Norsk
Nyeste
Atrás

Blogger

Her kan du kommentere alle brukernes blogger

For en dyrere pris selvfølgelig, ment greit nok for meg. Nå er jo naturlig å tenke at man spiller på PC, hvis man vil ha den beste grafikken, ekstra visuelle effekter, flere piksler og høyere bildeoppdatering. Men det er ikke noe galt å ønske dette på konsoll også, eller hva? Det er jo mange eksklusive spill på PS4 og Xbox One, i tillegg til at enkelte PC utgaver av spill er stappet med problemer. Jeg tenker ikke kun på at spill skal se penere på konsoll, men også på ting som har noe med gameplay å gjøre (annet enn bildeoppdatering).

Jeg tenker på større verdener, smartere A.I, mer NPCs på skjermen og kortere lastetider.
AC Unity har mange NPCs på skjermen, og byr på en stor åpen verden (1:1 Paris). Men ikke uten problemer med bildeoppdateringen og bugs. 900p plager ikke meg noe særlig (spesielt når spillet ser veldig, veldig pent ut), men 1080p er selvfølgelig ønskelig for det om!
Andre eksempler på spill der maskinkraften har spilt en rolle for gameplay, er Shadow of Mordor (som skal ha et redusert Nemesis system på PS3 og Xbox 360) og Watch Dogs (som mangler to multiplayer modes på PS3 og Xbox 360, i tillegg til redusert antall NPCs).

Så jeg mener at begge konsollene burde ha kostet $499, hvis det så betydde at de var kraftigere. For det er mer enn ting som ''er pent for øyet'' jeg snakker om her. Jeg håper at Sony og Microsoft satser på å lage de kraftigste konsollene de kan lage (selvfølgelig kan de ikke slå en kraftig PC, men det er ikke poenget mitt heller), når/hvis de lager nye konsoller for den 9. generasjonen, forhåpentligvis i 2018.
De kan gjerne fortsette å selge dem, og det kan fortsatt gis ut spill på konsollene utover 2019 osv, men jeg vil ikke at ventetiden skal være så lang som det var med PS4 og Xbox One.
  • 0
https://www.youtube.com/watch?v=puF8gDLF14E

Nei, men det som er med konsollene er at de er billigere enn pc-er, og er lettere å bruke og vedlikeholde enn en pc, som gjerne kan få en rekke problemer. Både Sony og Microsoft ville nok gjerne hatt mer kraft, men de måtte også ta hensyn til at ikke alle har råd til å legge ut store summer for en spillkonsoll, så for å kunne være tilgjengelig for flere måtte kraften reduseres litt, slik at konsollene ble billigere å kjøpe for forbrukerne.

Personlig så følte jeg at det å betale oppimot 4000 for en PS4 (og Driveclub) var en rimelig stiv pris. Hadde den kostet noe mer ville jeg ikke ha kjøpt den. Og jo, PS4 og Xbox One koster jo gjerne mer enn de $499 (rundt 3300 kroner) den dag i dag. Hadde den vært markant kraftigere ville den utvilsomt ha kostet enda mer.

Når det kommer til Unity, så er det et helt ferskt spill. Vær tålmodig, så vil de fikse spillet.

Og til slutt: bruk avsnitt. Vær så snill.
                                                    • Veni, Vidi, Cessi •
  • 0
Jeg for min del synes PS4 er kraftig nok og ville ikke hatt lyst til å betale mer for konsollen. Jeg har heller aldri vært mest opptatt av størst ytelse og mest mulig realistisk grafikk, og skulle jeg vært det, hadde jeg hatt PC'en ved siden av. Noe jeg tror de fleste som er opptatt av ytelse har.
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
Siterer The Cookiemonster:
https://www.youtube.com/watch?v=puF8gDLF14E

Nei, men det som er med konsollene er at de er billigere enn pc-er, og er lettere å bruke og vedlikeholde enn en pc, som gjerne kan få en rekke problemer. Både Sony og Microsoft ville nok gjerne hatt mer kraft, men de måtte også ta hensyn til at ikke alle har råd til å legge ut store summer for en spillkonsoll, så for å kunne være tilgjengelig for flere måtte kraften reduseres litt, slik at konsollene ble billigere å kjøpe for forbrukerne.

Personlig så følte jeg at det å betale oppimot 4000 for en PS4 (og Driveclub) var en rimelig stiv pris. Hadde den kostet noe mer ville jeg ikke ha kjøpt den. Og jo, PS4 og Xbox One koster jo gjerne mer enn de $499 (rundt 3300 kroner) den dag i dag. Hadde den vært markant kraftigere ville den utvilsomt ha kostet enda mer.

Når det kommer til Unity, så er det et helt ferskt spill. Vær tålmodig, så vil de fikse spillet.

Og til slutt: bruk avsnitt. Vær så snill.


Haha, ''unlimited power''.
Hvis jeg ikke tar feil kostet PS3 (er ikke sikker på Xbox 360) $600 i USA eller noe.
Det skadet jo Sony litt økonomisk, men det var langt i fra det eneste (PS Mobile, PS Vita osv).
Hvis ikke Sony hadde brukt så mye tid og ressurser på tull (tull etter min mening), kunne de kanskje ha gitt oss kraftigere konsoll (med tanke på at de nå tar betalt for at folk skal kunne spille online).

