Norsk
Nyeste
Atrás

Blogger

Her kan du kommentere alle brukernes blogger

Siden Temablogg 2 hadde en brennaktuell undertittel ville det vært fristende å ta et oppgjør med muslimske og andre overtroiske terroristgrupper, og deres irrasjonelle handlinger for å hevne og forsvare vrangforestillinger og annen innbilning.
Det akter jeg ikke å gjøre.

Hykleriet vi så i kjølvannet av drapene i Paris, der en hver politiker ,uansett blokktilhørighet og svin på ytringsfrihetsskogen, påberopte seg å "være" Charlie ? Nei.

At AP`s nye leder og bedreviter Jonas, er "for" ytringsfrihet. (Men egentlig mest opptatt av å formidle bruksanvisningen til den) ville vært et for opplagt mål.

Ekstremt feige filmskapere ? Nope.

"Islam er egentlig en fredelig religion". ? Ha ha.. Nei..

Den dannede venstresidens moralske høyborg og sannhetstyrani, med dagsnytt atten som et evig soria-moria, hadde også vært fristende. Men det blir ikke i dag.

Rituell kjønnslemlestelse på skattebetalernes regning ? Ikke i dag

Ikke en gang pressens syke syke tilbedelse av Guds sønn, født av en jomfru og melken fra en gull-kalv, Martin (Kristus) Ødegaard, skal jeg tøyse med i denne bloggen.

Nei. Jeg vil heller irritere meg over at den beste hardrock låten, noengang skrevet av nordmenn, er en satirisk tullelåt fra 1999.
Med så fete riff, vokalharmonier og gitarsoloer og med en slik tyngde. Et hvert seriøst og hardtarbeidende band burde strebe etter og drømme om slik en dåd av et musikk verk.

I anlednig dagens nyhet ang Tromsø ordførerens avgang og Tromsø Høyres dramatiske fall på meningsmålingene gir jeg dere: Black Debbath Problemer innad i Høyre.
The gavel corrupts
  • 0
Vi bør starte et band sammen.

Men bare hvis vi skal spille bluesrock og lignende.
  • 0
Det slo meg aldri at Black Debbath selvfølgelig er den eneste riktige løsningen på ukens oppgave.
  • 0
Siterer Jeppzki:
Vi bør starte et band sammen.

Men bare hvis vi skal spille bluesrock og lignende.


Ja det skulle vi jammen gjort.
The gavel corrupts
  • 0
Siterer Marlboro Red:
Men bare hvis vi skal spille bluesrock og lignende.

Ja det skulle vi jammen gjort.


Men du bor i Bergen, ikke sant?

Det kan godt hende at jeg kommer til å bo i Bergen en gang i fremtiden. Men vet ikke når.
  • 0
Siterer Jeppzki:
Men du bor i Bergen, ikke sant?


Jeg bodde i Bergen. Nå jobber jeg bare der.
Nå bor jeg på Askøy, like utenfor Bergen. Men jeg er bergenser.
The gavel corrupts
  • 0
Siterer Marlboro Red:
Jeg bodde i Bergen. Nå jobber jeg bare der.
Nå bor jeg på Askøy, like utenfor Bergen. Men jeg er bergenser.


Hva er dine tanker om artister som ZZ Top, Jimi Hendrix, SRV, Led Zeppelin osv. da?

OG JA, GUNS N ROSES ER OGSÅ INKLUDERT.
  • 0
Siterer Jeppzki:
Hva er dine tanker om artister som ZZ Top, Jimi Hendrix, SRV, Led Zeppelin osv. da?


Zeppelin liker jeg og mye av det eldre ZZ Top greiene er også ganske fett.
Hendrix har noen klassiske godbiter, men jeg er ikke blooodfan av ham. Hverken som gitarist eller låtskriver.
SRV har jeg ikke noe forhold til overhodet.

Men det er den tydelig blues baserte hardrocken som er den beste. Der er vi nok helt enig om.
The gavel corrupts
  • 0
Jeg tenkte på Black Debbath da vi valgte tema. De er det desidert mest satiriske bandet i Norge, og han en rekke morsomme sanger. Tekstene er helt latterlige, men musikken kan vel kalles seriøs.
                                   «Jeg prøvde å trøste meg med at jeg var et åndsmenneske»
  • 0
Siterer Marlboro Red:
SRV har jeg ikke noe forhold til overhodet.


Hvis du liker Texas-blues har du virkelig godt glipp av noe da. Jeg hater det selv når folk som ikke kjenner meg anbefaler sanger eller artister, så jeg må beklage hykleriet som kommer nå: Hvis du bare skal høre 3 låter av SRV som virkelig viser hva han er god for vil jeg anbefale: Pride and Joy, Rude Mood og Lenny eller Tin Pan Alley.

Uten tvil min favorittgitarist. Har aldri sett noen spille med en så intensitet, klarhet og hurtighet som han gjør. Men så har han jo de andre trege sangene også som er så full av følelser.
  • 0
Siterer Jeppzki:
Men så har han jo de andre trege sangene også som er så full av følelser.


Da har vi funnet hva som skiller oss musikalsk : Musikk handler om følelser. Ikke teknikk

Jeg skal sjekke ham ut.
The gavel corrupts
  • 0
Siterer Marlboro Red:
Da har vi funnet hva som skiller oss musikalsk : Musikk handler om følelser. Ikke teknikk

Jeg skal sjekke ham ut.


Men da misforstod du meg kanskje litt. Fordi jeg elsker disse sangene også. Det jeg prøvde å poengtere (noe mislykket) var at han har hele spekteret på plass.

Det er jo imponerende å se en god shredder i aksjon. Men for meg blir ikke dette tilfredsstillende nok.
  • 0
Konge låt.
Sic Parvis Magna - Greatness from small beginnings
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!