Norsk
Nyeste
Atrás

Blogger

Her kan du kommentere alle brukernes blogger

Ja, du leste riktig, jeg hater virkelig Dark Souls. Etter gode anmeldelser og god omtale generelt ble jeg skikkelig fristet til å prøve spillet. Jeg fikk det til jul. Jeg hadde blitt advart om at spillet var vanskelig, så jeg skjønte at tålmodigheten min ville bli satt på prøve. Jeg startet på spillet med godt mot og likte ganske godt mekanikkene jeg ble presentert for. Jeg kjente igjen kontrollene ettersom de lignet ganske mye på f. eks. Zelda og Darksiders. Sett bort ifra dette så var spillet ganske så vanskelig å komme inn i, ingen forklaring på hva jeg burde gjøre, jeg vet faktisk ikke enda hva som er den beste måten å begynne på i Dark Souls.

Dødsfall etter atter dødsfall senere begynte spillet å tære på psyken min. For det meste skjønte jeg at det var mine feil som medførte at jeg døde. Jeg hadde blitt advart på forhånd om at så mange dødsfall var vanlig, som om jeg var blitt fortalt av en lege at symptomene jeg kjente var helt vanlige i min tilstand. Jeg presset meg videre, og jeg kjente faktisk litt på den "rusen" som folk sier at de får i Dark Souls etter å endelig ha slått en skikkelig vanskelig boss. Jeg slo et par av de vanskelige bossene, men så kom jeg til et punkt.

Det virket som om jeg var med i et slags sykt eksperiment hvor jeg måtte gjenleve den samme grusomme dagen igjen og igjen. Jeg kom meg ikke videre, og jeg hadde gjort mitt beste for å komme dit jeg var. Jeg var tydeligvis ikke kar nok til å ta for meg dette spillet, men hvem er egentlig det? Til syvende og sist handler det om hvem som tåler å dø nok, eller hvem som klarer å skaffe seg nok tips fra internett eller venner. Å fullføre dette spillet alene uten hjelp klarte jeg ikke. Og å spille videre er ikke verdt det, Dark Souls er utilgivelig, dårlig teknisk og krever altfor mye engasjement. Etter ti timer spilt føler jeg ikke at jeg egentlig har fått noe ut av spillet utenom at det kan være greit å ha det som referansepunkt i forhold til vanskelighetsgrad i spill. Jeg spiller spill for å nyte, ikke for å straffe meg selv, og det var det Dark Souls tilbød.

Hva synes du om Dark Souls?
  • 0
Det tok syv timer før jeg kom ordentlig igang med det første spillet.
Jeg skjønte ingenting, jeg døde hele tiden, og jeg var overveldet av frustrasjon.
Men jeg elsket designet og musikken fra første minutt, så jeg måtte se mer.
Derfor holdt jeg ut "torturen" til jeg hadde lært hvordan spillet fungerte, og ble gradvis bedre.
Nå har jeg gjennomført DS1 et tosiffret antall ganger, og det byr ikke lenger på stort med utfordring. Det står også som et av mine all-time favorittspill. Delvis på grunn av nevnte design og musikk, men også fordi det er et av få spill som klarte å holde på interessen min, på tross av absurd vanskelighetsgrad, og fikk meg til å nekte å gi opp.
Jeg spiller vanligvis på easy i spill generelt, så det er nesten utrolig at jeg klarte å komme meg gjennom DS en gang. Nå har jeg spilt det så mye at jeg fint kan komme meg gjennom på under tre timer.

Har sittet med oppfølgeren i litt under ei uke. Det føles ikke like vanskelig som det første spillet en gang gjorde (åpenbart fordi jeg har spilt det første så mye), men det har såvisst utfordring å by på her og der.
Er ikke helt ferdig enda, men også DS2 ligger an til å havne høyt på all-time favoritt lista.

Så hva syns jeg om Dark Souls?
I freakin' love it!
  • 0
Darks Souls gjør veldig mye riktig, men selv er det enkelte ting som frustrerte meg noe innmari. Det at fiender kom i livet når man kom til bonfire, og mangelen på fast travel i de tidligere delene av spillet, likte jeg ikke overhodet. Heldigvis ser Dark Souls 2 ut til å ha gjort noen klare forbedringer. Så DS2 blir nok skaffet.
"Jeg har fått Xenoblade til wii, som jeg vil anbefale på det varmeste. Spillet er så bra at det er flaut at det ikke er mer kjent." - Royality Indeed.
  • 0
  • gnyg
  • gnyg
Siterer sonic og link:
. Heldigvis ser Dark Souls 2 ut til å ha gjort noen klare forbedringer. Så DS2 blir nok skaffet.



