Norsk
Nyeste
Atrás

Blogger

Her kan du kommentere alle brukernes blogger

Imorgen altså onsdag 15 har student foreningen min tenkt å holde debatt om Nato, Er dette et et emnet som intresserer deg er du velkommen innom.

Under finner dere info om arrangementet..
og her er en link som forklarer det hele litt nærmere hvor dere også kan skrive at dere har tenkt dere på det.
Om dere vil på dette arrangamentet hadde det blitt satt veldig pris på siden det da blir lettere for oss å se hvor mange stoler forberedelser vi må gjøre.
Tuddeli du.

https://www.facebook.com/events/1474222906198642/?sid_remind
er=1599483367634501632

15. oktober

klokken 19:00 til 21:00

1. oktober tiltrådte Jens Stoltenberg som generalsekretær for NATO. Tiltredelsen gir ulike forventninger til et NATO styrt av en tidligere norsk statsminister og klimautsending for FN. NATO har gjennom sin tid som forsvarsallianse hatt flere ulike oppgaver utover å være en ren forsvarsallianse, og spørsmålet blir hvilken rolle den skal spille nå.

Hva skal egentlig NATO være, og hvilken rolle bør NATO spille i de kommende årene?

Panel:
Sverre Diesen, forsker FFI, tidl. forsvarssjef;
Helge Lurås, Leder for Senter for Internasjonal og Strategisk Analyse (SISA);
Bjørnar Moxnes, leder for Rødt;

P.S. har du problemer med å melde deg på eller er under 18 si ifra vi finner nok en løsning. Sier dette siden jeg mener det er attenårsgrense på å komme inn I huset.
  • 0
"Hva skal egentlig NATO være, og hvilken rolle bør NATO spille i de kommende årene?"

Fasit: Vestens knytteneve.
The gavel corrupts
  • 0
NATO bør være det de ble stiftet for, nemlig en forsvarsallianse og ikke en angrepsallianse slik det er nå. De er også i lomma på USA.
                                   «Jeg prøvde å trøste meg med at jeg var et åndsmenneske»
  • 0
Siterer remote:
NATO bør være det de ble stiftet for, nemlig en forsvarsallianse og ikke en angrepsallianse slik det er nå. De er også i lomma på USA.

Hehe, ble faktisk snakket om dette. Hvise deler av panelet påpekte at Nato i de sener eår hadde blitt litt vel agresiv.
Om de er i lommen til USA er det mye som tyder på ja, men det virker da som de ikke er helt nede. Det beste eksemplet er nok at mange land sa nei til å angripe Irak.
Siterer Marlboro Red:
"Hva skal egentlig NATO være, og hvilken rolle bør NATO spille i de kommende årene?"

Fasit: Vestens knytteneve.

Med en den etterfølgende replikken Det er det beste for alle at vi tar oss av dette(betyr gi den til oss elle spis raketter)
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!