Norsk
Nyeste
Atrás

Blogger

Her kan du kommentere alle brukernes blogger

Jeg er nesten årlig på Tusenfryd om sommeren og trodde jeg hadde prøvd alt. ThunderCoasteren var bra da den kom (men ekstrem vond). Speedmonsteret var også fantastisk, men etter å ha prøvd den hvert år siden den kom, var den ikke like spennende lenger. Så kom SpinSpideren, noe som var det sykeste jeg hadde tatt. Jeg ble blåst første gang jeg tok den, og året etter turte jeg ikke igjen.

Men det er ikke den hemmelige attraksjonen jeg snakker om. I år følte meg meg blasert. SpinSpideren luftet bare litt i håret. Det var kjedelig. Så dasset vi litt rundt på barneattraksjonene vi aldri hadde vært borti og fant det beste jeg noensinne har prøvd i en fornøyelsespark:

STUBBESNURR.

Bare navnet er en mektig språkoppfinnelse, og attraksjonen i seg selv er genial. Man sitter i en stubbe og blir snurret rundt sammen med tre andre stubber. I tillegg er det et hjul i midten som man kan dreie på, og her kan man bestemme sin egen fart. Gjett om vi bestemte vår egen fart!

Vi tok i alt vi hadde og snurret kraftig rundt i flere minutter. Det var en kraftanstrengelse å holde hodet vertikalt, og man så ingenting annet enn hjulet og de man satt rundt. Når den ene var utkjørt, tok den andre over slik at den ekstreme farten ble bevart. Det var tungt å dreie hjulet så lenge og etter hvert ble man så svimmel at man bommet på grepet.

Jeg kjørte den to ganger med et godt tidsmellomrom. Ingen av gangene orket vi å kjøre fullt ut hele attraksjonstiden fordi det var så utmattende. Jeg har aldri vært så blåst etter noe lignende. Magemusklene fikk virkelig kjørt seg. Dette var som trening.

Siden det var en barneattraksjon, var det heller ingen kø, bortsett fra en middelaldrende mann med lang frakk og ringer i øret som hele tiden var i nærheten av Stubbesnurr.
                                   «Jeg prøvde å trøste meg med at jeg var et åndsmenneske»
  • 0
Jeg besøker Tusenfryd en gang hver sommer selv, men tror jeg (bevisst?) har klart å overse den her. Det er den som ligger oppe ved området til Japp'en?

Ellers er SpinSpideren artig den. Skepsisen kommer dog automatisk hver gang den når toppen.
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
Jeg var på Tusenfryd for første gang på nesten 10 år tidlig i Mai i år.

Spinspider og Thundercoaster likte jeg og kompisene mine (selv om magen min nærmest ble drept hver gang jeg endte opp med å se rett ned i Spinspideren). Speedmonster og den minste berg-og-dalbanen var derimot skuffende.
                                                    • Veni, Vidi, Cessi •
  • 0
  • gnyg
  • gnyg
Jeg har tatt Thundercoaster og Speedmonster. Liker meg best på bakken da så har ikke noen stor nytteverdi av Tusenfryd. Dyrt er det også, men det er et mindre problem.
Is it the fear to fall in space that keeps us from understanding? The only way to find the power is to look inside Increase your fall on purpose and let this river flow Now you hold this secret, appeared out of the vacuum of space - Gojira
  • 0
Siterer Glorfindel:
Jeg besøker Tusenfryd en gang hver sommer selv, men tror jeg (bevisst?) har klart å overse den her. Det er den som ligger oppe ved området til Japp'en?


Den ligger ikke langt unna Japp-en, nærmere bestemt ved Marihøna. Det er en barneattraksjon, så det er ikke så rart at de litt eldre ikke beveger seg dit.

Siterer The Cookiemonster:
Jeg var på Tusenfryd for første gang på nesten 10 år tidlig i Mai i år.

Spinspider og Thundercoaster likte jeg og kompisene mine (selv om magen min nærmest ble drept hver gang jeg endte opp med å se rett ned i Spinspideren). Speedmonster og den minste berg-og-dalbanen var derimot skuffende.


Jeg ble ganske sjokkert første gang jeg tok den, men i år synes jeg den ikke var så fantastisk lenger, men det må sies at jeg koste meg likevel. Det er fantastisk å henge nesten opp ned flere titalls meter over bakken og se rett ned.

