Norsk
Nyeste
Atrás

Blogger

Her kan du kommentere alle brukernes blogger

Hallo! :)

Dette er mitt første blogginnlegg her, hihi vet ikke helt hvordan ting fungerer her, men jeg trenger iallefall hjelp med noe, og jeg regner med at noen her inne kan hjelpe meg!

Jeg har lenge vært fan av mange av de norske youtuberene med lets plays og har lenge hatt lyst til å gjøre det samme, men det er akkurat nå jeg har hatt ordentlig lyst og vil ta tak i den "tanken" og gjøre noe med det. Jeg har både lyst til å ta opp fra pc og konsoll, men alt av programmer for å recorde i og.. ja hele den pakka kan jeg ingenting om! Jeg kan å redigere videoer, fordi det har jeg gjort mange ganger før (skal sies at det er i imovie). Men dette er noe jeg gjerne vil få til, for å få en slags form for mestringsfølelse, noe jeg sjeldent får. Gaming er noe jeg alltid har synes har vært gøy, så om jeg hadde klart å mestre hvordan jeg skal ta opptak, hvilke programmer, eller what so ever, så tror jeg det hadde gjort godt for meg, av en eller annen grunn. Dagene er veldig tomme, kjedelige og består egentlig av ingenting, så å få litt "glede" inn i den og i det heletatt noe å gjøre på og jobbe med hadde det jo bare vært kjempe bra for meg tenker iallefall jeg.

Så jeg hadde satt stor pris på om noen hadde hatt lyst til å hjelpe meg, forklare meg og være litt tolmodig med meg (haha), skal sies at når jeg først forstår det og har kommet inn i det, så går det lett for seg! Tar nok ikke så alt for lang tid.

Jeg vet ikke helt hva mer jeg skal nevne, regner med at jeg må bruke litt penger på det her, for å få recordet på konsoll, eventuelt annet utstyr og muligens programmer? men det ser man vel an, kan jo heller ikke ta alt med en gang haha. Men episodene vil jeg nok holde til 10-20 minutter, kommer an på spillet jeg spiller tho. Har heller ingen spesielt bra pc, litt dumt kanskje? Jeg har en macbook pro, samt kan jeg låne en laptop av lillesøsteren min. Jeg skal jo ikke gjøre noe pro gaming uansett, iallefall ikke i første omgang? Det er mest for å gjøre underholdning, gjøre teite ting og bare ha det morsomt med teite og koselige spill. Og regner med at jeg kan redigere i imovie, jeg synes iallefall programmet er greit å ha med å gjøre.

Dette er foresten et prosjekt jeg hadde hatt lyst til å starte med på ny året, så det er ikke noe hastverk.

Jeg vet ikke helt om dette var ok skrevet eller i det heletatt forståelig. Men jeg håper det var det? haha, iallefall om noen har lyst å hjelpe kan vi sikkert snakke på privatmeldinger! :) hadde satt stor pris på hjelp hihi!!
  • 0
Jeg har lite erfaring med opptak, men jeg har redigert en del film. Dropp iMovie. iMovie er fint som et program for å introdusere folk for filmeredigering, men er svært begrenset i form av verktøy og muligheter. Anbefaler deg å plukke opp Premiere Pro, som i kombinasjon med After Effects og Photoshop gir deg uendelige redigeringsmuligheter. Like greit å lære seg det først som sist, så slipper du å sitte der med iMovie når du etter litt trening har lyst til å lage noe mer avansert og profesjonelt. Det er i tillegg bra å ha erfaring med Premiere Pro videre i livet, det er det filmredigeringsprogrammet som er mest brukt i den kreative bransjen.
he stepped down, trying not to look long at her, as if she were the sun, yet he saw her, like the sun, even without looking
  • 0
Jeg kan ingen ting når det gjelder det her jeg heller, men jeg ønsker deg lykke til!
Oh yeah? Says you and what army?
  • 0
Fraps og Bandicam er opptaksprogrammer som er ganske enkle å bruke. Har prøvd de litt, uten at jeg kan skryte på meg å være noen ekspert på dette området selv.

