Norsk
Nyeste
Atrás

Blogger

Her kan du kommentere alle brukernes blogger

Dere andre har sikkert opplevd noe av det samme fra tid til annen, men jeg er aldri opplevd en så lang og sammenhengende periode hvor jeg ikke får spille, fordi jeg ikke har penger til nye spill eller penger til å ha noe annet enn min elskede 3DS på hybelen.

Siden jeg flyttet ut i august og begynte på studier, har jeg bare fått spilt i feriene. Den siste ordentlige spilløkten min var i juleferien hvor jeg var hjemme og spilte gjennom Wind Waker HD (som jeg lånte av en venn) til Wii U.

Det er både frustrerende og et savn å måtte velge bort noe man har likt nesten hele sitt liv. Jeg har det nyeste Fire Emblem til 3DS, men det er et spill som må spilles i lange strekk av gangen, så det har jeg ennå ikke åpnet. Derfor «ga» jeg spillet i julegave til broren min, men det er en annen historie.

Et annet unntakt er Pokémon Y som jeg spilte gjennom iløpet av en måned like etter at det kom ut i fjor. Men det er et spill som kan spilles i små økter og som fint kan rundes iløpet av noen helger.

Jeg vil legge til at dette kan være en fin lengde på en blogg. Tenk over den muligheten! Da frister det kanskje til å skrive blogger oftere? De trenger ikke være tunge og lange, f.eks. 200-300 ord slik som denne.
                                   «Jeg prøvde å trøste meg med at jeg var et åndsmenneske»
  • 0
Den situasjonen du beskriver skremmer meg greit. Bare det å ha trappet mye ned på spillingen de siste årene har gjort meg søvnløs om nettene. Neida, det finnes et liv utenom spillene også, men det er da fortsatt min desidert største lidenskap og noe jeg aldri hadde klart å legge bort over lengre tid.

Siden jeg også er student, så har jeg vel i utgangspunktet ikke alt for mye å rutte med jeg heller. Det meste av studielånet går bort til husleie og mat, men jeg pleier å jobbe en del i ferier, så jeg tjener opp en del kroner ekstra der. I tillegg jobber jeg noen timer som IT-veileder på skolen dette semesteret, og da tjener jeg noen tusen ekstra hver måned der og. Sånn sett har jeg ikke noe problemer med å kjøpe de spillene jeg vil ha, men når jeg skal få tid til å spille gjennom alle er jo en annen sak.

Det er nok ganske trygt å vi nok har en del enklere fag enn mange andre studier, så jeg har aldri hatt behov for å sitte timevis med skolearbeid hver dag. Selv nå som jeg har tatt noen IT-fag ved siden av, har det gått greit med et par timer jobbing uten forelesningene. Så jeg får trykket inn noen timer med spilling, hver dag selv når jeg har skole og trener aktivt og det er en balansegang jeg synes er veldig grei.

(Merker at dette nærmest ble en ny blogg....)
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
Problemet mitt er at jeg har for mange uspilte spill, og for lite tid, PLUSS spill som jeg vil kjøpe, men som jeg ikke gidder å kjøpe, fordi jeg har så mye uspilt. Så, i stedet for å begynne på noe nylt, spiller jeg heller spill jeg har spilt før, som det ikke gjør så mye om blir litt oppstykkete.

Faen vi lever gode liv, folkens.

Fin lengde forresten. Helt enig.
Bonkies - Apekatter, Tetris og avansert robotikk i skjønn forening
  • 0
Siterer Joelspeanuts:
Problemet mitt er at jeg har for mange uspilte spill, og for lite tid, PLUSS spill som jeg vil kjøpe, men som jeg ikke gidder å kjøpe, fordi jeg har så mye uspilt. Så, i stedet for å begynne på noe nylt, spiller jeg heller spill jeg har spilt før, som det ikke gjør så mye om blir litt oppstykkete.

Faen vi lever gode liv, folkens.

Fin lengde forresten. Helt enig.


Haha, tror jeg bare siterer alt du skrev fordi jeg har det på samme måten og hadde tenkt til å skrive det samme. Har blitt helt lei av spill pga backloggen min, så nå bruker jeg tiden på anime isteden. Det løser ikke problemet, for å si det sånn.
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
  • 0
Kan skjønne problemet ditt. Men du sier at du ikke har penger til å ha noe annet enn 3DS på hybelen. Er det dyrere å ha en konsoll enn 3DS'en? Da tar jeg utgangspunkt i at du eier både konsoll og TV fra før. Litt mer strømforbruk men det skal ikke være all verden å snakke om.

