt tung. Det skal jeg ikke benekte.


Den første sesongen var den eneste av dem som virkelig var verdt å få med seg. Etter det ble det mindre og mindre appellerende, og jeg gadd til slutt ikke å se ferdig tredje sesong. Når ikke The Sopranos, Game of Thrones eller Breaking Bad til anklene engang.
                                • Community Manager og hardware-skribent @ Gamereactor.no •
  • 0
Siterer Ole-Christian / GR®:
Den første sesongen var den eneste av dem som virkelig var verdt å få med seg. Etter det ble det mindre og mindre appellerende, og jeg gadd til slutt ikke å se ferdig tredje sesong. Når ikke The Sopranos, Game of Thrones eller Breaking Bad til anklene engang.


Lol...
Are you gonna bark all day, little doggy, or are you gonna bite?
  • 0
Siterer Tor Erik:
Lol...


Til og med Dexter var mer underholdende enn Boardwalk Empire.
                                • Community Manager og hardware-skribent @ Gamereactor.no •
  • 0
Hahaha, tror nok det er alderen min som gjør at jeg setter større pris på Boardwalk enn alle de andre du nevner, for du tar helt feil.

Breaking Bad er en glimrende serie, men det er bare Bryan Cranston som kan kalles en skuespiller blant de som jobber foran kameraet.
Are you gonna bark all day, little doggy, or are you gonna bite?
  • 0
Siterer Tor Erik:
Hahaha, tror nok det er alderen min som gjør at jeg setter større pris på Boardwalk enn alle de andre du nevner, for du tar helt feil.


Ah, det gode gamle "jeg er eldst, så jeg vet best"-kortet?

Siterer Tor Erik:
Breaking Bad er en glimrende serie, men det er bare Bryan Cranston som kan kalles en skuespiller blant de som jobber foran kameraet.


Jeg kan være enig i at Boardwalk Empire har flere gode skuespillere enn for eksempel Breaking Bad, men det i seg selv er ikke nok til å bære en hel serie. Dessuten er Cranston bedre i Breaking Bad enn alle skuespillerne i Boardwalk Empire er. The Sopranos har utvilsomt bedre skuespillerprestasjoner over hele fjøla enn det Boardwalk Empire har, dog.
                                • Community Manager og hardware-skribent @ Gamereactor.no •
  • 0
Tror ikke Boardwalk Empire er min type serie.

Siterer Ole-Christian / GR®:
Når ikke The Sopranos, Game of Thrones eller Breaking Bad til anklene engang.


Sopranos ble for dødt for meg, ga opp etter en sesong. Breaking Bad har jeg sneglet meg gjennom tre sesonger av, men jeg er ikke så veldig interessert i fortsettelsen.

Game of Thrones og Doctor Who er mer min greie innen serier som fremdeles går.
Ser også på Sons of Anarchy fra tid til annen, uten at den havner spesielt høyt på kvalitetsskalaen.

Foretrekker å se serier som er ferdig, så jeg slipper den evige ventingen på nye sesonger.
  • 0
Siterer Tommy Kvaernerud:
Foretrekker å se serier som er ferdig, så jeg slipper den evige ventingen på nye sesonger.


Helt enig. Det skal sies at det å vente på nye episoder gjør det å se dem til en litt større begivenhet, men det er likevel enormt mye bedre å kunne se dem når man vil og så mange man vil om gangen. Har trålet gjennom mange hele serier i løpet av bare en eller to uker.

Hater forresten denne trenden med å dele opp sesonger i to halvdeler, og da gjerne med nærmere et halvt års ventetid mellom dem. De kan like gjerne kalle det to forskjellige sesonger.
                                • Community Manager og hardware-skribent @ Gamereactor.no •
  • 0
De gamle er eldst, men de har ikke nødvendigvis rett av den grunn. Smaken min har forandret seg med årene, men det er vanskelig å si at den har blitt bedre av den grunn...

Men her er en liten oppfordring til alle som lever et kriminelt liv på siden av det vanlige: Ikke la noen oppdage at du har en ekstra telefon. Skru av ringelyden. Skru av vibrasjonen. Det er for dumt å bli ferska på grunn av noe så tåpelig...
Are you gonna bark all day, little doggy, or are you gonna bite?
  • 0
Siterer Tor Erik:
De gamle er eldst, men de har ikke nødvendigvis rett av den grunn. Smaken min har forandret seg med årene, men det er vanskelig å si at den har blitt bedre av den grunn...


Hva er favorittseriene (og muligens også filmene) dine utenom Boardwalk Empire?
                                • Community Manager og hardware-skribent @ Gamereactor.no •
  • 0
Breaking Bad, Sopranos, The Wire, Game of Thrones, Band of Brothers, The Pacific, Mad Men og Dexter (tom sesong 4).

