LIVE
HQ
logo hd live | Pepper Grinder
See in hd icon

Chat

X
      😁 😂 😃 😄 😅 😆 😇 😈 😉 😊 😋 😌 😍 😏 😐 😑 😒 😓 😔 😕 😖 😗 😘 😙 😚 😛 😜 😝 😞 😟 😠 😡 😢 😣 😤 😥 😦 😧 😨 😩 😪 😫 😬 😭 😮 😯 😰 😱 😲 😳 😴 😵 😶 😷 😸 😹 😺 😻 😼 😽 😾 😿 🙀 🙁 🙂 🙃 🙄
      Norsk
      Nyeste
      Atrás

      Blogger

      Her kan du kommentere alle brukernes blogger

      Det var mange forventninger knyttet til danske Nicolas Winding Refn sin første film etter suksessen hans med Drive. Da Only God Forgives ble annonsert med Ryan Gosling foran kamera var det mange som så for seg den spirituelle oppfølgeren til Drive. De som gikk inn i kinosalen med dette i bakhodet ble raskt skuffet, for her har Refn ikke bare distansert seg fra den spektakulære filmen fra 2011, han har overgått den.

      Drive var en film som splittet mange i kinopublikummet, noe som er forståelig. Å betale 100 kroner for å se på Ryan Gosling og Carey Mulligan stirre lengtende etter hverandre i halvannen time er sløsing med penger i manges øyne. Filmen var heldigvis hjulpet enormt av fantastisk fargebruk, stilfull cinematografi og en fantastisk Gosling i hovedrollen, som gjorde at den ble et av det årets største hits. Only God Forgives er mye av det samme, men uten all historien og karakterutviklingen.

      Historien i Only God Forgives er nemlig et av de svakeste elementene, sammen med karakterutviklingen. De som trodde Drive hadde lite å gå på når det kom til dialog kommer til å være enda mer fortapt i OGF. Heldigvis er ikke historien det viktigste her heller. Refn får frem mer enn nok av de tunge tematiske elementene fra karakterenes handlinger enn han ville med flere hundre linjer dialog. Selv steder der det er dialog har Refn valgt å kutte det bort, kun for å la det stilistiske og tematiske synke dypere inn. Historien er ikke verdt å nevne i lengden. Tematikken florerer rundt familieforhold, hevn, synder og straff og legges alle sammen inn i en film som du virkelig må være åpen for, om du ønsker å se mesterverket som ligger bak mangelen av dialog og tradisjonelle fortellerteknikker.

      Det mest imponerende med Only God Forgives er at tematikken ikke er filmens beste aspekt. Med Drive hamret Refn virkelig hvor kult han kunne få film til å være, men Only God Forgives er flere mil foran førstnevnte. Hvert eneste bilde i filmen er et visuelt mesterverk, og mangelen på dialog lar selvfølgelig de visuelle aspektene synke inn enda mer. Cinematografi, lys og mise-en-scene transcenderer det vi så i Drive, og nærmer seg noe av det mest imponerende jeg har sett i en film noensinne. Som med Enter The Void er denne filmen et neonmesterverk. Bangkok er en like elektrisk by som Tokyo i dette aspektet og det fungerer utmerket. Noe annet som er verdt å nevne er Clint Mansells fantastiske soundtrack, som knytter sammen et allerede visuelt kunstverk til et estetisk mesterverk som overgår det meste innenfor filmverdenen nå til dags.

      Only God Forgives har fått unødvendig mye kritikk, trolig fra et publikum som ikke var åpne for mesterverket som ble vist dem. En real skam, for dette er en av årets beste filmer.

      9/10
      Living so the last night feels like a past life
      • 0
      Haha.


      Hahahhahahaha.
      Emma Watson er skikkelig digg.
      • 0
      Jeg fikk med meg at du ga den 8/10 i «Hvilken film/serie så du sist?» før du redigerte det, så jeg tolker det som en svak nier.

      Ganske spenstig å kalle den bedre enn Drive. Har ikke sett den ennå, og har ikke hatt den helt store interessen på grunn av den blandede kritikken, men dette gjorde meg litt mer interessert. Har i hvert fall ingen problemer med manglende dialog. Film som er opptatt av å vise fremfor å fortelle er ofte langt mer interessante. Om den er så visuelt imponerende som du hevder er det noe jeg kan sette pris på.

