LIVE
HQ
logo hd live | Pepper Grinder
See in hd icon

Chat

X
      😁 😂 😃 😄 😅 😆 😇 😈 😉 😊 😋 😌 😍 😏 😐 😑 😒 😓 😔 😕 😖 😗 😘 😙 😚 😛 😜 😝 😞 😟 😠 😡 😢 😣 😤 😥 😦 😧 😨 😩 😪 😫 😬 😭 😮 😯 😰 😱 😲 😳 😴 😵 😶 😷 😸 😹 😺 😻 😼 😽 😾 😿 🙀 🙁 🙂 🙃 🙄
      Norsk
      Nyeste
      Atrás

      Blogger

      Her kan du kommentere alle brukernes blogger

      Det siste halvåret har min gaming laptop lenge sunget på siste vers og forrige uke tok den kvelden for godt. Dette resulterte i at jeg måtte vurdere å gå til innkjøp av en ny. Heldigvis slapp jeg å tenke særlig lenge over det, da Komplett hadde tilbud på sin Gamer i05. Jeg har aldri spilt overdrevent mye på PC og de få spillene jeg holder på med, krever ikke ytelse av en annen verden. Derfor modifiserte jeg bare denne utgaven med mer RAM, litt bedre strømforsyning og et sprekere kabinett. Prisen kom på i underkant av 7000 og så langt har dette vist seg å holde lenge for mitt bruk.

      Ny PC betyr jo også nedlastning og installering av både det ene og det andre og under installasjonen av Steam, kom jeg på at det begynte å bli en stund siden jeg spilte The Elder Scrolls: Skyrim. Fristelsen for en retur ble stor, så derfor lastet jeg ned DLC'ene og tok meg en tur tilbake til Tamriel. Jeg husker godt hvilket vanvittig inntrykk dette spillet satt på meg for 3 år siden og en nostalgitsunami ble skylt over meg så fort karakteren min satte foten utenfor Whiterun's porter. Jeg elsket den skandinavisk inspirerte verden som Skyrim er satt i og gjør definitivt det fremdeles. Å bare sette ut på en vandretur på de snøkledde fjelltoppene er en opplevelse i seg selv. Musikken er like tidløs og mange av låtene er helt klart blant favorittene som noen gang er hentet fra spillmediet. Denne tar fremdeles kaka.

      Som jeg hintet litt til i første avsnitt, har jeg aldri vært en så hardbarket PC-gamer som jeg vet mange andre er og det er fortsatt flere spill jeg foretrekker å spille på konsoll fremfor PC. Skyrim er dog blant spillene jeg definitivt synes er best på PC. Mye av årsaken til dette, er på grunn av mods.

      Med sin åpne verden og et veldig fritt gameplay, er Skyrim godt tilrettelagt for bruk av mods. Mods endrer programkoden til spillet og kan få det til virke på en annen måte enn hva originalversjonen baserer seg på. Derfor er det ganske mye rart du kan finne på i Skyrim. Du kan forbedre grafikken, endre på hva folk sier, animasjoner på karakteren din, dytte inn en hel haug av armor og våpen eller helt nye landområder. Du kan også fly, spille «online» med venner, eller bli prostituert. Det jeg synes er mest interessant, er å kunne endre utseendet på karakteren din drastisk. Her finnes det muligheter for å øke størrelsen på biceps og hofteparti, endre ansiktsuttrykk, velge mellom 300 hårfrisyrer og ... ja. Kun fantasien setter grenser.

      Skyrim har alltid vært et underholdende spill, men modsene øker underholdningverdien med det tredobbelte. Med både gjenværende oppdrag og DLC'er og fullføre, har jeg ihvertfall blitt smått hektet på dette spillet igjen. Hvor enn upassende tidspunktet måtte være...

      <bild>

      Karakteren min har deltatt på Extreme Makeover.
      "But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
      • 0
      Har brukt et ukjent antall timer i Skyrim på PS3, over flere karakterer, men håper å få prøve det på PC èn eller annen gang. Jeg har kjøpt Elder Scrolls Anthology utgaven til PC, så jeg er i det minste klar når den dagen måtte komme

      From Past to Present er garantert ett av de beste sporene i hele soundtracket. Følelsen av å vandre til den sangen er bare uslåelig.
      "You've got to live life standing up straight and look right at the sun"
      • 0
      Siterer Glorfindel:
      ja. Kun fantasien setter grenser.


      Kan man endre ... Du vet?
                                         «Jeg prøvde å trøste meg med at jeg var et åndsmenneske»
      • 0
      Siterer dark samus nemesis:
      Har brukt et ukjent antall timer i Skyrim på PS3, over flere karakterer, men håper å få prøve det på PC èn eller annen gang. Jeg har kjøpt Elder Scrolls Anthology utgaven til PC, så jeg er i det minste klar når den dagen måtte komme


      Tok vel sin tid å få platinum trofeet. Egentlig litt lyst på det selv, men akkurat det å samle trofeer er ikke like gøy på PC som på f.eks. PlayStation

      Siterer remote:
      Kan man endre ... Du vet?