Pressmelding fra From Software. "HHAHAHAHAHA, du suger i spillet? Her, la oss fjerne noen fiender for deg. Du klarer jo ikke å komme til bossen med fire flasker, så vi fjerner fienden for å gjøre det enkelt. Easy mode engage."
Is it the fear to fall in space that keeps us from understanding? The only way to find the power is to look inside Increase your fall on purpose and let this river flow Now you hold this secret, appeared out of the vacuum of space - Gojira
  • 0
Jeg har faktisk prøvd Dark Souls. Det var veldig vanskelig, men ikke klin umulig. Det hadde vært mye bedre om man kunne lagre litt oftere, spesielt foran bosser, slik at man slipper å gjøre så mye av plankekjøringa på nytt.
                                   «Jeg prøvde å trøste meg med at jeg var et åndsmenneske»
  • 0
Siterer gnyg:
Siterer sonic og link:. Heldigvis ser Dark Souls 2 ut til å ha gjort noen klare forbedringer. Så DS2 blir nok skaffet.


Pressmelding fra From Software. "HHAHAHAHAHA, du suger i spillet? Her, la oss fjerne noen fiender for deg. Du klarer jo ikke å komme til bossen med fire flasker, så vi fjerner fienden for å gjøre det enkelt. Easy mode engage."


Tror du misforstår. Det at enkelte fiender ikke kommer tilbake igjen etter bonefire, gjør bare at det blir lettere å utforske spillet, men spillet i seg selv blir ikke nødvendigvis lettere. De fleste anmeldere som likte Demon og Darks Souls, virker til å være positiv til forandringene. Har ikke noe med å gjøre spillet lettere, men heller unngå unødvendig grinding/repitisjon.

Visst man absolutt skal spille så "vanskelige" spill, så bør man heller holder seg til multiplayer only spill. Mennesker vil i de fleste tilfeller kunne gi en bedre utfordring enn AI.

EDIT: remote tar også opp et godt poeng, som forsåvidt har mye med å gjøre med det jeg beskrev over. Bonefire/lagring nærmere bosser hadde ikke vært dumt.
"Jeg har fått Xenoblade til wii, som jeg vil anbefale på det varmeste. Spillet er så bra at det er flaut at det ikke er mer kjent." - Royality Indeed.
  • 0
Siterer remote:
Det hadde vært mye bedre om man kunne lagre litt oftere, spesielt foran bosser, slik at man slipper å gjøre så mye av plankekjøringa på nytt.


Enig. Hadde man ikke trengt å gå lange avstander fra lagringspunktene til bossene, hadde Dark Souls blitt mye bedre. Det blir ikke vanskeligere av å måtte gå langt, det blir kjedeligere.

Hvordan fungerer dette i Dark Souls 2?
  • 0
  • gnyg
  • gnyg
Siterer Superdaniel:
Hvordan fungerer dette i Dark Souls 2?


Det er likt som i enern men avstandene generelt er kortere fra bål til oss.

Siterer sonic og link:
Har ikke noe med å gjøre spillet lettere, men heller unngå unødvendig grinding/repitisjon.


Selvsagt blir det lettere når fienden blir fjernet. Jo en sparer kanskje tid. Men de kan ikke fjerne fienden når du har dødd f.eks 10 ganger.

Om å lagre før bossene så er det kun en følge av å være bortskjemt med å bli holdt i hånden av nåtidens spill som gjør at dere ønsker det. Med litt ferdigheter og kunnskaper om spillets mekanikk, så tar det ikke så lang tid å komme seg til bossene uten store problemer.
Is it the fear to fall in space that keeps us from understanding? The only way to find the power is to look inside Increase your fall on purpose and let this river flow Now you hold this secret, appeared out of the vacuum of space - Gojira
  • 0
Siterer gnyg:
Selvsagt blir det lettere når fienden blir fjernet.


Jo litt lettere blir det, men jeg sier ikke nei takk til det, om det betyr at jeg slipper å drepe de samme fiendene hver eneste gang jeg går igjennom stedet. Har man fullført et sted, så har man fullført et sted.

Siterer gnyg:
Men de kan ikke fjerne fienden når du har dødd f.eks 10 ganger.


Her vet jeg ikke helt om jeg skjønner hva du mener. Blir fiender fjernet om man dør nok?

Siterer gnyg:
Om å lagre før bossene så er det kun en følge av å være bortskjemt med å bli holdt i hånden av nåtidens spill som gjør at dere ønsker det. Med litt ferdigheter og kunnskaper om spillets mekanikk, så tar det ikke så lang tid å komme seg til bossene uten store problemer.


