Norsk
Nyeste
Atrás

Blogger

Her kan du kommentere alle brukernes blogger

Men, jeg har jo allerede hevdet at Boardwalk Empire er bedre enn alt!? Ja, men det var før True Detective ble sendt på HBO.

True Detective handler kort fortalt om to sørstatsetteforskere som jobber med ett (eller flere) mord. Handlingen er satt delvis i nåtiden, og delvis i fortiden. Blås i det, historien er ikke så viktig. Det er stemningen og skuespillet som tar alt fokuset.

Jeg hadde virkelig sett meg lei på filmer med Matthew McConaughey i bar overkropp og med et stort smil om munnen. Når jeg tenker meg om rakk jeg vel aldri å sette pris dem i det hele tatt. Mannen har gjort en del solide roller, men han har tydeligvis hatt et ønske om å tjene mer penger så han har stilt opp i utallige komedier med og uten romantikk.

I HBOs True Detective er han derimot glimrende. Stort sett påkledd, og han smiler vel egentlig aldri. I rollen som Rust Cohle spiller han en plaget mann med en haugevis av demoner hengende over seg, og uansett om han er i forgrunnen eller bakgrunnen så stjeler han hver eneste scene. Nerven og intensitet til Macconnahay er fantastisk, og det er umulig å ikke la seg rive med. Dette er en av de sterkeste rolletolkningene jeg har sett noensinne.

Woody Harrelson er også briljant. Rollefiguren hans virker først som en ganske kjip og dum fyr, men den fjerde episoden viser hva som faktisk bor i Martin Hart (som han heter).

Jeg vet at mange gleder seg til en ny sesong av Game of Thrones, men det blir ikke så viktig lenger etter de første ti minuttene med True Detective.

Jeg kan garantere deg at når TV-året 2014 er omme, så er det True Detective du kommer til å tenke på. Ikke noe annet. Se den! Det er dette som er bedre enn alt. Beklager at jeg tok feil sist.
<bild>
Jeg kan forøvrig garantere at det er litt mørkere stemning i serien enn på dette bildet, men det er i det minste gode venner...
Are you gonna bark all day, little doggy, or are you gonna bite?
  • 0
Nå er det bare å vente på at Ole-Christian kaster seg inn i debatten.
  • 0
Den høres veldig interessant ut. Tror jeg skal prøve å vente så lenge som mulig med å begynne på den, slik at jeg slipper å vente i evigheter på nye episoder. Er mer enn kjipt nok å vente et helt år mellom sesonger av Game of Thrones.

Siterer SirThomas:
Nå er det bare å vente på at Ole-Christian kaster seg inn i debatten.


Hvilken debatt?
                                • Community Manager og hardware-skribent @ Gamereactor.no •
  • 0
Siterer Ole-Christian:
Hvilken debatt?


En debatt som etter alt å dømme kan begynne å eksistere når du har sett True Detective.

Hvem kan glemme hva som skjedde sist Tor-Erik mente at noe var bedre enn alt?

Siterer Ole-Christian:
Når ikke The Sopranos, Game of Thrones eller Breaking Bad til anklene engang.
  • 0
Siterer SirThomas:
En debatt som etter alt å dømme kan begynne å eksistere når du har sett True Detective.

Hvem kan glemme hva som skjedde sist Tor-Erik mente at noe var bedre enn alt?


Jeg er ikke helt sikker på hva du egentlig prøver å si.
                                • Community Manager og hardware-skribent @ Gamereactor.no •
  • 0
Siterer Ole-Christian:
Jeg er ikke helt sikker på hva du egentlig prøver å si.


At du og Tor-Erik muligens har forskjellige meninger om hva som er bedre enn alt.
  • 0
Siterer SirThomas:
At du og Tor-Erik muligens har forskjellige meninger om hva som er bedre enn alt.


Boardwalk Empire var den eneste av seriene han nevnte blant sine favoritter som jeg var uenig i. Også favorittfilmene hans kunne jeg stort sett stille meg bak. Denne bloggen handler uansett ikke om hvorvidt jeg og Tor Erik er enige i hva som er best. Den handler om at Tor Erik synes True Detective er best.
                                • Community Manager og hardware-skribent @ Gamereactor.no •
  • 0
Siterer Ole-Christian:
Denne bloggen handler uansett ikke om hvorvidt jeg og Tor Erik er enige i hva som er best. Den handler om at Tor Erik synes True Detective er best.


Joda, naturligvis. Men han skrev sikkert også bloggen for å skape diskusjon - Enten fra folk som har sett serien og deler synspunktene hans, eller fra folk som har en helt annen oppfatning av hva som er best. Det var der jeg tenkte du hadde dukket opp hvis du hadde sett den.

Så skrev jeg det mest litt spontant på bakgrunn av ditt engasjement innen serier.
  • 0
Rolig nå, gutter
Are you gonna bark all day, little doggy, or are you gonna bite?
  • 0
Følger selv med på True Detective, og elsker det!
Penger er verdiløse inntil du bruker dem.
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!