Norsk
Nyeste
Atrás

Blogger

Her kan du kommentere alle brukernes blogger

Oppfølgeren, den ligger på internett, den. Jeg har nylig gjenopptatt min lidenskapelige interesse for Tamriel-universet. Etter det, som jeg husker, er omtrent 700 timer fordelt på tre karakterer med Skyrim på Xbox 360, har jeg nå gjenoppdaget spillet på PC. Hvorfor? Fordi jeg ville laste ned modifikasjoner.

De fleste synes nok jeg er sent ute, og det har jeg stort sett vært generelt i livet, men jeg har altså ikke oppdaget, og forøvrig ikke hatt maskinvaren før nå, til å spille Skyrim på en PC med høyeste innstillinger. Jeg har faktisk ikke oppdaget at det å spille Skyrim på PC er som å spille et helt nytt spill. Som å spille en oppfølger til Skyrim i det samme universet. Akkurat nå har jeg omtrent 30 ulike modifikasjoner som gjør spillopplevelsen til noe nytt.

Skyrim er det første spillet jeg bruker modifikasjoner på, og jeg gjør det hovedsakelig for å gjøre spillopplevelsen mer immersiv og oppslukende. En del grafiske mods bidrar til det visuelle, til å øke det til et nivå som gjør det til muligens den peneste spillopplevelsen med tanke på at det foregår i et åpent univers. I tillegg til modifikasjoner som legger til en del nye våpen, spells og rustninger. Ikke minst har jeg lagt til modifikasjoner som gjør opplevelsen mer realistisk. Blodeffektene er mye bedre, jeg legger fra meg fotspor i snøen, antallet fugler og insekter er mangedoblet og dyrene opptrer ofte i større flokker og oppfører seg mer realistisk. I tillegg har generell overlevelse fått et mye større fokus. Jeg må spise mat og drikke vann for ikke å dø, jeg må bygge telt og bål om natten når jeg er ute for ikke å fryse i hjel. Jeg må planlegge en lenger reise på forhånd, med tanke på utstyr og provianter. Det føles som om jeg lever i verdenen.

Og det er enkelt og greit det bloggen handler om. Jeg vil oppfordre alle dere som elsket Skyrim og som ikke har lasted ned modifikasjoner om å gjøre det. Det forandrer spillopplevelsen til noe helt annet. Tenk at jeg var uvitende om dette i nesten tre år. Det er 700 timer jeg har brukt på Xbox 360 som jeg skulle ønske jeg hadde brukt på PC. At jeg i det hele tatt har brukt 700 timer på et single player-spill er i seg selv ganske imponerende synes jeg. Jeg har ikke gjort lignende siden Pokémon Gold i 2001.

<bild>

Se så pent det er da. Herregud se så pent det er da.
  • 0
Gamespot har et show kalt Top 5 Skyrim Mods of The Week, som kan være verdt å sjekke ut om man leter etter inspirasjon.
"Jeg har fått Xenoblade til wii, som jeg vil anbefale på det varmeste. Spillet er så bra at det er flaut at det ikke er mer kjent." - Royality Indeed.
  • 0
Hadde nok klart å tyne enda flere timer ut av Skyrim om det så slik ut ja.
Jeg har spillet på Steam etter et salg, men jeg har ingen pc som kan kjøre det enda.
  • 0
HA, NOOB! Jeg har brukt mods på både Oblivion og Skyrim helt siden jeg gikk i bleie.

Men ja, det blir nesten som et helt nytt spill.
  • 0
Siterer Jeppzki:
Jeg har brukt mods på både Oblivion og Skyrim helt siden jeg gikk i bleie.


Du var med andre ord også sent ute med en del ting, siden du anslagsvis gikk i bleie når Oblivion kom ut for åtte år siden.

Siterer sonic og link:
Gamespot har et show kalt Top 5 Skyrim Mods of The Week, som kan være verdt å sjekke ut om man leter etter inspirasjon.


Et fint tips. Jeg må ta en nærmere titt på det.
  • 0
Okei, Martin. Du vinner denne gangen.

Men den som ler sist ler best.
  • 0
Jeg har sett en del mods i aksjon på videoer, men ikke prøvd det selv. Jeg ville gjerne likt å spille Skyrim på den måten.
                                   «Jeg prøvde å trøste meg med at jeg var et åndsmenneske»
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!