Norsk
Nyeste
Atrás

Blogger

Her kan du kommentere alle brukernes blogger

Så var det første døgnet med E3 unnagjort for i år. Det gikk ikke helt som jeg hadde trodd, men så er jeg heller ingen sertifisert spåmann.

Microsoft gjorde det eneste riktige. De brukte 90 minutter på spill, kun spill, og ingenting annet enn spill. Det var ikke så mye å slenge seg i veggen for, men vi fikk i hvert fall sett mer fra Sunset Overdrive (og dét liker jeg). Blant de mest spennende annonseringene var The Master Chief Collection, Rise of the Tomb Raider og Limbo-skapernes nye spill, Inside. Phil Spencer takket også alle for den herlige støtten de har fått fra spillerne det siste året... De har visst lært mye.

Så var det EA sin tur. Denne pressekonferansen ble i svulstigste laget for undertegnede. Det var selvfølgelig spennende at de viste litt fra Star Wars: Battlefront og Mirror's Edge 2, men det var så tynt at de nesten like gjerne kunne latt være. Jaja, greit gjennomført av et selskap som måtte vie mye tid til årlige spillutgivelser.

Ubisoft hoppet ut på scenen etter midnatt, med Aisha i front. Det var supert. Jeg liker henne, selv om jeg ikke trodde noe særlig på at hun ble rørt av Rainbow 6: Siege. De viste en utrolig lovende åpning på Far Cry 4 (Ubisoft kan kunsten å lage bad guys), og vi fikk mye mer fra Assassin's Creed: Unity. Med unntak av noen kleine Kinect-øyeblikk gjorde Ubisoft som de har gjort de siste årene, nemlig sette standarden for et skikkelig show.

Sony hviler tydeligvis ikke på laurbærene (hvis det uttrykket fortsatt gjelder?). De leder konsollsalget for den nye generasjonen, de eide Microsoft på både konsollannonseringene og E3 i fjor, og i natt tok de prisen for Best in Show for min del. Så mange spennende titler og fin balanse sørget for et show jeg gjerne kan se igjen. Uncharted 4 ser ut til å bli en solid avslutning på serien, og fjorårets beste spill blir enda bedre denne sommeren. The Order: 1886 begynner dessuten også å pirre nysgjerrigheten min. Nye spill kom på løpende bånd: Entwined, Infamous: First Light, Little Big Planet 3, Bloodborne, Dead Island 2 og Grim Fandango (den får bli med). Grand Theft Auto V til Playstation 4 ble annonsert, og etterpå kom beskjeden om at det selvfølgelig også slippes til PC og Xbox One. Fett! Sony hadde også mye nytt fra Batman: Arkham Knight og MGS V: The Phantom Pain, og alt i alt passerte de Ubisoft for min del.

Jeg håper virkelig at Nintendo har et skikkelig program i ettermiddag, og ingenting hadde vært bedre enn at de faktisk kuppet hele uken med en rekke fantastiske spilltitler.

Foreløpig leder Sony, men de kan selvfølgelig slås.

Hva synes du så langt?
<bild>
Are you gonna bark all day, little doggy, or are you gonna bite?
  • 0
Ser at vi tenkte likt når det kommer til Uncharted 4 - Med DEN tittelen kan det umulig komme noe Uncharted 5, liksom.

Men hva skjeeer med at du glemte Abzu? Kanskje det beste spillet på Sony sin konferanse, aka Journey under vann!
  • 0
Siterer SirThomas:
Men hva skjeeer med at du glemte Abzu?


Overså den i mylderet av spilltitler.
Are you gonna bark all day, little doggy, or are you gonna bite?
  • 0
Alle utviklerne hadde litt av hvert som vekket interesse. Om enn kanskje i overkant mange FPS'er og i underkant lite RPG'er fra de fleste steder...

Siden jeg allerede har kjøpt PS4, så hadde jeg ikke planer om å gå til innkjøp av Xbox-One. Men Scalebound og Halo gjør at jeg kanskje må vurdere det på nytt.

Hos EA var det egentlig bare Battlefront som fristet for min del. Resten av den konferansen synes jeg var rimelig laber.

Fikk se mer av Assassins Creed: Unity og det ser også meget bra ut. Liker de nye elementene de har lagt inn. Men ble også litt "småfurten" over ikke å ha fått mer Rayman...

Ellers er jeg nok enig i at Sony sin konferanse var den beste. Forventet vel egentlig aldri å se verken The Last Guardian, Dark Cloud 3 eller Crash Bandicoot, så det blir vel feil å si at jeg ble skuffet også. Synes No Man's Sky kanskje er det mest interessante spillet av alle som har blitt vest frem til nå. Det så magisk ut. Phantom Pain traileren ble jo lagt ut før konferansen, men hadde virkelig ikke noe imot å se den på nytt. Fy som jeg gleder meg til det spillet. Ellers er jo både Uncharted 4 og Batman veldig etterlengtet av folk flest, så Sony traff nok blinkskudd der også.