      Dette er forresten en av de klart beste filmanmeldelsene jeg har lest her på Gamereactor. Håper du skriver flere, for jeg nøt den virkelig. Kommer trolig til å sjekke ut filmen på grunn av den.
                                      • Community Manager og hardware-skribent @ Gamereactor.no •
      • 0
      Siterer Predator:
      Haha.


      Hahahhahahaha.


      Vær stille du, Sweeney.

      Siterer Ole-Christian / GR®:
      Jeg fikk med meg at du ga den 8/10 i «Hvilken film/serie så du sist?» før du redigerte det, så jeg tolker det som en svak nier.


      Jeg klarte faktisk å skrive omvendt på Casablanca og OGF, førstnevnte skulle ha 8 og ikke 9 mens denne skulle ha det motsatte. Det er dog en svak nier jeg gir filmen.

      Siterer Ole-Christian / GR®:
      Film som er opptatt av å vise fremfor å fortelle er ofte langt mer interessante. Om den er så visuelt imponerende som du hevder er det noe jeg kan sette pris på.


      Må si at jeg ble veldig glad av den første setningen. OGF er en ganske simpel kunstfilm sammenlignet med mye annet, men det visuelle er helt klart i toppklasse,

      Siterer Ole-Christian / GR®:
      Dette er forresten en av de klart beste filmanmeldelsene jeg har lest her på Gamereactor. Håper du skriver flere, for jeg nøt den virkelig. Kommer trolig til å sjekke ut filmen på grunn av den.


      Tusen takk! Prøver å skrive noen av de nye filmene jeg ser nå til dags, og kommer til å poste en oppsummering av filmåret 2013 så snart jeg får sett Blå er den varmeste fargen, eller om året er ved sin slutt og jeg enda ikke har fått sett den.
      Living so the last night feels like a past life
      • 0
      Siterer JoEy_Odd:
      Jeg klarte faktisk å skrive omvendt på Casablanca og OGF, førstnevnte skulle ha 8 og ikke 9 mens denne skulle ha det motsatte. Det er dog en svak nier jeg gir filmen.


      Ah, det gir mening.

      Siterer JoEy_Odd:
      Må si at jeg ble veldig glad av den første setningen. OGF er en ganske simpel kunstfilm sammenlignet med mye annet, men det visuelle er helt klart i toppklasse,


      Det er forfriskende med en relativt dialogfri kunstfilm en gang iblant også. Generelt burde film være mer opptatt av å vise så mye som mulig fremfor å forklare det via dialog. Ikke at dialog generelt er en dårlig ting på noen som helst måte når det brukes riktig.

      Siterer JoEy_Odd:
      Tusen takk! Prøver å skrive noen av de nye filmene jeg ser nå til dags, og kommer til å poste en oppsummering av filmåret 2013 så snart jeg får sett Blå er den varmeste fargen, eller om året er ved sin slutt og jeg enda ikke har fått sett den.


      Oppsummeringen av filmåret ser jeg iallfall frem til.
                                      • Community Manager og hardware-skribent @ Gamereactor.no •
      • 0
      Siterer Ole-Christian / GR®:
      Det er forfriskende med en relativt dialogfri kunstfilm en gang iblant også.


      Noe som ikke kom frem i anmeldelsen som jeg kanskje skulle nevnt er lengden på filmen. Halvannet time, noe jeg ble ganske overrasket av. Refn klarer det han prøvde på, men jeg så for eksempel Andrei Rublev her om dagen, ja den omhandler hele livet til en mann, men desto en relativt dialoglett film når man tenker over det. Og den versjonen jeg så var på hele 3 timer og en halv time. Det er ganske imponerende hva Refn klarer å få til på så kort tid.
      Living so the last night feels like a past life
      • 0
      Siterer JoEy_Odd:
      Det er ganske imponerende hva Refn klarer å få til på så kort tid.


      Ja, det er ganske imponerende hvordan har får 90 minutter til å føles som fem jævla timer.
      Emma Watson er skikkelig digg.
      • 0
      Siterer Predator:
      Ja, det er ganske imponerende hvordan har får 90 minutter til å føles som fem jævla timer.