Jeg liker Speedmonsteret og husker hvordan det var første gang. Loopen synes jeg også har sin sjarm, så jeg vil ikke si noe negativt om den. Den har også liten kø siden det er den eldste store.

Når vi snakker om skuffelser, synes jeg Tor med hammeren var poengløst. Jeg vet ikke om du tok den, men man sitter i en vogn og blir kjørt til ulike skjermer som forteller glimt i en historie. Synes historien var døv og 3D-effekten fungerte ikke på meg.

Siterer gnyg:
Jeg har tatt Thundercoaster og Speedmonster. Liker meg best på bakken da så har ikke noen stor nytteverdi av Tusenfryd. Dyrt er det også, men det er et mindre problem.


Stubbesnurr kan være noe for deg da, om du liker å være på bakken ... Det er garantert dyrt, men det gjør meg litt mindre når det ikke er jeg som betaler.
                                   «Jeg prøvde å trøste meg med at jeg var et åndsmenneske»
  • 0
Har vært på Tusenfryd fire eller fem ganger i løpet av mitt snart 18 år gamle liv, så det gir vel et gjennonmsnitt på ett besøk enten hvert fjerde år og sjette måned eller hvert tredje år og sjuende måned, tror jeg. Jeg er der altså ikke så ofte. Men husker at Spinspider var helt psyko første gang jeg tok den, og den var like bra neste gang jeg besøkte stedet. Nå er det vel tre år siden forrige gang jeg var der (så da skal jeg dit om sju måneder, i følge statistikken) men jeg vil tro den blir like bra neste gang også. Skal prøve å huske anbefalingen din.
  • 0
Siterer Mexis:
Har vært på Tusenfryd fire eller fem ganger i løpet av mitt snart 18 år gamle liv, så det gir vel et gjennonmsnitt på ett besøk enten hvert fjerde år og sjette måned eller hvert tredje år og sjuende måned, tror jeg. Jeg er der altså ikke så ofte. Men husker at Spinspider var helt psyko første gang jeg tok den, og den var like bra neste gang jeg besøkte stedet. Nå er det vel tre år siden forrige gang jeg var der (så da skal jeg dit om sju måneder, i følge statistikken) men jeg vil tro den blir like bra neste gang også. Skal prøve å huske anbefalingen din.


Fiffig statistikk! Vi får håpe den slår inn på dagen. Du kommer til å synes at Spinspideren er en tur i parken sammenlignet med Stubbesnurr.
                                   «Jeg prøvde å trøste meg med at jeg var et åndsmenneske»
  • 0
Har ikke vært på tusenfryd siden slutten av 90-tallet, til tross for at jeg inntil i fjor bodde 10min unna. Bare sånn for å ha sagt det.
This is great banter, it really is.
  • 0
Siterer fanzypanzy:
Har ikke vært på tusenfryd siden slutten av 90-tallet, til tross for at jeg inntil i fjor bodde 10min unna. Bare sånn for å ha sagt det.


Det er jo typisk! Når man har noe i nærheten, virker det kanskje ikke like spennende, og så velger man å ikke benytte seg av det. Enten er det det, eller så liker man ikke fornøyelsesparker.
                                   «Jeg prøvde å trøste meg med at jeg var et åndsmenneske»
  • 0
Stilig Har aldri vært på Tusenfryd, men håper kanskje at det skjer neste sommer og at jeg kan ta med familien på alle de herlige karuseller
Bernt Erik Sandnes/Spill er sunt - Intel i7 4960X, Gigabyte X79-UP4 hovedkort, Gigabyte HD7970 2GB GDDR5, 32GB Kingston Hyper X Beast, Kingston HyperX 240GB SSD, BenQ XL2720Z LED Skjerm, Philips amBX, Cooler Master Cosmos SE kabinett.
  • 0
Vært lei av Tusenfryd i snart 5 år, siden jeg var i USA og fikk prøvd de syke berg-og-dalbanene der. Etter det har det liksom vært det samme igjen.Skal få lurt meg til å ta Stubbesnurr til neste år. Da skal jeg dit. Garantert.
AI DUN'T GEHT Y PPLZ R MÆD ÆTT DONULD TRUMP. HI IZ DUIN D SÆIM ÆS TSJANIA. BUILD THAT WALL. LOCK HER UP - Et poetisk innblikk i alt-right bevegelsen anno 2017
  • 0
  • Los
  • Los
Så det er helt standar tekopper? Det er jo en karrusel alle har støtt på, er det ikke? Eller er det bare jeg? Den er jo i stort sett alle fornøyelsesparker.

