Norsk
Nyeste
Atrás

Blogger

Her kan du kommentere alle brukernes blogger

Heyhey :]

Lenge siden jeg har blogget nå, så det er absolutt på tide at jeg hoster opp noen meninger igjen.

Denne gangen vil jeg snakke om hvor vanskelig det er å navigere seg omkring i elektronikkens verden. Selv om jeg bruker vanvittig mye tid foran data / 360 / PS3 og tilbringer mange timer på alle mulige nerd- nettsteder, er det fortsatt enkelte ting som virker rimelig fjernt for min egen del. Tenk da på hvordan det er med RESTEN av befolkningen. De man kan kalle "casual" folket må da ha store problemer her?

Naturlig nok, de har ikke peiling på hva en HDMI kabel gjør i forhold til en SCART? I deres øyne har de akkurat lik funksjon. HD- klar TV? Hva betyr det? Jeg SKJØNNER om de sliter, for å si det mildt.

Her en dag kjøpte jeg meg den offisielle HDMI-kabelen til Sony. Den kostet 399 kroner. Det gikk ikke lenge før jeg fikk en aldri så liten pekepinn på hvor sinnsykt mye det er for en kabel. Hmm, det er ikke greit. Hvordan skal jeg forklare det da? De skjønner seg ikke på denne nymotens teknologien uansett.

Over et enormt langt tidsrom har jeg "mast" om å få lov til å kjøpe meg ny TV. Foreldre skjønner ikke hvorfor den gamle bilde- rørs TV'n ikke duger. Jeg forsøker å snakke litt om oppløsning og piksler, men det er i grunn rimelig dødfødt her i huset.

Det skal sies at jeg endelig har fått bestilt meg HD-TV. Den får jeg om en dag eller to. Uansett, den kostet 4475kr (Tatungen som jeg har sagt litt om på hardware- forumet her) og har fått glimrende kritikker. Trur du ikke mamma og pappa syns det er vanvittig mye for en TV? Faen da, den er blant de aller billigste 32" på markedet! Du får jo en like stor TV til 20 000! Jeg får alltid høre at jeg ikke har begrep om penger, men herregud, der tror jeg de har et litt større problem.

Det handler om å følge med i tiden, og innse at utviklingen går sin gang. Det er iallefall min mening. Det er klart, 5000 er mye penger, men det er ikke mye for en LCD 32" som har fått strålende kritikker over hele rekka.

Ble ikke så lang denne bloggen, men jeg fikk sagt mitt! Da trenger den i grunn ikke være lenger :)


~Braxboy~
core i5-2500k (klokket 4,5 ghz) | 8gb Corsair Dominator | Gigabyte Geforce GTX 570 | ASUS P8P67 EVO s-1155 | Corsair HX750W PSU | Fractal Design R3 midi-tower
  • 0
Bra blogg Braxboy ! Skjønner hvordan du har det for å si det sånn . Men 4475,- er jo ikke mye for en 32" TV! Stå på ditt. Vi tekno-gutta må holde oss sammen .
Hvorfor leser du dette?
  • 0
JAJA sånn er foreldre Men en tv hd-klar og 32" tv til 4475kr? Men en bra blogg i det minste Vi i GR broderskapet må holde sammen
  • 0
Word! Atter en gang bra blogg.
Hvorfor leser du dette?
  • 0
http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=334624

Bare at jeg kjøpte på MPX, for den nevnte prisen. Har fått glimrende kritikker! Håper virkelig jeg får den i morra, gleder meg som en unge

Takk for kommentarer folkens!
core i5-2500k (klokket 4,5 ghz) | 8gb Corsair Dominator | Gigabyte Geforce GTX 570 | ASUS P8P67 EVO s-1155 | Corsair HX750W PSU | Fractal Design R3 midi-tower
  • 0
Veldig bra blogg Braxboy!
Mine foreldre er akkurat sånn. Her er et bevis:
Den stasjonære PC'en vi nå har hatt i over 7 og kanskje 8 år , som engang ikke har XP! Den er ME, eller Melenium Edition tror jeg det het.. Den suger. Rett og slett.