      Skulle virkelig ønske at den varte i fem timer. Det hadde vært film det.
      Living so the last night feels like a past life
      • 0
      Siterer JoEy_Odd:
      Skulle virkelig ønske at den varte i fem timer. Det hadde vært film det.


      Den varte jo i fem timer.

      Jeg har sett filmer som varer fire timer, som føltes mye kortere enn OGF. En drittfilm av de absolutt, og da mener jeg absolutt, sjeldne.
      Emma Watson er skikkelig digg.
      • 0
      Siterer JoEy_Odd:
      Noe som ikke kom frem i anmeldelsen som jeg kanskje skulle nevnt er lengden på filmen. Halvannet time, noe jeg ble ganske overrasket av.


      At den ikke er så lang er jo bare positivt med denne typen film, så lenge han oppnår det han ville.

      Siterer Predator:
      Jeg har sett filmer som varer fire timer, som føltes mye kortere enn OGF. En drittfilm av de absolutt, og da mener jeg absolutt, sjeldne.


      Du mener også at Sweeney Todd er tidenes beste film. Nok sagt, liksom.
                                      • Community Manager og hardware-skribent @ Gamereactor.no •
      • 0
      Siterer Ole-Christian / GR®:
      så lenge han oppnår det han ville.


      Det mener jeg så absolutt at han gjorde.

      Siterer Ole-Christian / GR®:
      Du mener også at Sweeney Todd er tidenes beste film. Nok sagt, liksom.


      Fikk du ikke med deg dissen min i tredje kommentar?

      Siterer Predator:
      En drittfilm av de absolutt, og da mener jeg absolutt, sjeldne.


      Vet du hva, jeg leste nettopp den raske anmeldelsen du skrev i "Hvilken film så du sist" da du først så den, og beklager om dette høres kritisk ut, men det virker som om du gikk glipp av sånn cirka alt det viktige i filmen. Du klarte bare å se på overflaten av filmen. Ganske pretensiøst å sitere egen blogg, men:

      Siterer JoeyOdd:
      en film som du virkelig må være åpen for, om du ønsker å se mesterverket som ligger bak mangelen av dialog og tradisjonelle fortellerteknikker.
      Living so the last night feels like a past life
      • 0
      Siterer Ole-Christian/ GR®:
      Du mener også at Sweeney Todd er tidenes beste film. Nok sagt, liksom.


      Det faktum at Sweeney Todd er favorittfilmen har blitt trukket opp så håpløst mange ganger at jeg blir lei. Please. Stop. The. Hate.
      Emma Watson er skikkelig digg.
      • 0
      Siterer JoEy_Odd:
      Fikk du ikke med deg dissen min i tredje kommentar?


      Nei, den hadde jeg faktisk oversett. Lavthengende frukt, vet du.
                                      • Community Manager og hardware-skribent @ Gamereactor.no •
      • 0
      Siterer JoEy_Odd:
      Vet du hva, jeg leste nettopp den raske anmeldelsen du skrev i "Hvilken film så du sist" da du først så den, og beklager om dette høres kritisk ut, men det virker som om du gikk glipp av sånn cirka alt det viktige i filmen. Du klarte bare å se på overflaten av filmen. Ganske pretensiøst å sitere egen blogg, men:


      Hva er det for en bullshit ting å si?

      Hvis ikke en film får sitt budenskap over til seeren, som atpåtil ser den på kino med fullt fokus, i løpet av den halvannen timen den varer, hvorfor skal jeg da søke opp hemmelige meninger og dritt på Google for å skjønne den? Bryr jeg meg? Var det noe som helst med denne filmen som interesserte meg? Winding Refn tror han er smartere enn alle på jorda, og filmen er en film som alle dere "filmelitister" kan skryte dere av å forstå, og heve dere høyere enn oss som faktisk liker filmer som ikke er så poengløse og tomme som denne. Jeg liker kryptiske filmer. Jeg digget Mullholland Drive, for eksempel. Men i Only God Forgives, var det virkelig ingen verdens ting som fenget, interesserte eller gjorde meg så investert at jeg gladlig konsentrerte meg om filmens "poenger" - som forøvrig er inteteksisterende.
      Emma Watson er skikkelig digg.
      • 0
      Siterer Predator:
      hvorfor skal jeg da søke opp hemmelige meninger og dritt på Google for å skjønne den?


