Norsk
Nyeste
Atrás

Blogger

Her kan du kommentere alle brukernes blogger

Nå er det jul igjen, og jeg har litt mer tid til å skrive en blogg eller to til dere her på Gamereactor. For denne flotte dagen har jeg lyst å fortelle over hvordan jeg viser meg på sosiale medier mot det jeg egentlig er.

Når jeg går på sosiale medier som Facebook så kan hvem som helst se hva jeg viser de. Om jeg vil kan jeg se ut som en vågal helt som redder jomfruer i nød, bekjemper ondskap under navnet LagMan (Er jammen med ikke rask å springe, og mitt internett er ekstremt dårlig så sliter med lag).


Først av alt, nå har jeg snart vært her på forumet i 6 år over 3 brukere, og jeg skal prøve å komme med en blogg om emne om noen dager. Så til hovedtemaet, hvem viser jeg at jeg er på forskjellige sosiale medier? Vel på Facebook så kan man se at jeg er meget opptatt av musikk, tilogmed profilbildet viser meg på en scene tidligere i år, og man kan se at jeg synger og spiller på en rød bassgitar, hva mer får du ut av bildene mine? Det er et par bilder av mine småsøsken, to bilder som har noe med kjæresten å gjøre, masse bilder av diverse instrumenter og utstyr som ikke er billig. Du finner også to bilder som omhandler Playstation 4 som jeg la ut når jeg var en av de som fikk den på "Day One" i Norge. Ja også finner du mange bilder av et spill som hele verden virker ferdig med (utenom Microsoft) og det er Minecraft som er den dag idag fortsatt et av mine favorittspill. Jeg bygger store kjente monumenter, og fantasibygninger som ser bra ut. Jeg lager alt mye større enn hva folk vanligvis gjør, og jeg gjør alt alene. Jeg har tidligere jobbet med venner men de irriterer meg for de mangler samme øye for detaljer som meg.

På Snapchat så legger jeg ut bilde av film som går på TVen, et eller annet spill, instrumenter, og tilfeldige ting jeg møter iløpte av dagen, og Instagram bruker jeg ikke lenger og har muligenst slettet brukeren min der. Og hvordan kjenner dere på Gamereactor meg? Vel for et par år siden var jeg vel kjent som emo'en på GR som jeg fikk høre fra noen, andre kjenner meg som en uaktiv person som skriver sjeldenere enn en solformørkelse. Er et par brukere som har vært siden jeg startet som jeg tror enda er aktiv, men har selv ikke vært så aktiv så kan ikke skrive noe på det. Mine siste blogger har handlet sånn smått om nyheter og mine meninger om det. Det virker som det har vært en trend de siste årene å komme med sine egne meninger på media håndtering og sånt på Gamereactor.

Jeg har noen av GR medlemene på facebook og snapchat, og det er kos å snappe med dere. Men for en kort oppsummering på hvem jeg er så kan jeg si såpass enkelt at jeg er en 19 år gammel gutt med en 19 år gammel kjæreste, jeg spiller tydligvis i et band, har småsøsken og bruker masse penger på musikkhobbien min, jeg har tidligere vært veldig svett på minecraft og irriterer folk med at jeg mangler tydligvis et liv, på musikklisten så viser den ofte til Slipknot, Avenged Sevenfold, men også MUSE, Coldplay, U2, Pearl Jam og generelt rock og metal.

Ha en flott jul også håper jeg å få trødd meg til å skrive en "årets spill" blogg, en for å vise dere at jeg har faktisk vært med dere siden 2008, og kanskje en anmeldelse på Far Cry 4 eller noe i den duren.

Venom
*MacGyver Theme*
  • 0
Man kan fremstille seg selv ganske annerledes på internett, enn man er i virkeligheten. Det har vel sine fordeler og ulemper det også.
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
Du er han typen fra Tromsø som snapper om alt fra barnepass til jobbing.
                                                    • Veni, Vidi, Cessi •
  • 0
The Cookiemonster, viste ikke at jeg hadde jeg på snap? hvem av de er du, omså bare send meg en snap å si at du er du
*MacGyver Theme*
  • 0
Vi kan konstruere et bilde av oss selv i langs større grad enn hva man kunne tidligere. Man kan spekulere hvilken rolle det spiller for egoet, eller om det bare er en kanal for å uttrykke noe som alltid har vært der.

Jeg tror anonyme steder som GR kan være mer personlig enn f.eks. Facebook. Her trenger man ikke tenke på egen identitet og er dermed friere til å uttrykke sine meninger. Man tenker heller ikke på egoet i samme grad fordi det er anonymt. Men man er uansett ikke den samme på sosiale medier.
                                   «Jeg prøvde å trøste meg med at jeg var et åndsmenneske»
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!