Norsk
Nyeste
Atrás

Blogger

Her kan du kommentere alle brukernes blogger

I det siste har mesteparten av tiden min dreiet seg om mobilspill og jeg har vel egentlig ikke gjort noe annet enn å ha nesa i skjermen. Jeg har ikke lagt merke til før nå at ting rundt meg har skjedd mens jeg har sittet der og trykket jeg bare låste alt ute og ingenting betydde liksom ikke noe mer. Jeg snakker da altså om avhengighet!

Hvorfor er det sånn at det er spesielt for mobilspill? hva er meningen? jeg har jo egentlig bare kastet bort tiden med å drive og spille Clash fra morgen til kveld når jeg kunne gjort noe annet.

Derfor går denne bloggen litt ut i frustrasjon til alle mobilskaperne der ute og det går sånn:

Et mobil spill går enkelt nok ut på det samme. Det kryr rett og slett masseproduseres en haug med dårlige kopier av original spillene hvor de andre spillselskapene stort sett bare grubler på hvorfor ikke de kom opp med den ideen først. Og da er det selfølgelig ikke vanskelig å tenke at dette blir det bare avhengighet av og folk bryr seg ikke om tid og sted til slutt sitter man med mobilen og laderen 24/7 og det gjør spillselskapene bare for å tjene penger... eller? hvorfor må det være sånn at alle skal lage det samme går det ikke ann å lage noen spill som det virkelig er verdt å skryte av og som ingen trenger å lage kopier av?. Hvorfor ikke bare ha mobilen som en ekstra konsoll bare i et mindre format som en ds eller psvita?. Nei det går selfølgelig ikke fordi da er det ikke sikkert at man tjener like bra.

Så jeg avslutter her med noen spørsmål.
Hvordan skal verden bli hvis dette utvikler seg for raskt? Hva er meningen med å bare lage et spill kun for pengene? Kan det ikke gå en bedre vei hvor mobilen kommer med mer kvalitet?.

Dette lurer jeg på og jeg synes de som lager mobilspill burde tenke seg litt mer om.
Hva synes du?
"Be carefull out there! we dont want to see you go holowed" -Andrew of Astora
  • 0
Mobilspill kan nærmest på ingen som helst måte erstatte spillkonsoller for min del. Skal jeg ut på lengre reiser så tar jeg med meg enten 3DS'en eller PSP'en og det er svært sjeldent at jeg setter meg ned og spiller på mobilen. Bruker den vel nesten utelukkende til musikk og surfing.

Når det er sagt, så har jeg prøvd noen spill på mobil som jeg synes ikke er så aller verst. Rayman Jungle/Fiesta Run og Jurassic Park Builder kan jeg med nøds sette meg ned med, hvis det er fullstendig krise.
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
De fleste om ikke alle mobilspillene jeg har spillt suger balle. Ingen av dem kan komme opp og måle seg med det jeg får til 3ds min.

Må jeg ta bussen eller om jeg har en 5-10 minutters ventetid en plass så går det ikke til mobil spill, da sjekker jeg nyhetene på vg/dagbladet.
  • 0
At folk lager spill for å tjene penger vil nok aldri forandre seg. Penger betyr alt, bare godta det først som sist. Man må uansett lage noe som folk er villige til å betale for, og det kan forsåvidt være et kvalitetstegn i seg selv.

Personlig spiller jeg en del på mobilen, og det finnes absolutt en god del kvalitet på denne plattformen også. Det positive er jo at mobil-spill generelt er billigere så man kan prøve mye forskjellig uten å kaste vekk så mye penger.
"We are not retreating - we are advancing in another direction"
  • 0
  • gnyg
  • gnyg
Mobilspill er morro, og en blir avhengig. Det kan aldri erstatte en spillkonsoll, eller en PC. Men mobilspill har aldri hatt det som mål. De sikter seg i stor grad mot mennesker som ikke spiller så mye, og ingenting er galt med det.

Å lage et spill kun for pengene blir ikke borte. Eneste negative jeg kan kommme på er når de skal selge deg DLC med våpen, og et par kart og når en tar ting ut av originalspillet for å selge det som tilleggsinnhold. Om en lager en tilleggspakke i ettertid så er det greit.
Is it the fear to fall in space that keeps us from understanding? The only way to find the power is to look inside Increase your fall on purpose and let this river flow Now you hold this secret, appeared out of the vacuum of space - Gojira
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!