Norsk
Nyeste
Atrás

Blogger

Her kan du kommentere alle brukernes blogger

Nå syntes jeg det var på tide å skrive en blogg igjen. Lenge siden sist.. :?
Så dagens blogg skal altså handle om Band of Brothers, aka BoB.
For de av dere som ikke vet hva BoB er, så kan jeg prøve å forklare så enkelt som mulig.

Band of Brothers er en miniserie basert på en bok med samme navn av Stephen E. Ambrose.
Serien handler om gutta i Easy Company, 506 regiment i 101st airborne division, U.S. Army.
Boka er skrevet etter intervjuer med overlevende fra Easy Company, og etter gjennomgang av soldatenes dagbøker og brev.
BoB ble gitt ut (og sendt på TV) i 2001.

Så kort fortalt, BoB handler om amerikanske fallskjermjegere (Airborne) under 2. verdenskrig, og man får se dem under mange kjente Airborne operasjoner under krigen. Operasjoner du også får se i spill som Airborne og Hells Highway..
Alt i alt er det 10 geniale episoder som hver varer i en time.

Personlig syns jeg BoB er en genial serie. :D Kanskje mest fordi jeg for tiden er veldig glad i WW2 filmer og spill..
Men BoB er også veldig bra lagd! Veldig godt skuespill, endel fete effekter, til å være en så gammel tv serie.. Eller, bob bob (tok du den? :D) Humoren er også veldig god syns jeg. Serien er langt fra en komedie, men mange av replikkene er morsomme, og har fått meg til å le en god latter mange ganger. :D

Dessuten er miniserien produsert av Tom Hanks og Steven Spielberg! :D Altså, to genier!

Det er egentlig ikke veldig mange "superstjerner" eller veldig kjente skuespillere i serien, men for å være ærlig syns jeg de i BoB er kjempegode.
Skuespillerne er mest TV-folk og ikke film folk.. Hvis dere skjønner...

Men nå må jeg vel slutte å skrive.. Kan ikke bli for langt heller, men bare si ifra hvis dere savner noe, eller lurer på noe.
Type here.
  • 0
Band of Brothers er en kanon bra serie. Spiste hele serien i løpet på 3 dager. Klarte ikke å stoppe.

Den gir en realistisk vinkling av hva som skjedde med Easy Company under 2. verdenskrig, godt og se at du liker den
"...easy with the uzi, John Juzi"
  • 0
Kan ikke si jeg har hørt eller sett noe av denne serien, mer en ditt brukerbilde Lezimen.

God blogg.
  • 0
John Juzi: Ble helt oppslukt jeg og. Har sett alle episodene flere ganger.. Glad du liker serien du og

Jonasd: Hvis du liker krigsfilmer eller WW2 filmer, anbefaler jeg den på det sterkeste
Type here.
  • 0
BoB er kjempebra! Det er helt genialt! Elsker den serien! Du vekket gamle minner med den gode bloggen din LeZimen
Jeg skulle ønske at Jokke var i live, vi hadde passa sammen vi. Vi kunne vandra rundt i Oslos gater, på jakt etter eventyr!
  • 0
Jeg er så enig,dette er den beste serien noensinne(!)Når jeg først kjøpte serien ble jeg oppslukt bare etter første episode som jeg synes var bra,serien ble slukt på under 24 timer
Bla bla bla...
  • 0
Hehe, høres stilig ut. For de som ikke har sett det sånn som meg, så tror jeg serien finnes på www.tv-links.co.uk eller www.alluc.org
Prøv disse, du finner alt! Filmer, cartoons og shows!

Lagt til 2007-08-22 13:04:
Jeg så begge sesongene av Supernatural på under fire dager på tv-links
"Handles like a tank. Hits like a tank. Basically, it is a tank. It just looks like a van..."
  • 0
Jeg og en kompis så BoB iløpet av en natt.
En av tidenes beste WW2 serier(på lik linje, om ikke over, Flags of our Father og Letters from Iwo Jima)
Ellers er jeg meget glad i krigsfilmer.
Uansett hvilken krig...
Are you my mommy? // Je Vois Tout
  • 0
Ja, samma her, hvis filmene er gode da..

Flags of our fathers og letters from iwo jima er dritråe! Veldig bra av Clint Eastwood
Type here.
  • 0
  • LuXe
  • LuXe
Jeg har den boksen med alle episodene, pluss kommentarspor og div intervjuer.

Den er verdt prisen
  • 0
Godt skrevet LeZimen og jeg er enig som bare det - elsker serien
Bernt Erik Sandnes/Spill er sunt - Intel i7 4960X, Gigabyte X79-UP4 hovedkort, Gigabyte HD7970 2GB GDDR5, 32GB Kingston Hyper X Beast, Kingston HyperX 240GB SSD, BenQ XL2720Z LED Skjerm, Philips amBX, Cooler Master Cosmos SE kabinett.
  • 0
LuXe: Har den boksen jeg og. Sett mange av intervjuene og sånt..
Type here.
  • 0
Denne serien er den beste jeg noensinne har settt. 16 ganger har jeg sett alle episodene og jeg vil se den igjen.
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!