Norsk
Nyeste
Atrás

Blogger

Her kan du kommentere alle brukernes blogger

Jeg spiller gjennom Mass Effect 1 for hundreogfemtiende gang og har nettopp kommet til den delen hvor jeg støter på Sovereign for første gang. Selv om jeg har spilt gjennom denne delen mange ganger før, og vet hvordan hele sagaen ender, blir jeg likevel "redd" hver gang stemmen hans fyller hodet mitt, og det virker som dette er en kamp vi er dømt til å tape, uansett hvor hardcore Shepard og co måtte være (jeg kjører rein Renegade-style denne gangen, så jeg er rimelig hardcore :P). Han gir meg virkelig følelsen av at dette er nyttesløst, at jeg en maur som kan knuses så lett som bare det, fordi han er en høyerestående livsform som slettes ikke trenger å bry seg med hva resten av universet driver med. Akkurat som mauren ikke utgjør en trussel for mennesket, utgjør ikke mennesket noen trussel for Reapers.

Finnes det noen skurker som er mer badass enn The Reapers? Som er mer skremmende? Som til de grader spiller i en helt annen liga enn det protagonisten gjør?

Og hva er det som gjør en skurk til en virkelig "god" skurk?

For min del er det alltid de skurkene som mener at det de gjør er det riktige, som er de beste. De som har motiver man kan forstå, men metoder som ligger utenfor ens egen fatteevne. Skurker som man, av og til når man er alene hjemme og ingen kan høre en, egentlig håper skal vinne. Eller i det minste få lov til å gjennomføre planene sine, fordi man er nysgjerrig og de virker kule (Ja, jeg heier på Loke i Marvel-filmene...don't judge me!).Skurker som er mer enn bare: "Jeg vil ta over verden fordi jeg er ond og det er det skurker gjør" - for det er kanskje noe av det kjedeligste som fins
  • 0
Siterer Suzanne Berget:
"Jeg vil ta over verden fordi jeg er ond og det er det skurker gjør" - for det er kanskje noe av det kjedeligste som fins


Dette er kanskje ikke en skurk på samme måte, men for min del er regenerados fra Resident Evil ganske så ille. De snakker ikke så mye om sine onde planer, men jeg skjønte fort at man må drepe dem likevel.
                                   «Jeg prøvde å trøste meg med at jeg var et åndsmenneske»
  • 0
Er sjeldent jeg holder med skurkene, men Sephiroth og Kuja fra Final Fantasy er stilige, om ikke umiddelbart lett å ta seriøst basert på et Google images-søk. Dessuten er Sin/Yu Yevon en bra kombo, apropos onde folk som spiller i en annen liga enn heltene.
  • 0
Jeg også holder sjeldent med skurkene, men det er noen få spill hvor jeg har utviklet et lite "tilhenger" forhold til dem. Det beste eksempelet er kanskje Liquid Snake i Metal Gear Solid. Elsker den karakteren. Er forsåvidt også litt fan av stemmeskuespilleren hans (Cam Clarke).
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
Ja skal innrømme at jeg selv svettet litt når Sovereign først snakket. Det var noe med den stemmen som bare ga et kaldt gufs gjennom kroppen.

Hvis jeg skal nevne en spill figur som virkelig gjorde en bra skurk prestasjon så må det være Vaas fra far cry 3. Hans måte og snakke til deg som en kompis men muligheten til og drepe deg når som helst var noe som ingen spill har klart hittil.
En god skurk er en som gir F i verden og likevel ha det gøy på andre sin bekostning.
The Joker er et godt eksempel på en sånn person

Btw hvis dette er første gang du begynner på denne sagen så for all del ikke fullfør nr 3 hvis du vil beholde den gode følelsen fra dette mesterverket intakt
...
  • 0
Siterer Glorfindel:
Jeg også holder sjeldent med skurkene, men det er noen få spill hvor jeg har utviklet et lite "tilhenger" forhold til dem. Det beste eksempelet er kanskje Liquid Snake i Metal Gear Solid. Elsker den karakteren. Er forsåvidt også litt fan av stemmeskuespilleren hans (Cam Clarke).


En god stemmeskuespiller har sykt mye å si! Aner ikke hvor mange spillfigurer som har blitt ødelagt av slett stemmeskuespill. Two Worlds er en kjempesynder her.

Siterer gamerZen:
Ja skal innrømme at jeg selv svettet litt når Sovereign først snakket. Det var noe med den stemmen som bare ga et kaldt gufs gjennom kroppen.

Hvis jeg skal nevne en spill figur som virkelig gjorde en bra skurk prestasjon så må det være Vaas fra far cry 3. Hans måte og snakke til deg som en kompis men muligheten til og drepe deg når som helst var noe som ingen spill har klart hittil.
En god skurk er en som gir F i verden og likevel ha det gøy på andre sin bekostning.
The Joker er et godt eksempel på en sånn person

Btw hvis dette er første gang du begynner på denne sagen så for all del ikke fullfør nr 3 hvis du vil beholde den gode følelsen fra dette mesterverket intakt


Har ennå ikke spilt FC3, men Vaas er definitivt en av grunnene til at jeg gleder meg til å spille det.

The Joker er såpass ødelagt at man ikke kan hjelpe å få litt sympati for ham, hvert fall hvis man har lest The Killing Joke.

Har spilt alle spillene før, og skrevet en relativt lang blogg om ME3. Jeg lar ikke det at Bioware blir litt opphengt i sin egen mytos og får et overforklaringsproblem ødelegge en spillserie som er så nær perfekt. Tullete å la de siste 20 minuttene ødelegge for de foregående 150 timene, synes jeg.

IMHO synes jeg spillet kunne sluttet før man i det hele tatt møter The Catalyst-guttungen. Skjermen kunne gått i hvitt rett etter at Shepard og Anderson trykker inn kodesekvensen på konsollet inni the Catalyst, og så kunne rulleteksten ha kommet. En veldig åpen slutt, som så seinere kunne blitt oppklart i det nye ME-spillet...det hadde vært noe det!
  • 0
Siterer Suzanne Berget:
En god stemmeskuespiller har sykt mye å si!


Truer words were never spoken.
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
501 clone troppers battalionen fra star wars, nærmere bestemt battlefront. Hadde jeg ikke sett filmene hadde jeg endt opp med å tro at rebellene var de slemme.
  • 0
Både Reapers og Harbinger får meg litt småskjelven ja!
Ellers er jeg også skremt av The Patriarch og Fleshpound i Killing Floor. Utallige mareritt....-.- Patriarch mest for stemmen, faktisk.
Jeg er ikke lat, jeg er en chillpadde
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!