Det trenger nok ikke å være så alt for vanskelig å sette i sammen en Let's Play. Det finnes mange gode guider på det omkring på nettet også, så les litt og prøv deg litt frem i disse programmene. Har alltid hatt lyst til å lage en komplett Let's Play serie selv, men har enda til gode å ta meg tid til det
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
Elgato Game Capture HD! Look that shit up, enklere får du det ikke.
"Don't cross the crooked step"
  • 0
https://www.youtube.com/watch?v=im2T44DMWn8 - Denne forklarer vel det meste

Hadde en gaming channel i to-tre år før det endte opp med at mine kjempe mange 200 subscribers ga meg mye dritt fordi jeg ikke laget 2-3 videoer hver eneste dag. Hadde en FIFA video som hadde 100.000+ views, men ble slettet av YouTube på grunn av copyright. Etter det så har jeg lagt min YouTube karriere på hyllen.

Men uansett, har du lyst å gjøre dette, så er det bare å gå for det. Har du ambisjoner om å få mange folk til å se på dine videoer, så trengs det massevis av tid, penger og planlegging. Gjør du dette fordi du syntes det er gøy, så kan du gjøre det til en billig hobby som du holder på med når du vil.
  • 0
Kan ikke hjelpe så mye, men ønsker deg lykke til. Som Freeflow sier vil jeg tro at det er mye jobb for å få mange følgere, men det kan være gøy å legge ut en video iblant.
                                   «Jeg prøvde å trøste meg med at jeg var et åndsmenneske»
  • 0
Siterer Freeflow:
https://www.youtube.com/watch?v=im2T44DMWn8 - Denne forklarer vel det meste

Hadde en gaming channel i to-tre år før det endte opp med at mine kjempe mange 200 subscribers ga meg mye dritt fordi jeg ikke laget 2-3 videoer hver eneste dag. Hadde en FIFA video som hadde 100.000+ views, men ble slettet av YouTube på grunn av copyright. Etter det så har jeg lagt min YouTube karriere på hyllen.

Men uansett, har du lyst å gjøre dette, så er det bare å gå for det. Har du ambisjoner om å få mange folk til å se på dine videoer, så trengs det massevis av tid, penger og planlegging. Gjør du dette fordi du syntes det er gøy, så kan du gjøre det til en billig hobby som du holder på med når du vil.


Huff, det hørtes ikke noe greit ut om de forventet så mye på bare en dag, det er jo nesten umulig i lengden å legge ut 2-3 videoer dagen, om man ikke gjør annet.

Jeg har virkelig lyst til dette da, både fordi jeg liker å spille og har lyst til å ha noe å gjøre ettersom jeg har i noen år bare vært hjemme på rommet og liksom lagt alt fra meg og ikke gjort en dritt. Har heller ikke noen venner, så kunne jo nesten ønske litt at jeg kunne få noen venner igjennom felles interesse eller ja, i det heletatt. Tør ikke å håpe for mye på hverken publikum eller venner, men jeg vil jo prøve så godt jeg kan! Kommer ingen vei med hverken det ene eller det andre med bare å sitte for meg selv uten noe å gjøre fordi jeg er for feig. Så jeg håper nesten youtube kan være et sted der jeg kan være meg selv og utvikle meg og prøve å drite litt i hva andre mener eller sier, selv om jeg kan fortvente meg litt dritt, men det må man vel bare forvente.


Foresten så må jeg bare si takk til alle som har svart meg og ønsket meg lykke til
  • 0
Har du kommet i gang med youtube-kanalen din nå eller?
GOT EEM
  • 0
Siterer lisaaa:
Huff, det hørtes ikke noe greit ut om de forventet så mye på bare en dag, det er jo nesten umulig i lengden å legge ut 2-3 videoer dagen, om man ikke gjør annet.


Da burde du ikke gå i fellen jeg gjorde å legge ut så mange videoer til å begynne med. Da forventer folk at du forsetter med det. Selv om views og subscribers betyr mye, så burde du legge ut så mange videoer du ønsker selv og lage videoer du ønsker selv.

Å drive med YouTube i sitt eget tempo og gjøre det man ønsker selv er veldig gøy. Men som sagt, der er mange som vil ønske at du enten legger ut flere videoer eller legger ut andre videoer enn det du allerede gjør. Jeg mener at det er viktig at du gjør det du selv ønsker også får de som ønsker å se på gjøre det. I lengden så vil du tjene på det. Ikke nødvendigvis på subscribers, men på at du forsatt driver på med YouTube og syntes der er gøy.
  • 0
Siterer Zilco:
Har du kommet i gang med youtube-kanalen din nå eller?