Med Microsoft er det litt vanskeligere å forstå. Hvis jeg ikke tar feil (igjen) så var vel Xbox 360 en økonomisk suksess eller hva? Mer av en suksess enn PS3 ihvertfall.
Det som irriterer meg er at Microsoft brukte pengene på Kinect. De ekstra $100 kunne blitt brukt på mer kraft! Vondt verre er det at 10% av Xbox One's kraft blir brukt på Kinect etter det jeg skal ha hørt.
  • 0
Siterer MadLunatic:
Siterer The Cookiemonster:https://www.youtube.com/watch?v=puF8gDLF14E

Nei, men det som er med konsollene er at de er billigere enn pc-er, og er lettere å bruke og vedlikeholde enn en pc, som gjerne kan få en rekke problemer. Både Sony og Microsoft ville nok gjerne hatt mer kraft, men de måtte også ta hensyn til at ikke alle har råd til å legge ut store summer for en spillkonsoll, så for å kunne være tilgjengelig for flere måtte kraften reduseres litt, slik at konsollene ble billigere å kjøpe for forbrukerne.

Personlig så følte jeg at det å betale oppimot 4000 for en PS4 (og Driveclub) var en rimelig stiv pris. Hadde den kostet noe mer ville jeg ikke ha kjøpt den. Og jo, PS4 og Xbox One koster jo gjerne mer enn de $499 (rundt 3300 kroner) den dag i dag. Hadde den vært markant kraftigere ville den utvilsomt ha kostet enda mer.

Når det kommer til Unity, så er det et helt ferskt spill. Vær tålmodig, så vil de fikse spillet.

Og til slutt: bruk avsnitt. Vær så snill.

Haha, ''unlimited power''.
Hvis jeg ikke tar feil kostet PS3 (er ikke sikker på Xbox 360) $600 i USA eller noe.
Det skadet jo Sony litt økonomisk, men det var langt i fra det eneste (PS Mobile, PS Vita osv).
Hvis ikke Sony hadde brukt så mye tid og ressurser på tull (tull etter min mening), kunne de kanskje ha gitt oss kraftigere konsoll (med tanke på at de nå tar betalt for at folk skal kunne spille online).

Med Microsoft er det litt vanskeligere å forstå. Hvis jeg ikke tar feil (igjen) så var vel Xbox 360 en økonomisk suksess eller hva? Mer av en suksess enn PS3 ihvertfall.
Det som irriterer meg er at Microsoft brukte pengene på Kinect. De ekstra $100 kunne blitt brukt på mer kraft! Vondt verre er det at 10% av Xbox One's kraft blir brukt på Kinect etter det jeg skal ha hørt.


Man er ikke nødt å kjøpe med Kinect bare så det er sagt
I'll shove that bat up your ass and turn you into a popsicle
  • 0
Siterer Elektro Banana:
Siterer MadLunatic iterer The Cookiemonster:https://www.youtube.com/watch?v=puF8gDLF14E

Nei, men det som er med konsollene er at de er billigere enn pc-er, og er lettere å bruke og vedlikeholde enn en pc, som gjerne kan få en rekke problemer. Både Sony og Microsoft ville nok gjerne hatt mer kraft, men de måtte også ta hensyn til at ikke alle har råd til å legge ut store summer for en spillkonsoll, så for å kunne være tilgjengelig for flere måtte kraften reduseres litt, slik at konsollene ble billigere å kjøpe for forbrukerne.

Personlig så følte jeg at det å betale oppimot 4000 for en PS4 (og Driveclub) var en rimelig stiv pris. Hadde den kostet noe mer ville jeg ikke ha kjøpt den. Og jo, PS4 og Xbox One koster jo gjerne mer enn de $499 (rundt 3300 kroner) den dag i dag. Hadde den vært markant kraftigere ville den utvilsomt ha kostet enda mer.

Når det kommer til Unity, så er det et helt ferskt spill. Vær tålmodig, så vil de fikse spillet.

Og til slutt: bruk avsnitt. Vær så snill.

Haha, ''unlimited power''.
Hvis jeg ikke tar feil kostet PS3 (er ikke sikker på Xbox 360) $600 i USA eller noe.
Det skadet jo Sony litt økonomisk, men det var langt i fra det eneste (PS Mobile, PS Vita osv).
Hvis ikke Sony hadde brukt så mye tid og ressurser på tull (tull etter min mening), kunne de kanskje ha gitt oss kraftigere konsoll (med tanke på at de nå tar betalt for at folk skal kunne spille online).

Med Microsoft er det litt vanskeligere å forstå. Hvis jeg ikke tar feil (igjen) så var vel Xbox 360 en økonomisk suksess eller hva? Mer av en suksess enn PS3 ihvertfall.
Det som irriterer meg er at Microsoft brukte pengene på Kinect. De ekstra $100 kunne blitt brukt på mer kraft! Vondt verre er det at 10% av Xbox One's kraft blir brukt på Kinect etter det jeg skal ha hørt.

Man er ikke nødt å kjøpe med Kinect bare så det er sagt
Jeg mener jo selvfølgelig fra starten av, altså i USA november 2013. Da måtte man betale $499 for å skaffe seg en Xbox One, uansett om du hadde tenkt å bruke Kinect eller ikke.
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!