Norsk
Nyeste
Atrás

Blogger

Her kan du kommentere alle brukernes blogger

Da jeg anmeldte PS4-versjonen av Tomb Raider var konklusjonen at spillets forbedrede grafikk (som nå ligger på nivå med PC-versjonen) førte til en mer intens og oppslukende opplevelse, selv om resten av spillet var identisk. Det samme kan ikke sies om Playstation 4-versjonen av Rayman Legends, selv om også dette spillet føyer seg inn som et av de beste du finner i PS4-hylla.

Rayman Lengends til Playstation 4 er nemlig en port i ordets rett forstand. De har kuttet ut alt av lastetide, og det er jo alltid et pluss, men utover dette er det ingen forskjell å spore mellom PS4-versjonen og PS3/360/PC/Wii U-versjonen.

Ved første øyekast kunne i hvert fall ikke jeg se noen forskjell, og for å være sikker i min sak fyrte jeg opp PC-versjonen, 360-versjonen og den nye PS4-versjonen samtidig, koblet til samme skjerm. Jeg lot spillet stå i ro på starten av samme brett, og vekslet mellom de ulike inngangene på skjermen. Hverken jeg eller kona så noen forskjell i det hele tatt, men vi var begge enige om at det så veldig bra ut over hele fjøla.

At det ser likt ut betyr nemlig ikke at spillet ser dårlig ut på PS4. Det betyr bare at spillet så eksepsjonelt bra ut på de gamle konsollene. Dette har å gjøre med den lekre håndtegnede grafikken, som jeg mistenker ble designet først og fremst med tanke på last-gen-versjonene.

Uansett hvilken plattform du velger er Rayman Legends et utrolig vakkert spill, som også lett kan kalles et av de mest underholdende, sjarmerende og morsomme eventyrene i sjangeren gjennom tidene. Bare ikke forvent en visuell åpenbaring hvis du skaffer deg PS4-versjonen.

For flere detaljer om alt som gjør Rayman Legends til en knallspill (uansett format), kan du sjekke ut anmeldelsen min. Karakteren gjelder også for PS4-utgaven, men det er altså ingen grunn til å kjøpe det på nytt. Hvis du aldri kjøpte spillet i utgangspunktet er det derimot på høy tid å gjøre det nå.

<bild>
PS4-versjonen inneholder noen nye figurer å spille som, samt et par ekstra challenges, men ellers er den helt lik, og like bra, som originalversjonen...
Tidligere redaksjonssjef hos Gamereactor Norge
  • 0
Har det til PS3, så tenker jeg står over. Selv om spillet utifra ren underholdningsverdi omtrent er verdt å betale to ganger for. Om jeg av èn eller annen grunn noen gang ikke har det til PS3 mer, så skaffes det sikkert på PS4.
"You've got to live life standing up straight and look right at the sun"
  • 0
Kjøpte det til Wii U på lansering, så jeg heller ser ikke noe voldsomt behov for å kjøpe det på nytt til PS4. Den eneste grunnen kan i så fall være for å sammenligne mellom plattformene, siden du på Wii U, bruker gamepaden til å styre Murfy på en del baner.
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!