ææh, nei dessverre ikke Jeg er så usikker på hva jeg trenger av utstyr og i det heletatt også litt for sjenert til å spørre noen som direkte holder på med det, noe jeg kanskje burde ha gjort for å få god veiledning!

Lagt til 2014-12-14 00:56:
Siterer Freeflow:
Siterer lisaaa:Huff, det hørtes ikke noe greit ut om de forventet så mye på bare en dag, det er jo nesten umulig i lengden å legge ut 2-3 videoer dagen, om man ikke gjør annet.

Da burde du ikke gå i fellen jeg gjorde å legge ut så mange videoer til å begynne med. Da forventer folk at du forsetter med det. Selv om views og subscribers betyr mye, så burde du legge ut så mange videoer du ønsker selv og lage videoer du ønsker selv.

Å drive med YouTube i sitt eget tempo og gjøre det man ønsker selv er veldig gøy. Men som sagt, der er mange som vil ønske at du enten legger ut flere videoer eller legger ut andre videoer enn det du allerede gjør. Jeg mener at det er viktig at du gjør det du selv ønsker også får de som ønsker å se på gjøre det. I lengden så vil du tjene på det. Ikke nødvendigvis på subscribers, men på at du forsatt driver på med YouTube og syntes der er gøy.


Du har nok helt rett! Tror nok også at det er bedre at jeg begynner i det små og heller øker med videoer om jeg føler for det. Som sagt er jo det viktigste at jeg synes det er gøy og ikke går lei, eller føler at jeg ikke orker med fordi at det blir for mye press.
  • 0
kan kansje hjelpe deg litt ;) Er YouTuber selv så ja. men er bare 14 da :/
  • 0
Siterer cirall2:
kan kansje hjelpe deg litt ;) Er YouTuber selv så ja. men er bare 14 da :/


Åhh, hadde vært supert med hjelp!
  • 0
Ok Kor skal eg kontakte deg?
  • 0
Jeg vet for øvrig at 2menn1spill har hatt suksess en periode med kanalen sin. Jeg vet ikke hvor aktive de er nå da. De var veldig aktive på forumet her også for en tid tilbake. Det er mulig at de også kan hjelpe.
                                   «Jeg prøvde å trøste meg med at jeg var et åndsmenneske»
  • 0
Siterer cirall2:
Ok Kor skal eg kontakte deg?

bare send en melding her inne du


Siterer remote:
Jeg vet for øvrig at 2menn1spill har hatt suksess en periode med kanalen sin. Jeg vet ikke hvor aktive de er nå da. De var veldig aktive på forumet her også for en tid tilbake. Det er mulig at de også kan hjelpe.


haha de er favoritt youtuberene mine faktisk!! men er for sjenert til å spørre noen tho særlig når jeg liker de så godt, er så redd for hva de synes om meg og lignende ææh
  • 0
synes aldri noe stygt om andre, for veit korleis det føles
  • 0
oja du meinte dei xD
  • 0
Siterer lisaaa:
haha de er favoritt youtuberene mine faktisk!! men er for sjenert til å spørre noen tho særlig når jeg liker de så godt, er så redd for hva de synes om meg og lignende ææh


Det er bare å stramme seg opp og spørre. Det må man hvis man skal komme noen vei. Et alternativ er å analysere de man synes er gode og prøve å etterligne.
                                   «Jeg prøvde å trøste meg med at jeg var et åndsmenneske»
  • 0
Siterer remote:
Siterer lisaaa:haha de er favoritt youtuberene mine faktisk!! men er for sjenert til å spørre noen tho særlig når jeg liker de så godt, er så redd for hva de synes om meg og lignende ææh

Det er bare å stramme seg opp og spørre. Det må man hvis man skal komme noen vei. Et alternativ er å analysere de man synes er gode og prøve å etterligne.


Du har et poeng der, skulle ønske det var litt lettere, men det er det dessverre ikke. Iallefall ikke for meg.
Det går jo an det også, men er redd andre vil tro det er herming, selvom man kan få det slengt etter seg selv om man ikke gjør det tho
  • 0
jeg vet at de selger bokser som både har recorde pc, playstation, xbox og tv på teknikkmagasinet
  • 0
Jeg har faktisk allerede bestilt en
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!