Norsk
Nyeste
Atrás

Blogger

Her kan du kommentere alle brukernes blogger

Vi har fått enda en katt, og atter sliter vi med å finne navn.

Sist gang jeg ba forumet om hjelp til kattenavn foreslo Archana at vi skulle kalle katten "Ellie". Katten ble hetende det, og det passer henne veldig fint.

Denne gangen ønsker vi å spille på fargene til katten. Se på bildet. Ild? Høst? Female two-face?

Nå har du sjansen til å prege livene våre, ja, for det er svære greier dette, med et fint kattenavn. Beste forslag overføres til katten. Det må være premie nok i seg selv.

Krav: Det må funke som jentenavn, og det må gå an å si (og rope og kjefte og smelle med) uten at det knyter seg i halsen.
Bonkies - Apekatter, Tetris og avansert robotikk i skjønn forening
  • 0
Den gamle katta mi het Edmund, etter det har det stort sett blitt bare pus. Men savner litt å ha gode navn på kattene mine. Jeg er ikke rette mann å gå til når det gjelder navn, gruer meg allerede til jeg eventuelt/kanskje får en sønn eller datter. Kan ikke akkurat kalle dem bare datter eller sønn.

Har hørt at katter hører bedre på navn som har P og S i seg, hvor sant det er, eller hvor jeg har det fra aner jeg ikke. Men håper noen eller dere selv klarer å finne et godt navn!
"You've got to live life standing up straight and look right at the sun"
  • 0
Siterer dark samus nemesis:
Har hørt at katter hører bedre på navn som har P og S i seg,

Har hørt det samme, men tror ikke lenger på at det er så viktig, særlig ikke for innekatter. Ellie reagerer på Ellie, og der er verken s eller p. Om hun hadde vært en utekatt derimot tipper jeg lyden av et navn en navn med s eller p hadde båret lengre, og sånn sett hadde vært bedre.
Bonkies - Apekatter, Tetris og avansert robotikk i skjønn forening
  • 0
Først: Ntåååå, for en utrolig søt pus. Gratulerer med familieforøkelse.

Med fare for å virke litt ute kan jeg si at jeg har hatt en del katter selv, og de har stort sett fått navn etter personlighet. Derfor har de blitt kalt rare ting som Lille Skrållan, Spurven, Drillo, Frua og Murre. Jeg har altså ingen forslag til navn, men det er et slags forslag til løsning.

Likte forresten Høst veldig godt.
Are you gonna bark all day, little doggy, or are you gonna bite?
  • 0
Jeg tenkte å foreslå Gunnar, men så at det var et jentenavn du var ute etter. Da må jeg nesten bare si Sug-Gunn. Det passer til å kjefte og smelle med.

Lykke til med kattungen!
                                   «Jeg prøvde å trøste meg med at jeg var et åndsmenneske»
  • 0
Jeg foreslår Fiora.
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
Siterer Glorfindel:
Fiora

Hmm... fint navn. Men jeg tror jeg trenger litt utdyping.

Siterer Tor Erik:
Likte forresten Høst veldig godt.

Ja... var egentlig ment som inspirasjonsord med tanke på fargene til katten, men når du sier det så var det ganske fint som navn også. Skal legge det frem for fruen når avgjøerelsen skal tas.

Siterer remote:
Sug-Gunn

Eeh... nei. Men en sekser for innsats
Bonkies - Apekatter, Tetris og avansert robotikk i skjønn forening
  • 0
  • Los
  • Los
Artoria eller Sif. Min Dark Souls kjærlighet som renner over der. Eller Arya, fra Game of Thrones?
Vis vinden løye går e rett på tryne
  • 0
  • Missing Avatar
  • furu
Yin Yang(Om du kjefter på veslepusen kan du jo slå dem sammen til "Yinyang"), Duo eller Tress(Om vi regner med det hvite skillet er det jo tre kontraster der)
  • 0
Siterer Joelspeanuts:
Eeh... nei. Men en sekser for innsats


Det er ikke så verst det heller.
                                   «Jeg prøvde å trøste meg med at jeg var et åndsmenneske»
  • 0
Siterer Los:
Artoria eller Sif.

Åhåhåhåh yes +1 til han her
"Be carefull out there! we dont want to see you go holowed" -Andrew of Astora
  • 0
Hva med Dorito? Da er katten din oppkalt etter gamerens beste venn.
  • 0
Takk for tips alle sammen. Foreløpig holder vi knapper på Molly (patologen i Sherlock), Alfhild (mormoren til samboeren) og Daria (dronning på høyvalyrisk),. Overgå disse fine, enkle og ikke alt for nørdete referansenavnene, og du har en sterk sak
Bonkies - Apekatter, Tetris og avansert robotikk i skjønn forening
  • 0
Siterer Joelspeanuts:
Takk for tips alle sammen. Foreløpig holder vi knapper på Molly (patologen i Sherlock), Alfhild (mormoren til samboeren) og Daria (dronning på høyvalyrisk),. Overgå disse fine, enkle og ikke alt for nørdete referansenavnene, og du har en sterk sak


Vurderer dere ikke Elephantasia?
                                   «Jeg prøvde å trøste meg med at jeg var et åndsmenneske»
  • 0
J'zargo
Put money in my hand, and I will do the things you want me to
  • 0
Siterer Joelspeanuts:
Foreløpig holder vi knapper på Molly (patologen i Sherlock)


Oi! Hadde faktisk tenkt å foreslå Molly, ettersom moren min har en hund som heter det. Synes dessuten det passer bra sammen med Ellie.

Det var forøvrig en veldig fin katt!
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!