Jeg har selv vært student i to og et halvt år nå, og spillingen går forsåvidt i bølger opp og ned. Ikke nødvendigvis bare på grunn av økonomien, men i perioder er tid med samboeren, venner eller skolearbeid viktigere.

Personlig hadde jeg et par år i jobb mellom videregående og universitetet så jeg fikk kjøpt meg egen tv og lagt meg opp litt penger på den tiden.
"We are not retreating - we are advancing in another direction"
  • 0
Har selv ikke store problemer med tid eller penger. Derimot har jeg ikke så mange konsoller på hybelen, så blir litt begrenset på den måten.
"Jeg har fått Xenoblade til wii, som jeg vil anbefale på det varmeste. Spillet er så bra at det er flaut at det ikke er mer kjent." - Royality Indeed.
  • 0
Siterer Glorfindel:
det finnes et liv utenom spillene også


For noe tøys!

Du må slutte å skrive så lange innlegg når jeg skriver en kort blogg. Det setter meg i et dårlig lys.

Siterer Joelspeanuts:
Problemet mitt er at jeg har for mange uspilte spill, og for lite tid, PLUSS spill som jeg vil kjøpe, men som jeg ikke gidder å kjøpe, fordi jeg har så mye uspilt. Så, i stedet for å begynne på noe nylt, spiller jeg heller spill jeg har spilt før, som det ikke gjør så mye om blir litt oppstykkete.


Ja, det har du et nytt problem i tillegg som jeg ikke har. Hvis det er for mange spill man har lyst på, eller at man har for mange spill man må spille, går man i spinn og velger ingenting. Og gleden fra alle spillene slår på en måte hverandre i hjel. Har du opplevd noe lignende, eller kanskje det er det du opplever nå?



Siterer Xenofex:
Da tar jeg utgangspunkt i at du eier både konsoll og TV fra før.


Det er tv jeg ikke eier, så der kan det gå noen lapper. Strøm koster kanskje ikke de mange kronene. Et annet aspekt er at jeg vet at jeg ikke har tid til det uansett, så det blir kanskje også litt sløsing. Men når jeg sier at jeg ikke har tid, handler det egentlig bare om prioritering. At man ikke har tid er så ufattelig klisjéfylt og usant.

Siterer sonic og link:
Har selv ikke store problemer med tid eller penger. Derimot har jeg ikke så mange konsoller på hybelen, så blir litt begrenset på den måten.


Det høres ut som et luksusproblem! Hvilke konsoller har du der du bor?
                                   «Jeg prøvde å trøste meg med at jeg var et åndsmenneske»
  • 0
Siterer remote:
Det høres ut som et luksusproblem! Hvilke konsoller har du der du bor?


GBA/DS/3DS + Wii + PC.
"Jeg har fått Xenoblade til wii, som jeg vil anbefale på det varmeste. Spillet er så bra at det er flaut at det ikke er mer kjent." - Royality Indeed.
  • 0
Siterer sonic og link:
GBA/DS/3DS + Wii + PC.


Det høres ut som den perfekte kombinasjonen. Jeg har selv hatt det slik i en god stud og vært fornøyd med det.
                                   «Jeg prøvde å trøste meg med at jeg var et åndsmenneske»
  • 0
Jeg føler jeg ikke har noe å spille. Noe nytt that is.
Jeg har ingen backlog, fordi jeg for noen år siden gikk amokk og kjøpte alt jeg hadde hatt lyst til å spille siden jeg ble interessert i spill. Det meste er nå fullført, resten har ikke vært noe for meg.
Det er sjelden jeg finner noe nytt som er av interesse, så det blir til at jeg spiller spill jeg har spilt hundre ganger før. Av og til finner jeg et og annet spill som gjør meg nysgjerrig, men aldri så ofte at jeg blir blakk eller ikke har tid til å spille dem.

Så for meg er det heller motsatt. Jeg skulle gjerne hatt en ny stabel med spill å vie tid til. Men jeg har virkelig problemer med å finne noe interessant.
Vel, forutenom Dark Souls 2, som dukker opp om to uker
  • 0
Siterer remote:
For noe tøys!