Ikke for å ta gleden fra deg altså. Men du snakker om det som en sensasjon, så jeg ble litt skuffet når det bare var tekoppene.
Vis vinden løye går e rett på tryne
  • 0
Har bare vært på Tusenfryd én gang. Da tok jeg Stubbesnurr, den var festlig.
Min favoritt er nok ThunderCoaster. Jeg synes at SpeedMonster var helt forferdelig.
Sverre er også morsom. Har aldri tatt SpinSpider. Den så dritskummel ut. Eneste attraksjonen jeg ikke har turt å ta.
  • 0
Siterer Los:
Ikke for å ta gleden fra deg altså. Men du snakker om det som en sensasjon, så jeg ble litt skuffet når det bare var tekoppene.

Han påstår at man kan bestemme hastigiheten på snurren selv i Stubbesnurr, og det kan man vel ikke i de vanlige tekoppene. Jeg synes tekoppene er fantastisk uansett, så å kunne bestemme farten virker for godt til å være sant.
  • 0
  • Los
  • Los
Jo da, noen tekopper lar deg snurre tekoppen rundt selv, med et ratt i midten. Har prøvd det selv, men er av typen som ikke tørr/tåler for harde karruseller
Vis vinden løye går e rett på tryne
  • 0
Siterer Bernt Erik:
Stilig Har aldri vært på Tusenfryd, men håper kanskje at det skjer neste sommer og at jeg kan ta med familien på alle de herlige karuseller


Det kan anbefales! For at de skal kunne ta alt, bør de være over 140 cm, men så lenge de er over 120, får de med seg det meste også.

Siterer A to the H:
Vært lei av Tusenfryd i snart 5 år, siden jeg var i USA og fikk prøvd de syke berg-og-dalbanene der. Etter det har det liksom vært det samme igjen.Skal få lurt meg til å ta Stubbesnurr til neste år. Da skal jeg dit. Garantert.


Jeg skal vedde på at Stubbesnurr utkonkurrerer de største karusellene selv i USA!

Siterer Los:
Så det er helt standar tekopper? Det er jo en karrusel alle har støtt på, er det ikke? Eller er det bare jeg? Den er jo i stort sett alle fornøyelsesparker.

Ikke for å ta gleden fra deg altså. Men du snakker om det som en sensasjon, så jeg ble litt skuffet når det bare var tekoppene.


Som Mexis sier, er det ikke bare vanlige tekopper, men det er samme prinsippet.
Siterer Linebeck:
Min favoritt er nok ThunderCoaster. Jeg synes at SpeedMonster var helt forferdelig.


ThunderCoaster synes jeg er skikkelig vond. Man blir liksom torturert på veien. Nå har de satt skomgummi i setene, så det er litt mer behagelig, men det er framdeles ganske ille. Synes de andre berg-og-dalbanene er bedre.

Siterer Los:
Jo da, noen tekopper lar deg snurre tekoppen rundt selv, med et ratt i midten. Har prøvd det selv, men er av typen som ikke tørr/tåler for harde karruseller


Jeg har ikke tatt så mange tekopper, men kanskje man kan det på flere. Men for at det skal bli best mulig, må man være villig til å ta i alt man har. Og det er best om man har en til på laget som også er villig til det.
                                   «Jeg prøvde å trøste meg med at jeg var et åndsmenneske»
  • 0
Jeg har måttet slutte å dra. Takler ikke skuffelsen over å måtte gå hjem. Dessuten bruker jeg alle lommepengene mine på de fjernstyrte båtene, så går ofte hele dagen uten å spise eller drikke.

Lagt til 2014-07-24 18:30:
Jeg går ikke hjem assa! Det hadde jo vært for langt vet du. Jeg pleier å bli kjørt og sånn.
"Damn, sucker. I just got some. Look at me, Brad, I'm a man now, just like you. Except, I don't look like a faggot and talk all educated."
  • 0
Siterer peterernoob:
Jeg går ikke hjem assa! Det hadde jo vært for langt vet du. Jeg pleier å bli kjørt og sånn.


Det er bra. Det er leit å få gnagsår under føttene fordi man må gå over Dovre.
                                   «Jeg prøvde å trøste meg med at jeg var et åndsmenneske»
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!