Norsk
Nyeste
Atrás

Blogger

Her kan du kommentere alle brukernes blogger

I løpet av årene som har gått, har spillene utviklet seg til å bli mer og mer omfattende. Mange av dem lar deg utforske store geografiske områder og pirrer både nysgjerrigheten og eventyrlysten til spilleren. Og svært ofte tar ferden deg med til forskjellige byer. En by er et samlingspunkt og vanligvis et svært avslappende sted, hvor du gjerne slår deg ned for en liten pust i bakken. For meg, er det veldig ofte musikken som er bidragsyteren for denne harmoniske tilværelsen i byene. I denne bloggen skal jeg presentere et utvalg av byer fra spill, med tilhørende musikk, som jeg liker veldig godt.

Silvermoon City (World of Warcraft)

Min "fetish" for alver er nok ikke en godt bevart hemmelighet og derfor er det kanskje ikke så rart at halve karakterlisten min på World of Warcraft, består av alveraser...
Uansett, så er blodalvenes hjemby Silvermoon City et av stedene jeg liker aller best i hele spillets brede verden. Jeg husker godt hvor ofte jeg løp gjennom de majestetiske gatene med min paladin i den første utvidelsespakken til spillet. Derfor er det også meget synd at Silvermoon nesten er fullstendig øde den dag i dag...

Goldenrod City (Pokémon Silver/Gold)

Pokemon Silver/Gold, er av de største nostalgibombene jeg vet om i videospillenes historie og ferden for å bli den ultimate Pokémon trener, tar deg med til et hav av forskjellige byer. Så mange at det er vanskelig å plukke ut en. Allikevel stikker storbyen Goldenrod seg litt ut, som også har en ganske så minneverdig låt.

Town - Day 4 (The Elder Scrolls: Skyrim)

The Elder Scrolls spillene er ganske overlegne på stemning, noe blant annet denne låten fra Skyrim kan bekrefte. Musikken i byene veksler mellom flere ulike låter, men jeg personlig synes dette er den beste. Den gjør i hvertfall sitt for at oppholdet i byene i det fjellkledde landet lagrer seg godt i minnet.

Hyrule Town - South (The Legend of Zelda: Twilight Princess)

Hovedstaden i kongedømmet Hyrule, er alltid et spennende sted å besøke. I Twilight Princess er byen ganske mye større enn i de fleste andre Zelda spill. Den er delt inn i fire ulike sektorer: øst, vest, sør og en sentral del. Låten som spilles i byen er den samme alle stedene, men versjonene er litt ulike fra del til del. Delen i sør består blant annet av et stort marked, hvor det bugner av liv. Musikken får det nærmest til å virke som et slags julemarked.

Barona - Royal Capital (Tales of Graces F)

Selv om Tales of Graces tydeligvis er det spillet i Tales serien folk har mest blandede følelser for, nådde det høyt opp i min bok. Mye av dette takket være et bredt utvalg av god musikk. Barona er en av de første byene du besøker og operer som hovedstaden i landsdelen Windor. At dette er et kongelig sted legges ikke stor skjul på, for musikken som spilles med en gang du tar dine første steg gjennom portene i byen, er rimelig overveldende.

Colony 9 - Hometown (Xenoblade Chronicles)

Jeg har kanskje skrivd om musikken i Xenoblade før, hvis ikke så vær sikker på at det kommer. Hjembyen din er kanskje ikke den fineste plassen i spillet, men det er ingen annen låt per dags dato, som skriker mer HJEM til meg enn akkurat den som spilles her. Stemingsfylt, fengende og minneverdig til tusen. Med tanke på all tiden jeg brukte på å stå i sentrum og smelte edelstener til ustyret mitt, er det kanskje ikke så rart at den har brent seg fast i minnet heller.

Matataki Village (Dark Cloud)

Dark Cloud var et av mine aller første rollespill og har derfor en helt spesiell plass i min spillhistorie. Dette spillet har også nok av minneverdige plasser. Du knytter også et litt spesielt bånd til stedene du besøker her, siden mye av spillet går ut på å bygge opp byene fra scratch i en slags simulator. Du kan forme dem som du vil, men låser opp spesielle belønninger om du klarer å gjenskape de slik det opprinnelig var. Matataki er den første byen du må bygge opp igjen. Det er en fredfull liten skogslandsby jeg har gode minner fra.

Traverse Town (Kingdom Hearts)

Det er ikke veldig vanskelig å se at Kingdom Hearts er påvirket av Disney. En av hovedbyene i spillet: Traverse Town, er intet unntak. Det er en magisk liten by, med en noe ensformig, men fremdeles veldig fengende låt.

City of Rome (Assassins Creed: Brotherhood)

Roma, kjærlighetens by, den evige stad, romantikkens hjerte. På mange måter en veldig interessant by, også i Assassins Creed. Selv om låten "City of Rome", egentlig er en rearrangering av "Dream of Venice" fra Assassins Creed 2, synes jeg den nye versjonen er hakket bedre og legger til litt ekstra på stemningen når du vandrer rundt i de italienske gater.