Hvis jeg vil ha litt lystigere stemning ser jeg på Bored to Death, It's always sunny in Philadelphia, Hello Ladies eller How I met yo motha.

Tror nok at Gump fortsatt er favorittfilmen min. Har også en spesiell plass i hjertet for Pulp Fiction, LoTR, Kill Bill, Pianisten, Livet er herlig, The Matrix og ALT med Leonardo DiCaprio.

Har helt sikkert utelatt mange favoritter, men hjernen har bare plass til en viss mengde av denne typen info.
Are you gonna bark all day, little doggy, or are you gonna bite?
  • 0
Siterer Tor Erik:
Breaking Bad, Sopranos, The Wire, Game of Thrones, Band of Brothers, The Pacific, Mad Men og Dexter (tom sesong 4).


Den eneste av dem som ikke er blant mine egne favoritter er Mad Men, men den har jeg heller ikke sett. Har du sett Twin Peaks, Six Feet Under, Rome, Deadwood og/eller Generation Kill?

Siterer Tor Erik:
Tror nok at Gump fortsatt er favorittfilmen min. Har også en spesiell plass i hjertet for Pulp Fiction, LoTR, Kill Bill, Pianisten, Livet er herlig, The Matrix og ALT med Leonardo DiCaprio.


Vanskelig å si noe på filmsmaken din når du har en spesiell plass i hjertet for Pulp Fiction. Alle de andre ville jeg nok ikke plassert helt mot toppen selv, kanskje med unntak av Forrest Gump. Mye vanskeligere med filmer enn med serier uansett da.

Siterer Tor Erik:
Har helt sikkert utelatt mange favoritter, men hjernen har bare plass til en viss mengde av denne typen info.


Det er alltid overraskende vanskelig å ramse opp favorittfilmer. Jeg forsøkte å sette opp en topp 10-liste for en liten stund siden, og endte opp med topp 100..
                                • Community Manager og hardware-skribent @ Gamereactor.no •
  • 0
Om jeg hadde hatt en toppliste, så ville hvertfall disse hatt en plass på den.
Oz, Generation Kill, Chuck, Firefly, Doctor Who, Game of Thrones, Six Feet Under, Dexter, The Wire, Band of Brothers, Twin Peaks og Scrubs.
Muligens også CSI Las Vegas. Så enormt mye på det en periode.
  • 0
Siterer Ole-Christian / GR®:
Har du sett Twin Peaks, Six Feet Under, Rome, Deadwood og/eller Generation Kill?


Twin Peaks har jeg sett, men glemte å nevne. Rome og Deadwood har jeg kun sett et par episoder av. Skal se dem en eller annen gang. Likte Generation Kill veldig godt. Fikk helt vondt i magen da han broileren dengte løs på skøyeren i siste (?) episode. Det er et godt tegn når man får fysiske reaksjoner.

Siterer Tommy Kvaernerud:
Muligens også CSI Las Vegas. Så enormt mye på det en periode


Dette var fast hver uke, men interessen døde ut. Las Vegas er og blir den beste av dem (selv om det er typisk å hylle originalen).
Are you gonna bark all day, little doggy, or are you gonna bite?
  • 0
To ord: Planet Earth. Det er en serie som ligger i en helt annen liga.

Når det kommer til skuespill har jeg to andre ord: Twin Peaks.

Jeg har enda ikke sett Boardwalk Empire da, så jeg kan ikke inkludere den i noen form for liste.
he stepped down, trying not to look long at her, as if she were the sun, yet he saw her, like the sun, even without looking
  • 0
  • RDB
  • RDB
Som fan av pretensiøse dramaserier ala Sopranos og The Wire er det rart at jeg ikke har sett denne serien enda. Kanskje jeg rett og slett bare er for kul.
  • 0
Siterer Tor Erik:
Hahaha, tror nok det er alderen min som gjør at jeg setter større pris på Boardwalk enn alle de andre du nevner, for du tar helt feil.

Breaking Bad er en glimrende serie, men det er bare Bryan Cranston som kan kalles en skuespiller blant de som jobber foran kameraet.

Den eneste? De andre skuespillerne gjør en ganske solid nok jobb spør du meg...
  • 0
Seriene jeg liker best er:
Six feet under, the Wire, Breaking Bad og Oz.
Sons of Anarchy er heller ikke å forakte.

Nå har heg faktisk første sesongen av Boardwalk Empire liggende. Men den får jeg ta frem til høsten..
-Kill -Loot -Return.
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!