Ja greit da... det var en dårlig løgn...

Siterer remote:
Du må slutte å skrive så lange innlegg når jeg skriver en kort blogg. Det setter meg i et dårlig lys.


Jeg kan ikke noe for det. Kanskje jeg trenger psykolog?
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
Siterer remote:
Det høres ut som den perfekte kombinasjonen. Jeg har selv hatt det slik i en god stud og vært fornøyd med det.


Funker fint, men går jo glipp av noen eksklusiver, som jeg da ikke får spilt før jeg drar hjem til Bergen.
"Jeg har fått Xenoblade til wii, som jeg vil anbefale på det varmeste. Spillet er så bra at det er flaut at det ikke er mer kjent." - Royality Indeed.
  • 0
Hvis du har en PC så har jeg noen keys liggende som du kan få Remote
Sic Parvis Magna - Greatness from small beginnings
  • 0
Siterer Tommy Kvaernerud:
Så for meg er det heller motsatt. Jeg skulle gjerne hatt en ny stabel med spill å vie tid til. Men jeg har virkelig problemer med å finne noe interessant.


Det må egentlig være kjedeligere å ikke kunne spille fordi man ikke har noen spill man vil spille?

Siterer Glorfindel:
Jeg kan ikke noe for det. Kanskje jeg trenger psykolog?


Ja, det gjør du nok. Jeg kan komme med flere anbefalinger.

Siterer sonic og link:
Funker fint, men går jo glipp av noen eksklusiver, som jeg da ikke får spilt før jeg drar hjem til Bergen.


Selv ville det tilfredsstilt min spillsmak, men du er heldig om du har tilgang til alle konsollene så lett, selv om det ikke er hele tiden.

Siterer AndyLonn:
Hvis du har en PC så har jeg noen keys liggende som du kan få Remote


Vel, jeg har en Macbook Air som nok ikke egner seg til å spille på, men takk skal du ha for tilbudet!
                                   «Jeg prøvde å trøste meg med at jeg var et åndsmenneske»
  • 0
Selv har jeg har dett motsatt i det siste, de siste årene har jeg kjøpt for mange spill til at jeg kan spille alle (hjelper å ha fått en god del i stipend de siste årene...) og fortsetter å kjøpe nye selv om jeg ikke er ferdig med mine gamle. Noen spill jeg kjøpte for noen måneder siden er ikke startet engang, mens andre kom jeg meg et stykke fram i, og la dem til sida for å prøve andre spill... uten å huske på å begynne på det forrige spillet igjen etterpå. Backloggen min bare vokser i en truende fart...

Men lurer på om situasjonen vil snu snart, begynner snart å ikke ha så mye penger igjen til annet enn skoleregninger (som jeg betaler selv for første gang nå i år) og har ikke jobb (blir vanskelig å få her oppe på folkehøyskolen, men vil prøve på noe i sommerferien). Valgte å ikke kjøpe Tropical Freeze ved release (men skal definitivt ha det senere!) for å spare opp til Layton vs. Phoenix Wright, Kirby og Mario Kart... Ny konsoll blir det nok ikke snakk om på ei stund, har heldigvis det jeg vil ha akkurat nå (Wii U, 3DS, PS3, og skaffet meg PS2 og N64 i fjor sommer) og det blir nok ei stund før de neste kommer ut. Skal studere i Oslo til høsten, og regner med det vil bli en del "fattig student"-situasjoner disse årene... Kanskje jeg kan bruke tida på å endelig bli ferdig med en god del av mine uferdige spill?
Take off every zig, for great justice
  • 0
Siterer Worst Username Ever:
Kanskje jeg kan bruke tida på å endelig bli ferdig med en god del av mine uferdige spill?