      Nå ville jeg vel ikke kalt mye av det underliggende i filmen "hemmelig." Selv om det ikke blir sagt eksplisitt i filmen, derimot blir det ikke sagt mye om noe, så er mange av de tematiske elementene filmen ganske klare for en årvåken seer. Jeg ser attpåtil ikke noe galt i å søke på Google for å prøve å forstå elementer du synes var uklare da du så filmen.

      Siterer Predator:
      Var det noe som helst med denne filmen som interesserte meg?


      Det visuelle bør ha interessert deg.

      Siterer Predator:
      filmen er en film som alle dere "filmelitister" kan skryte dere av å forstå, og heve dere høyere enn oss som faktisk liker filmer som ikke er så poengløse og tomme som denne.


      Først av alt, ja, jeg kan skjønner poenget ditt her. Jeg prøver, som du forhåpentlig skjønner, ikke å fremstå som en elitistisk jævel her. Jeg klarer å finne glede og interesserer meg først og fremst i det visuelle ved filmen. At jeg mener jeg klarer å forstå noen av de underliggende aspektene ved filmen gjør heller ikke at jeg prøver å heve meg over deg. Kanskje tolkningen min er helt feil, men det har ingenting å si, fordi jeg fikk mer ut av filmen ved å attribuere visse tematiske elementer til visse handlinger begått av karakterer i filmen.

      Siterer Predator:
      Men i Only God Forgives, var det virkelig ingen verdens ting som fenget, interesserte eller gjorde meg så investert at jeg gladlig konsentrerte meg om filmens "poenger" - som forøvrig er inteteksisterende.


      Jeg vet ikke om du har gjort det, men for å avslutte synes jeg virkelig du bør gi filmen en til sjanse. Vet du ikke liker kunstfilm, men les noen tolkninger på nettet som sier litt forskjellige ting, se filmen én gang til med dette i bakhodet. Håper og tror at du ville fått mer glede ut av filmen om du prøvde på det.
      Living so the last night feels like a past life
      • 0
      Siterer JoEy_Odd:
      å er mange av de tematiske elementene filmen ganske klare for en årvåken seer.


      Jeg var så sinnsykt forventningsfull til den filmen, så den på kino. Tror du virkelig ikke jeg var årvåken når jeg så den?

      Siterer JoEy_Odd:
      Det visuelle bør ha interessert deg.


      Masse close-ups av Ryan Gosling interesserer meg ikke. Fargebruket var riktignok veldig stilistisk og så bra ut, men det holder virkelig ikke.

      Siterer JoEy_Odd:
      fordi jeg fikk mer ut av filmen ved å attribuere visse tematiske elementer til visse handlinger begått av karakterer i filmen.


      Det kan godt hende, men når jeg satt der, med fullt fokus, var alt jeg tenkte på hvor fantastisk kjedelig det hele var. Hvor fantastisk dårlig dialogen var, når den først var der. Måten Winding Refn regisserer filmen som en parodi på seg selv.

      Siterer JoEy_Odd:
      Jeg vet ikke om du har gjort det, men for å avslutte synes jeg virkelig du bør gi filmen en til sjanse. Vet du ikke liker kunstfilm, men les noen tolkninger på nettet som sier litt forskjellige ting, se filmen én gang til med dette i bakhodet. Håper og tror at du ville fått mer glede ut av filmen om du prøvde på det.


      Det skjer ikke at jeg kaster bort tida på slikt tullball igjen.

