Norsk
Nyeste
Atrás

Blogger

Her kan du kommentere alle brukernes blogger

får dårlig samvittighet om jeg får flere likes enn statusen hannes
- Stian

Forord: Jeg lovet deg en blogg om transseksuell sinnssykdom, Duck Song. Håper jeg leverte, med bildet i hvert fall.

Jeppzki har begynt å blogge igjen, og dette må selvfølgelig feires. Faktisk har jeg spurt meg selv en del gjennomgående spørsmål om Jeppzki de siste dagene, men det vet han ikke selv.

Er Jeppzki egentlig en vitenskapelig tenåringsgutt, en logrende hund eller en lat lasagnespisende parodi på Pusur? Ingen av oss har nemlig glemt det legendariske profilbildet hans av en fyr med plastfolie som vi lenge trodde var han selv, men vi kom til et punkt der vi plutselig skulle trodd at eieren hadde låst han inne i skuret og lot han sove ute i flere hundenetter, og at han etter dette traumet hostet opp en hårball stor nok til å fjerne alle bloggene hans få oss til å tro at han var en katt.

Dette tror jeg derimot er et ganske sårt tema for Jeppzki, så vi lar det ligge.

Jeg er nemlig ikke den eneste som har stilt meg livets mange spørsmål. Lørdagskveld så jeg denne statusen fra en fyr jeg ikke hadde trodd ville være så dyp:

i prinsippet så skal man ikke slå, men! hvorfor er det sånn at det er "akseptert" at en gutt slår en gutt, og at en jente slår en jente? Og hvorfor er det lov for jenter å slå gutter, men med en gang du ligger en hånd på en jente så blir du uglesett! det får no heller være greit, men er det då isje lov å slå homoer? for de e jo "jenter" eller lesper? de er jo "gutter" og ka med shemailes? ... hmmm ... dagens spørsmål

SirThomas lot denne statusen stå uten verken en kommentar eller tommel opp, men det gjorde ikke Stian, som smalt til med en kommentar som nesten overgikk statusens antall likes:

- Skaff deg en transe, så kan hun/han banke alt for deg (Y)

Den lille, harmløse kommentaren fikk meg til å tenke på sjokket jeg fikk for noen dager siden - når jeg fikk en nyhet tikkende inn på facebooken min, vedrørende min tidligere barndomskompis:

du vet rene? han fra ungdomskolen. han er blitt jente! hahahhaha

Trykket meg inn på linken til profilen, og visst faen stemte ikke det: Navnet hans var ikke lenger René.

Liksom, what...?

I samme øyeblikk så jeg at han hun ikke lenger var på vennelisten min, men jeg skjønte at jeg langt ifra kan ha vært den eneste han valgte å kutte av kontakten med etter denne avgjørelsen.

Dette er en fyr jente jeg var venn med og var en god del med back in the days, helt til vennskapet vårt stagnere etter at vi hadde en krangel og han holdt på å få meg opp i seriøse problemer.

Hva gjorde han, spør du?

Jeg sendte en ganske frekk melding til han på et nettspill - Travian. Så gikk han inn, redigerte meldingen så den ble mye drøyere (la inn en drapstrussel blant annet), for så å printe den ut og vise den til foreldrene sine - OG mine.

Etter dette ble nok kontakten mellom oss kraftig begrenset, og i senere år har jeg kun sett og snakket med han et par ganger på bussen. Men at han skulle ville bli jente? Det hadde aldri slått meg.

Hvor ligger så folk når det kommer til et tema som dette? På samme måte som andre legninger, må man vel bare si at slike avgjørelser er greit, for ikke å virke dømmende. Men er det noe jeg støtter?

Er det greit? Har vi innerst inne lyst at kompiser av oss skal bli digge jenter, eller at venninnene våre plutselig skal bli... nei.

Vet ikke jeg, ass.

Jeg ville i hvert fall aldri ha kuttet av meg pikken.
  • 0
http://snl.no/skeiv_teori

Jeg skjønner nok at det er overraskende at noen har skiftet kjønn. Har selv sett flere eksempler på det (dog ikke noen nære bekjente), men ja, det er greit.
                                   «Jeg prøvde å trøste meg med at jeg var et åndsmenneske»
  • 0
Dette var ganske sykt, men likefullt et fin ærlig blogg. Ser ingen vits i å bytte kjønn, men nå er jo jeg ikke oppvokst på en måte som kanskje kunne framkalt noen tanker om det.
Det å røyke strå, det er det samme som når 14-åringene drikker seg "drita" på Burn.
  • 0
Når vi kan akseptere at det finnes sånne gærninger som deg, Thomas, så er terskelen for hva vi kan akseptere ganske lav. : )
"I used to stop it, but then I took something miserable to the knee." - fantomena til LesMis, Desember 2011
  • 0
Jeg har nok aldri tenkt tanken at det hadde vært interessant om venner og bekjente hadde byttet kjønn. Jeg har derimot lekt med tanken hvordan det ville vært å være av det motsatte kjønn selv. Huehuehue.
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
Siterer Glorfindel:
Jeg har nok aldri tenkt tanken at det hadde vært interessant om venner og bekjente hadde byttet kjønn. Jeg har derimot lekt med tanken hvordan det ville vært å være av det motsatte kjønn selv. Huehuehue.
You naughty boy
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!