Å ha for mange spill kan ikke være for bra. Man trenger tid til å nyte dem også, ikke bare gjennomføre dem for å gå over til neste. Kanskje du ikke skal kjøpe spill i sommerferien og heller spille ferdig dine gamle?
                                   «Jeg prøvde å trøste meg med at jeg var et åndsmenneske»
  • 0
Har hvertfall tenkt å ikke kjøpe så mye spill på ei stund (også for å spare penger) av med unntak av spill de neste månedene som jeg har gledet meg til lenge (som de nevnt ovenfor)
Take off every zig, for great justice
  • 0
Siterer Worst Username Ever:
Har hvertfall tenkt å ikke kjøpe så mye spill på ei stund (også for å spare penger) av med unntak av spill de neste månedene som jeg har gledet meg til lenge (som de nevnt ovenfor)


Hvilke spill er det?
                                   «Jeg prøvde å trøste meg med at jeg var et åndsmenneske»
  • 0
Layton vs. Phoenix Wright, Kirby Triple Deluxe og Mario Kart 8
Take off every zig, for great justice
  • 0
Siterer Worst Username Ever:
Layton vs. Phoenix Wright, Kirby Triple Deluxe og Mario Kart 8


Det siste spillet kan jeg se for meg at mange vil ha, men de to første er smale titler. Liker du de to seriene godt?
                                   «Jeg prøvde å trøste meg med at jeg var et åndsmenneske»
  • 0
Ja, Layton vs. Phoenix Wright er noe jeg har gledet meg til og har hatt lyst til å spille lenge (var først tvil om det ville bli lokalisert i det hele tatt, så er flott å faktisk få det), liker begge seriene godt. Ikke sikker på om jeg ville kalt Kirby en "smal" tittel, virker som om den er nokså populær/kjent, men er uansett veldig glad i Kirby og det er flott å se enda et spill. Gjør ikke noe for meg at kanskje ikke mange andre kjøper det/snakker om det, om det er det du tenker på, er som regel min egen opplevelse som teller (Mario Kart osv. bør ha multiplayer, men det er det jo mange som skal ha uansett)
Take off every zig, for great justice
  • 0
Siterer Worst Username Ever:
Ikke sikker på om jeg ville kalt Kirby en "smal" tittel


Det jeg kanskje mente mer, var at de ikke er tradisjonelle må-ha-spill som alle kjøper. Det er kjedelig (for resten, og spillet muligens) når man oppdager et godt spill som ikke selger godt. Det føles som regel urettferdig.
                                   «Jeg prøvde å trøste meg med at jeg var et åndsmenneske»
  • 0
Yup, kjenner ofte den følelsen, desto større grunn til å kjøpe dem... Vet om mange spill som jeg gjerne skulle ønske solgte bedre, ingenting er mer irriterende enn å høre at et av spillene du likte kanskje kunne ha fått en oppfølger, men det ble ikke noe av det pga. dårlig salg. Eller at oppfølgeren til/lignende spill som et obskurt japansk (ect.) spill ikke blir lokalisert av samme grunn. Når du ser på spillene jeg liker er ikke det akkurat hva det "typiske" (spesielt vestlige) spillmarkedet fokuserer på, og bortsett fra de største Nintendo-titlene er det ikke akkurat spillene som selger best... rytmespillsjangeren, f.eks, er noe jeg elsker, og spesielt av typen sære, (ofte) japanske rytmespill. Skulle gjerne ønske jeg så mer av denne typen, både flere lokaliserte (spesielt til regionslåste 3DS, ellers kan jeg i verste fall bare importere siden de fleste av disse trenger jeg ikke å skjønne teksten for å spille), og flere vestlige selskaper som prøver seg på "rare" (i mangel på bedre beskrivelse) rytmespill. Men om dette er noe som vil selge bra, det er en annen sak...
Take off every zig, for great justice
  • 0
Siterer Worst Username Ever:
Eller at oppfølgeren til/lignende spill


Det første spillet jeg kommer på når det gjelder dette, er ZombiU. Jeg er helt sikker på at en toer ville rettet opp mange av feilene i eneren og blitt et virkelig godt spill!
                                   «Jeg prøvde å trøste meg med at jeg var et åndsmenneske»
  • 0
Siterer remote:
Siterer Worst Username Ever:Eller at oppfølgeren til/lignende spill
Det første spillet jeg kommer på når det gjelder dette, er ZombiU. Jeg er helt sikker på at en toer ville rettet opp mange av feilene i eneren og blitt et virkelig godt spill!

Nå snakket jeg akkurat der, i den setningen, om spill som finnes, men ikke blir lokalisert her, ikke oppfølgere som ikke blir lagd (selv om jeg nevnte det også over). Men ja, ZombiU kunne godt ha en oppfølger.
Take off every zig, for great justice
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!