Norsk
Nyeste
Atrás

Blogger

Her kan du kommentere alle brukernes blogger

Den siste uken har jeg testet det norskproduserte Troll mot Vikinger, eller Troll vs Vikings, og jeg sitter igjen med blandede følelser.

Megapop, med Jørgen Tharaldsen i spissen, har laget en nordisk vri på Plants vs. Zombies, og det er riktig så sjarmerende. Så å si alt i spillet er mer eller mindre hentet fra Popcaps slager, men jeg klarer ikke å bli irritert av den grunn.

Troll mot Vikinger har kostet 4,5 millioner å utvikle, og hele 14 personer har vært med i produksjonen siden desember i 2012. Det er altså ikke et hobbyprosjekt snekret sammen for å sope inn noen lettjente kroner på mobilspillerne. Dette blir forøvrig tydelig allerede ved spillets start. Herlig designede figurer, kul musikk og filmsekvenser som lett overgår alt Popcap eller Rovio noen gang har laget setter stemningen for et helnorsk eventyr.

Det er vel ingen tvil om at norrøn mytologi har en viss plass i hjertet til de fleste nordmenn, og utenlandske filmer, bøker og spill viser at det er flere enn oss her i Norge som bryr seg. Dette er også noe Megapop er avhengige av for at spillet skal bli en suksess. I tillegg til jungeltelegrafen, selvsagt. Jeg føler at de fanger den norrøne følelsen, og produksjonsverdien imponerer (selv om spillet hadde kostet mer enn 0,-).

Spillet er altså gratis å laste ned, men de håper på å tjene penger ved at du kjøper ting innad i spillet. Det være seg større antall soldater (troll) tilgjengelig i kamp, nye troll, større produksjonskapasitet og så videre. Dette er derimot ikke nødvendig for å komme seg frem i spillet, men det kan være til god hjelp hvis man skulle synes at spillet blir for vanskelig. Selv har jeg ennå ikke hatt behov for å bruke en eneste krone, men så anser jeg meg selv som en rimelig habil PvsZ-spiller. Det stemmer.

Troll mot Vikinger er tilgjengelig på iOS i dag, og finner veien til PC og Android nærmere sommeren. Verdt å sjekke ut for alle som eier en iPhone eller iPad. Det har mye sjarm og humor for null kroner...
<bild>
Are you gonna bark all day, little doggy, or are you gonna bite?
  • 0
Jeg likte Plants vs. Zombies på iPhone godt, og så lenge dette er mer enn en dårlig kopi, vil jeg nok sjekke den ut.
                                   «Jeg prøvde å trøste meg med at jeg var et åndsmenneske»
  • 0
Siterer remote:
Jeg likte Plants vs. Zombies på iPhone godt, og så lenge dette er mer enn en dårlig kopi, vil jeg nok sjekke den ut.


Jeg synes det bedre enn PvsZ, men det handler mest om presentasjon og design enn gameplay. Sistnevnte er identisk.
Are you gonna bark all day, little doggy, or are you gonna bite?
  • 0
Siterer Tor Erik:
Jeg synes det bedre enn PvsZ, men det handler mest om presentasjon og design enn gameplay. Sistnevnte er identisk.


Mer av det samme i en litt annen versjon er for så vidt ikke så dårlig. Jeg forventer ikke at en liten norsk bedrift skal innovere, men jeg håper de gjør nok suksess på dette spillet til å gjøre det i framtiden.
                                   «Jeg prøvde å trøste meg med at jeg var et åndsmenneske»
  • 0
Er ikke dette de kaller for Lane strategi?
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!