Så for rundt et halvt år sia, og flere ganger før det og, spurte jeg pent om fattern værsåsnill kunne kjøpe en ny PC.. Jeg ville virkelig spille gode spill og helst noe annet en minesveiper og pinball. Og svaret jeg fikk var følgende:
"Jeg syns den er bra nok jeg"

- Hørte ikke!!? Hva i h******!!??

Så noen måneder senere gikk jeg og kjøpte meg den bærbare HP'en jeg sitter på nå..

Men jeg har også mast om at han skal kjøpe en ny TV.. Den vi har er rett og slett utdatert.. Men han sier ente, "jeg skal tenke på det" så glemmer han det helt, eller så sier han, "Vi trenger ikke ny TV" Dermed basta.. Men jeg skal fortsette å mase.. Gjett om
Type here.
  • 0
Nok en god blogg braxboy

Det finnes nok foreldre som er analfabeter på elektronikk, men synes nå at lærerne også er blant denne gjengen som kanskje burde ha hatt kurs i å koble opp videomaskiner m.m.
Bernt Erik Sandnes/Spill er sunt - Intel i7 4960X, Gigabyte X79-UP4 hovedkort, Gigabyte HD7970 2GB GDDR5, 32GB Kingston Hyper X Beast, Kingston HyperX 240GB SSD, BenQ XL2720Z LED Skjerm, Philips amBX, Cooler Master Cosmos SE kabinett.
  • 0
Bra blogg! Er enig i det du sier, foreldrene mine har ikke noe sånt slags innsikt. Det gikk to år fra jeg begynnte å mase om HD-TV til jeg fikk en HD-TV.
he stepped down, trying not to look long at her, as if she were the sun, yet he saw her, like the sun, even without looking
  • 0
Sitter og tester nye TV'n min nå, er helt utrolig morsomt
core i5-2500k (klokket 4,5 ghz) | 8gb Corsair Dominator | Gigabyte Geforce GTX 570 | ASUS P8P67 EVO s-1155 | Corsair HX750W PSU | Fractal Design R3 midi-tower
  • 0
Bra blogg braxboy!
4475 er da ingenting for en 32" LCD (vis det til foreldra dine )
Mine foreldre har ikke peil på teknologi de heller, de liker best å mase for å få meg med på tur
  • 0
Det er en positiv ting med at foreldre ikke har den peilingen som vi har da. Det er lettere å slippe unda/få noe igjen med ting hvis man hjelper dem med noe "vanskelig" teknisk, for så å spørre om noe i retur etterpå . Jeg fikk så lyst på en cola jeg XD.
Hvorfor leser du dette?
  • 0
  • Missing Avatar
  • hei2
foreldrene min kan ingen ting om elektronikk de sier enå at min PSone er bra nok de.
  • 0
bra blogg!

Jeg er ikke den mest opplyste når det kommer til elektronikk...
Jeg kan ingen ting om insiden av pc'en.
Visst kan jeg da bytte ut en dvd-brenner og en nettverkskort.
Men det er også det jeg kan om elektronikken i en pc...

Jeg vet ikke hva HDMI er...
jeg har enda ikke prøvd ut HD-tv...
Er det et stort problem?
Mangler jeg noe?
Nei det syns jeg så visst ikke.
  • 0
Eid, folka mine sjønner ikke at spill er gøy men litt eletronikk kan iallefall fattern
Les en bok, pok en snok!
  • 0
Siterer zombie_timmy:
bra blogg!

Jeg er ikke den mest opplyste når det kommer til elektronikk...
Jeg kan ingen ting om insiden av pc'en.
Visst kan jeg da bytte ut en dvd-brenner og en nettverkskort.
Men det er også det jeg kan om elektronikken i en pc...

Jeg vet ikke hva HDMI er...
jeg har enda ikke prøvd ut HD-tv...
Er det et stort problem?
Mangler jeg noe?
Nei det syns jeg så visst ikke.


Hvem sa at du skulle beskrive meg?

Siterer Warwigan1:
folka mine sjønner ikke at spill er gøy men litt eletronikk kan iallefall fattern


Sånn er faren min også


P.S. old thread is old
Underneath the arcade, details collide.
  • 0
haha, heldigvis har faren min jobba med pc programering i 30 år, så han liker det hehe
All you touch and all you see / is all your life will ever be
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!