Norsk
Nyeste
Atrás

Blogger

Her kan du kommentere alle brukernes blogger

Da jeg skrev del 1 for noen få måneder siden, så var det egentlig mest mellom PS og XBOX. Denne gangen er krangelen mellom PC og konsoll og hvorfor de hater hverandre.

Jeg brydde meg egentlig ikke noe særlig om dette inntil ett par dager siden: Jeg skulle forhåndsbestille Destiny, og da jeg sto i kassen så sa fyren bak kassa at han også syntes at det så spennende ut. Men da han fant ut at det bare kom til konsoll så gadd han ikke mer, for han så på konsoller som ren dritt, satans yngel, helvets sjuende... Ja, dere skjønner tegningen.

Det er liksom litt sånt jeg synes er noe rart, det er jo bare hva man spiller på. Så klart grafikken er dårligere, men så har jeg aldri brydd meg så særlig om grafikk når det kommer til spill. For meg er gameplay og historie det viktigste, god grafikk er bare ett pluss.

Men nå kommer vi altså til det viktigste punktet mitt: PC-masterrace folk tenker BARE grafikk, jeg hr diskutert litt med noen sånne folk, og det viktigste punktet de har er liksom at grafikken er så veldig mye bedre og at jeg bør skaffe meg en PC. Jeg spiller begge: konsoll for spill jeg syntes er bra, og PC for spill jeg har sett billigere enn på konsoll (og for 18+ spill).

Nå har jeg altså sagt mitt, dette ble ikke en spesielt lang blogg men jeg har tatt opp noe jeg har grublet litt på de siste par dagene. Si det dere mener nede i kommentarene.



(P.S. Remote, Nintendo suger.)
u mad bro?
  • 0
Siterer peanut-butter-yummy:
(P.S. Remote, Nintendo suger.)


Oi oi oi. Nå har du gjort det. Både skrivd remote med stor "r" OG disset Nintendo.....
Dette lukter svidd.

PC gamere tenker jo som regel utelukkende på ytelse og det er vel heller ingen tvil om at PC er best på akkurat det området. De skal jo for all del få lov til å ha det synspunktet, men jeg synes den diskusjonen kan bli noe fjasete til tider.

Jeg er forsåvidt enig med deg angående hva som er viktig i et spill. Grafikk er det siste jeg legger vekt på og de spillene som kan spilles på konsoll, spiller jeg som oftest også på konsoll. PC'en bruker jeg utelukkende til spill som kun kan spilles på PC, som f.eks. World of Warcraft, League of Legends etc.
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
Det eneste som betyr noe for meg når jeg kjøper en spillkonsoll er spillene. Jeg har aldri spilt særlig mye på PC fordi jeg ikke liker å sitte foran PC-skjermen. Jeg liker å sette meg ned i sofaen, ta fram kontrollen og sette i gang med spillet foran TV-en. Det er ingen tvil om at PC-spill kjører best og ser best ut, men det kommer på bekostning av det jeg tidligere nevnte. I tillegg har ikke PC de eksklusive spillene jeg vil ha.

Siterer peanut-butter-yummy:
(P.S. Remote, Nintendo suger.)

Fight me 1v1 IRL
  • 0
For meg er det spillene som betyr noe, men jeg har alltid foretrukket konsoll ("home console" eller håndholdt) foran PC. Vet ikke hvorfor, men er bare noe med at jeg foretrekker kontroller franfor tastatur (er klar over at noen PC-spill kan bruke kontroller, men gidder ikke kjøpe inn dette når jeg allerede har de fleste av disse tilgjengelig på konsoll). Eneste jeg spiller på PC er mindre indie-spill på Steam, for det meste de som er PC-eksklusive (eller ikke finnes på Nintendo-konsoller/PS3). De største spillene er jeg ikke sikker på om PCen tåler. Forskjellen er at PC må tilpasses spillene, mens spill på konsoll allerede er tilpasset konsollen, så for noen som ikke vet så mye om PC-specs og ikke gidder å betale i dyre dommer for dette, virker konsoll som et tryggere valg for de "større" spillene.
Har hørt at noen sjangre er bedre å spille på PC (rts, mmo), men dette er også tilfeldigvis sjangre jeg ikke er så glad i. My loss, I guess.

Siterer peanut-butter-yummy:
(P.S. Remote, Nintendo suger.)

*gasp *how dare you, fight me
Take off every zig, for great justice
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!