      Du kan så og si endre på hva du vil
      "But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
      • 0
      Min PC hjemme er jo en monster av en maskin, så når jeg spiller Skyrim på den har jeg installert haugevis med grafikk mods for å hjelpe på utseende.

      Noen av favorittene mine er.

      - Realvision ENB/BlackEndENB/SugerSweetENB (Andre ENBer er også ganske nice)
      - Summer of Skyrim/Seasons of Skyrim
      - Skyrim Flora Overhaul
      - Lush Grass
      - Dense Grass
      - Static Mesh Improvment (Serie 1-5 om jeg husker riktig)
      - Skyrim HD Textures (4K eller 2K)
      - Realistic Lightning Overhaul
      - Pure Waters

      For våpen og rustninger og sånt synes jeg Immersive Weapons og Immersive Armor er ganske bra, ellers er det bare å søke rundt. Skyrim har sykt mye mods!

      Gammelt Mod Screenshot Deskop
      https://www.dropbox.com/s/emvybrqbu5b156a/Screenshot25427.b
      mp?dl=0

      https://www.dropbox.com/s/izd1iav2dieo66l/Screenshot24579.bmp
      ?dl=0

      https://www.dropbox.com/s/3r5hddlezubvbra/ScreenShot117.bmp?
      dl=0



      Laptop Screenshot(Mer sammenlignbar med din PC kan jeg tenke meg
      https://www.dropbox.com/s/ai9og19huw89wtp/ScreenShot4.bmp?d
      l=0

      https://www.dropbox.com/s/pq6hrh72g9virto/ScreenShot3.bmp?dl
      =0
      http://markusgamesdesign.weebly.com/
      • 0
      Vakker musikk du linket til. Har ikke spilt Skyrim, men har sett broderen spille med diverse mods. Blant annet en Windfall Island-mod. Stilige greier.
      ''eh'' - Link
      • 0
      Skyrim, Fantastisk spill. Jeg har tatt meg mange turer tilbake dit siden jeg kjøpte det. Har både en PS3 versjon og en PC versjon, skal sjekke ut hvordan det er med mods!
      • 0
      Siterer Glorfindel:
      Tok vel sin tid å få platinum trofeet. Egentlig litt lyst på det selv, men akkurat det å samle trofeer er ikke like gøy på PC som på f.eks. PlayStation


      Det tok litt tid, ja. Fra 2011 til litt tidligere i år. Mye grunnet sløvhet fra min side da, men det var en veldig god følelse å endelig få det
      "You've got to live life standing up straight and look right at the sun"
      • 0
      Jeg fikk frysninger når jeg hørte Past to present nå, så ved neste spilltørke skal jeg ta opp Skyrim igjen. Det ser ut som om det blir en god stund til, da
      Oh yeah? Says you and what army?
      • 0
      Siterer Kakashi sensei:
      For våpen og rustninger og sånt synes jeg Immersive Weapons og Immersive Armor er ganske bra, ellers er det bare å søke rundt. Skyrim har sykt mye mods!


      Grafikken til verdenen har jeg ikke gjort noe med enda, for den synes jeg forsåvidt er pen nok som den er. Men teksturene på karakterene har jeg fikset på og endret en del på animasjonene. Immersive armro/weapons har jeg forsåvidt installert, men ikke tatt veldig i bruk enda.

      Siterer Subject 17:
      Vakker musikk du linket til. Har ikke spilt Skyrim, men har sett broderen spille med diverse mods. Blant annet en Windfall Island-mod. Stilige greier.


      Spillet er i grunn verdt å spille kun for å høre musikken in-game.

      Siterer stikox93:
      Skyrim, Fantastisk spill. Jeg har tatt meg mange turer tilbake dit siden jeg kjøpte det. Har både en PS3 versjon og en PC versjon, skal sjekke ut hvordan det er med mods!


      Gjør det. Det er veldig mye artig man kan finne på.

      Siterer dark samus nemesis:
      Det tok litt tid, ja. Fra 2011 til litt tidligere i år. Mye grunnet sløvhet fra min side da, men det var en veldig god følelse å endelig få det


      That, I can believe.

      Siterer Royality-indeed:
      ved neste spilltørke skal jeg ta opp Skyrim igjen. Det ser ut som om det blir en god stund til, da


      Ja, det var det jeg mente med "upassende tidspunkt"
      "But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
      • 0
      Siterer Glorfindel:
      Du kan så og si endre på hva du vil


      Det er hyggelig.
                                         «Jeg prøvde å trøste meg med at jeg var et åndsmenneske»
      • 0

      For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!