Har fortsatt store forventninger til Nintendo. Håper på en visning av det nye Zelda, lanseringsdato for "X" og noen eventuelle overraskelser.
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
Sony virker til å ha gjort det best, men for min egen del kommer nok Nintendo med seieren, om enn kun på grunn av Super Smash turneringen (om det er lovt å telle med den selvsagt).
"Jeg har fått Xenoblade til wii, som jeg vil anbefale på det varmeste. Spillet er så bra at det er flaut at det ikke er mer kjent." - Royality Indeed.
  • 0
Siterer sonic og link:
(om det er lovt å telle med den selvsagt)


I en høyst subjektiv meningsutveksling synes jeg du kan telle med turneringen
Are you gonna bark all day, little doggy, or are you gonna bite?
  • 0
Etter min mening så var Sony sin konferanse dårligere enn på mange mange år....Mye mer fokus på tredjepartspill, TV TV TV (slik som MS i fjor) og en haug av "zombie-spill" Eneste lyspunktet (av ekslusive) var LBP3 etter min mening. Syns faktisk MS sin konferanse var bedre enn Sony sin og det sier sitt siden den ikke var så mye å rope hurra for den heller (det som var interessant var Sunset Overdrive, den lonely forest eller hva det var og Platinum sitt spill, men det fikk vi se alt for lite av).......Håper Nintendo sin blir bedre i dag for foreløpig har det vært en snoozefest
  • 0
Sony bitchslappet alle.
  • 0
Microsoft: For første gang hadde de en E3 konferanse som bare var om spill, men de var ikke særlig mye bedre enn tidligere år selv om det aldri kan bli værre en 2010. Jeg synes de var litt slappe med demoer og veldig stresset nårde skulle forklare dette gjelder vell mest Phil Spencer.
I tillegg hadde de en veldig iriterende smisking mot Sony og Nintendo " OH OH i remember that time with Super Mario Kart thats my favorite! And who can forget Metroid. PS4 is my favorite console! HAHAHAHAH Serriøst de skal snakke om XBOX ike noe annet.

EA: Dette var skuffende... Veldig skuffende Sims 4 og FIFA 15 var det eneste her.

Ubisoft: Her sparer de ikke på Hastagen nei! Nei nei det er vel ikke så mye å gjøre ved de showa veldig ihvertfall det liker jeg. De hadde noen bra og noen dårlige spill, men Rayman savner jeg litt. Husker egentlig ikke så mye av den, men det får jeg ta i en blogg senere...

Sony: Veldig bra dette er en soleklar vinner så langt de hadde mange spill og snakke om og det likte jeg veldig. Skulle jeg sagt alt så ville denne komentaren vært altfor lang tid og det har jeg ikke tid til så senere...


Og så var det Nintendo håper virkelig dem vinner dette året og har en bra direct. Jeg er spesielt interessert i den nye IPen Miymato jobber med som han visst nok skal snakke om idag. "My body is ready"
"Be carefull out there! we dont want to see you go holowed" -Andrew of Astora
  • 0
  • gnyg
  • gnyg
Generelt har E3 vært ræv. Kun to spill jeg virkelig gleder meg til og to jeg kunne tenkt meg å spille..

Lagt til 2014-06-10 16:03:
Blir sikkert noe å teste til billige priser da men..
Is it the fear to fall in space that keeps us from understanding? The only way to find the power is to look inside Increase your fall on purpose and let this river flow Now you hold this secret, appeared out of the vacuum of space - Gojira
  • 0
Siterer gnyg:
Generelt har E3 vært ræv.


Nei.
  • 0
Siterer gnyg:
Generelt har E3 vært ræv.


Noh!!
http://www.youtube.com/watch?v=ZDSvhI1rZCQ
"Be carefull out there! we dont want to see you go holowed" -Andrew of Astora
  • 0
Jeg så bare MS og Sony sine show, og MS bleknet mot Sony. Er ganske psyched på en god del spill nå. GTA V og The Last of Us må jeg bare ha på nytt til PS4, The Order ser fortsatt lovende ut, MGSV-traileren var utrolig tiltalende, selv om den ikke viste noe særlig gameplay, og Uncharted 4... Det skal skaffes, definitivt.

Fikk meg dessuten en god latter når de kjørte traileren til Dead Island 2. Og Grim Fandango... Må vel skaffe det, å se hva all the fuzz is about. Dere i GR kom vel i buksene deres da de sa det?
Bonkies - Apekatter, Tetris og avansert robotikk i skjønn forening
  • 0
Siterer Joelspeanuts:
Dere i GR kom vel i buksene deres da de sa det?


Mulig det ja. Mulig det...
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!