      MULIGENS jeg torturerer meg gjennom den igjen hvis jeg virkelig ikke har annet å gjøre, men det er mye jeg hadde gjort fremfor å se dette makkverket igjen.
      Emma Watson er skikkelig digg.
      • 0
      • gnyg
      • gnyg
      Jeg er enig med Predator.. Filmen er dårlig. Hadde ingen forventninger men jeg kjedet meg fælt, sovnet et par ganger, tenkte på å bytte til en annen film. Osv.-
      Is it the fear to fall in space that keeps us from understanding? The only way to find the power is to look inside Increase your fall on purpose and let this river flow Now you hold this secret, appeared out of the vacuum of space - Gojira
      • 0
      Syntes Drive var bede, men jeg likte OGF ganske godt uansett. Flott anmeldelse.
      You exist because we allow it, and you will end because we demand it.
      • 0
      Jeg likte Drive godt, så anmeldelsen får meg til å ville se denne. Skikkelig god anmeldelse også.
      • 0
      Flott anmeldelse, Joey. Er ikke noe enig i karakteren, men det er bra at noen fikk mer ut av OGF enn det jeg gjorde.
      • 0
      Noen filmer er bare ikke egnet på et publikum som ikke evner å se estetikken i et godt audiovisuelt samspill. Det er litt som med Journey. Det er ikke et spill man spiller for dialogen eller historien sin skyld. Det er et spill som er interkaksjonskunst på sitt reneste; en reise fra a til å der du styrer en karakter gjennom et stemningsfylt landskap. Og så kommer den underliggende filosofien og tematikken i tillegg som forsterker sanseinntrykkene. Jeg har ikke sett Only God Forgives, men intuisjonen min sier at den fungerer nesten på samme måte i filmverdenen. Virker på mange måter som en hyllest til Kar Wai Wong.
      he stepped down, trying not to look long at her, as if she were the sun, yet he saw her, like the sun, even without looking
      • 0
      • Los
      • Los
      Jeg hadde egentlig ikke tenkt å se denne, etter jeg hørte så mye negativt. Men for en stund siden så jeg en video på YouTube som forklarte litt om tema og plot i filmen, og da bestemte jeg meg for å gi den en sjangs, og etter å ha lest dette øker lysten mer.

      Jeg likte jo Valhalla Rising veldig godt og jeg elsket Drive. Refn har i min bok bevist at han er en fantastisk filmskaper, så jeg er selvfølgelig nysgjerrig på filmen.

      Filmer som er sterkt polariserende er veldig spennende, fordi det helt klart ligger noe i filmen som treffer enkelte på en bedre måte og ikke taler til andre overhodet.. Det være seg Only God Forgives eller Sweeney Todd.
      Vis vinden løye går e rett på tryne
      • 0
      Siterer Predator:
      Jeg var så sinnsykt forventningsfull til den filmen, så den på kino


      Slikt kan ødelegge en hver film. Aldri forvent noe som helst av en film, så kommer du gang på gang til å bli positivt overrasket.

      Jeg elsket Drive, men har aldri tatt med bryet med å se denne, fordi jeg har hørt mye dårlig om den. Men etter å ha lest denne anmeldelsen, og fordi den var så god, så fikk jeg veldig lyst til å se den.

      Siterer Predator:
      Det faktum at Sweeney Todd er favorittfilmen har blitt trukket opp så håpløst mange ganger at jeg blir lei. Please. Stop. The. Hate.

      Nå vet ikke jeg mye om hvilke andre filmer du liker, men dette får meg til å ta stole mer på Joeys ord enn ditt.
      • 0
      Siterer Mexis:
      Slikt kan ødelegge en hver film. Aldri forvent noe som helst av en film, så kommer du gang på gang til å bli positivt overrasket.


      Det er umulig å ikke forvente noe. Man har forventninger til enhver film, enten det måtte være enorme forventninger, eller tanker om at "dette kan bare overraske meg". Spesielt vanskelig er det å ikke danne større forventinger til nye filmer av regissører du liker. Winding Refn's forrige film, Drive, er en av de beste filmene som er laget de seneste årene, og dermed blir det umulig å ikke forvente noe av hans nyeste. Jeg gikk inn i kinosalen, med følgende forventninger; "Dette blir spennende. Jeg gleder meg." Og filmen var grusomt dårlig. Du påstår at forventinger gir deg biased meninger om filmen. Jeg sier at ikke bare er det feil, men forventinger er så og si umulig å ha; med mindre du ser en film du ikke har hørt noe som helst om - og hvor sjelden skjer ikke det?

      Siterer Mexis:
      Nå vet ikke jeg mye om hvilke andre filmer du liker, men dette får meg til å ta stole mer på Joeys ord enn ditt.


      Faen, ikke du også.
      Emma Watson er skikkelig digg.
      • 0
      Siterer Mexis:
      Nå vet ikke jeg mye om hvilke andre filmer du liker, men dette får meg til å ta stole mer på Joeys ord enn ditt.


      Han har egentlig veldig god filmsmak. Det er bare den topplasseringen alle stusser på.
      Living so the last night feels like a past life
      • 0

      For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!