Selv er jeg fan av å kunne lagre når som helst, uansett sjanger. Jeg ser ikke helt hva lagring har med å bli leid i hånden. Selv forbinder jeg å bli leid i hånden med å få vite hvor jeg skal til en tid, få info om alle motstandere jeg møter, osv.

Jeg vil ikke gjøre spillet lettere, men heller unngå å måtte gjøre det samme om og om igjen flere ganger enn strengt tatt nødvendig.
"Jeg har fått Xenoblade til wii, som jeg vil anbefale på det varmeste. Spillet er så bra at det er flaut at det ikke er mer kjent." - Royality Indeed.
  • 0
  • gnyg
  • gnyg
Siterer sonic og link:
Blir fiender fjernet om man dør nok?


Ja altså spillet fjerner fiender for deg dersom du dør nok. Hvis du sliter nok med en boss et stykke unna så vil fiender bli fjernet fra starten av bålet til bossdøra, altså til slutt blir det tomt.

Siterer sonic og link:
Selv er jeg fan av å kunne lagre når som helst, uansett sjanger.


Jeg pleier å foretrekke det selv. Har spilt D.souls-spill siden jungeltelegrafen om et spill som straffer deg for alt du gjør gæernt og har blitt vant til at en ikke kan lagre. Så for denne serien vil jeg si at om en kan lagre fritt her så vil det være å bli holdt i hånden. Men dette er snakk om definisjoner..
Is it the fear to fall in space that keeps us from understanding? The only way to find the power is to look inside Increase your fall on purpose and let this river flow Now you hold this secret, appeared out of the vacuum of space - Gojira
  • 0
Siterer gnyg:
Ja altså spillet fjerner fiender for deg dersom du dør nok. Hvis du sliter nok med en boss et stykke unna så vil fiender bli fjernet fra starten av bålet til bossdøra, altså til slutt blir det tomt.


Hmm, vel det kunne jeg nok klart meg uten. Med det sagt, så hadde jeg ikke takket nei til bonefire rett før bossen.
"Jeg har fått Xenoblade til wii, som jeg vil anbefale på det varmeste. Spillet er så bra at det er flaut at det ikke er mer kjent." - Royality Indeed.
  • 0
Siterer projecthammer:
Hva synes du om Dark Souls?


Har fremdeles ikke spilt det, så det ligger og venter på den "korte" backlog'en min.

Vi får se når sjansen byr seg, men når det gjelder vanskelighetsgraden i spill, så er jeg tydeligvis litt motsatt av mange andre her. Jeg er blitt en mer "laidback" gamer med årene, som egentlig ikke har noe imot at spillene blir lettere. Mulig det er noe av grunnen til at jeg enda har til gode å spille DS også...
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
Jeg elsker Dark Souls. Helt klart favoritten min fra forrige konsollgenerasjon. Sleit veldig i starten, men til slutt kom jeg over ei kneik, og da gikk alt mye greiere med en gang.

Siterer gnyg:
Ja altså spillet fjerner fiender for deg dersom du dør nok.


Jeg tror det er sånn at de blir borte når du har drept de x antall ganger. Så om det er en bestemt fiende du sliter med så blir den ikke permanent borte før du har knerta den nok.
Let the voice of love take you higher
  • 0
Siterer Superdaniel:
Det blir ikke vanskeligere av å måtte gå langt, det blir kjedeligere.


Det er det jeg også tenker. Det er greit at spillet er vanskelig, men det er en forskjell på å være vanskelig og kjedelig.
                                   «Jeg prøvde å trøste meg med at jeg var et åndsmenneske»
  • 0
Siterer Grallen:
Jeg tror det er sånn at de blir borte når du har drept de x antall ganger. Så om det er en bestemt fiende du sliter med så blir den ikke permanent borte før du har knerta den nok.


Det er to måter å fjerne dem på. Du kan drepe dem x antall ganger, eller du kan dø veldig mye.

Personlig har jeg ikke noe i mot at de blir borte. Innen de forsvinner er jeg så og si ferdig med området, så det er greit å kunne gjøre siste del av utforskingen uforstyrret.
  • 0
Har bare prøvd meg to-tre timer på Demon's Souls. Tror ikke det er noe for meg, sånn helt ærlig talt. Men jeg har det jo liggende digitalt på PS3en, så skulle jeg noen gang føle for å prøve meg på det igjen, så kan jeg jo alltids det...
"You've got to live life standing up straight and look right at the sun"
  • 0
Elsker darks souls etter å ha brukt 7 timer på å komme inn i det. anbefaler lett bruk av guide der man står helt fast. Har forhåndsbestilt toeren på PC!
Engoni
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!