<bild>
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
  • gnyg
  • gnyg
Jeg kommer ikke på en eneste en. Så det må være enten fra pokemon ruby / emerald eller fra ni no kuni. Byene i dishonored og deus ex: human revelution er også saftige saker.
Is it the fear to fall in space that keeps us from understanding? The only way to find the power is to look inside Increase your fall on purpose and let this river flow Now you hold this secret, appeared out of the vacuum of space - Gojira
  • 0
Siterer gnyg:
Jeg kommer ikke på en eneste en. Så det må være enten fra pokemon ruby / emerald eller fra ni no kuni. Byene i dishonored og deus ex: human revelution er også saftige saker.


Ja fytti granskauen.... Ding Dong Dell fra Ni No Kuni glemte jeg jo ><
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
Helt utrolig at du, etter å ha spurt meg om forslag, brukte det du selv likte best...
  • 0
Veldig fin blogg. Har besøkt en del av disse byene. Colony 9, Roma, Town og Goldenrod City da.

Siterer Glorfindel:
Ding Dong Dell fra Ni No Kuni glemte jeg jo


Ja, ville også nevne at du kunne tatt med noen av de fantastiske søte byene fra Ni No Kuni.

Hadde jeg selv skrevet en slik blogg skulle jeg tatt med Canada fra Sly 2: Band of Thieves. Kan ikke si annet enn.. WOW
If You're Good At Something, Never Do It For Free.
  • 0
Siterer SirThomas:
Helt utrolig at du, etter å ha spurt meg om forslag, brukte det du selv likte best...


De begynte jo å rote Dem helt bort. Had to make the choice.

Siterer Victorfinne:
Ja, ville også nevne at du kunne tatt med noen av de fantastiske søte byene fra Ni No Kuni.


Ja, Ding Dong Dell burde som sagt vært med på listen. Skjønner ikke helt hvordan jeg klarte å glemme den...
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
Utrolig kul blogg. Sånne vil jeg se flere av, hint hint alle sammen. Får jeg fatt i en PC skal jeg til og med høre musikken.
''eh'' - Link
  • 0
Det at jeg kan relatere meg så lite til denne listen, viser bare at jeg må spille flere open world spill. Veldig bra liste. Du skal også ha for å merke disse detaljene.
  • 0
Siterer Subject 17:
Utrolig kul blogg. Sånne vil jeg se flere av, hint hint alle sammen. Får jeg fatt i en PC skal jeg til og med høre musikken.


Thanks a lot! Veldig moro å skrive også.

Siterer dwarf24:
Det at jeg kan relatere meg så lite til denne listen, viser bare at jeg må spille flere open world spill. Veldig bra liste. Du skal også ha for å merke disse detaljene.


Haha, jeg tenkte egentlig ikke over det, men når du nevner det, så har omtrent samtlige av spillene open-world tendenser ja. Men, det er forsåvidt også slik jeg liker dem. Takk for tilbakemelding!
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
Fin blogg dette, Glorfindel! Personlig er jeg ikke så bereist og verdenskjent, men har i hvert fall vært innom et par av byene i Tamriel.
  • 0
Det finnes ganske mye bra spillmusikk. Du har valgt ut mye likanes!
                                   «Jeg prøvde å trøste meg med at jeg var et åndsmenneske»
  • 0
Siterer Mexis:
Fin blogg dette, Glorfindel! Personlig er jeg ikke så bereist og verdenskjent, men har i hvert fall vært innom et par av byene i Tamriel.


Tækk! Tamriel er et fint sted det. Ypperlig reisemål.

Siterer remote:
Det finnes ganske mye bra spillmusikk. Du har valgt ut mye likanes!


Alt for mye egentlig. But I love it so. Thanks!
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
Spennende og morsom blogg! Windfall Island fra Wind Waker må nevnes i denne sammenheng. Skikkelig god bymusikk, og da jeg var mindre følte jeg liksom at det alltid "skjedde" noe på denne øya

Og selvfølgelig Columbia, etter min mening en av de mest realiserte byene i noe videospill jeg har spilt hvertfall. Musikken, ofte cover av eldre musikk fra vår egen verden, er skikkelig nostalgisk og vakker på en rar måte. Det er med på å bygge opp Columbia som en by du føler du har vært i før, men som samtidig er helt ny.
  • 0
Siterer projecthammer:
Windfall Island fra Wind Waker må nevnes i denne sammenheng.


Både Windfall og Kakariko kunne nok vært med, men jeg valgte å bare ta med en by fra hvert spill, så det ble en del knivhugging. Spesielt mellom Pokémon og Zelda.

Siterer projecthammer:
Og selvfølgelig Columbia, etter min mening en av de mest realiserte byene i noe videospill jeg har spilt hvertfall


Fra Bioshock? Har dessverre enda ikke fått spilt det, så jeg har nok ingen stor formening om det stedet
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!