Norsk
Nyeste
Atrás

Blogger

Her kan du kommentere alle brukernes blogger

I mange år har det vært "AAA" spillene som har dominert, og med spillselskap som EA, Ubisoft, og Activision på toppen så har det blitt mye "hype" rundt hver tittel de har sluppet ut. Heldigvis for en som er lei av disse selskapene, så finnes det mye av det som kalles Indiespill, og jeg skal prøve å velge en favoritt her

EA Games - Challenge Everything, tilogmed tolmodigheten til kjøperne. I mitt yrke som elektriker, så pleier vi å koble ferdig 60% av bygget, og ikke alt er gjort sånn at det funker de første månedene etter åpning av bygget. Først så kommer vi å fikser litt og litt, så om eierne av bygget vil ha lys på do, og strøm i stikkontaktene under skrivepultene sine så må de kjøpe "The Electrician DLC 1" som koster helst 15% av prisen vi ga de for de andre 60%ene som er gjort halvveis ferdig, de kan også kjøpe et pass som koster like mye som den første prisen så kommer vi innom i ny og ne å gir de strøm de manglene plassene.

Høres det galt ut?, jepp. Spillstudio burde gjøre som vi håndtverkene og det er å gjøre jobben 100% ferdig uten at noen må betale masse ekstra penger for å få ting som allerede burde være ferdig.

Jeg har i de siste årene gått lei av å høre om at spillselskap kjører på å skal få kjøperne til å kjøpe alt annet drit for å fore spillet med et par ekstra timer med spilling som allerede burde være på plass i spillet før det slipper. Så isteden for å bry meg for mye om disse selskapene har jeg utnyttet pointet at jeg har PS+ og da får jeg masse spill som jeg ikke betaler noe for, og inkludert i dette er mange indiespill.

Jeg kan nevne et tonn av spill som går under gode indiespill og det er foreksempel, "Contrast", "The Binding of Isaac", og "The Sweeper(?)". Det er et tonn med gode spill som passer for alle, du har jo også "Kerbal Space Program" som jeg vil si er et indiespill som har fått mye oppmerksomhet for sin kreativitet. Youtuberen "kurtjmac" var stor fan av "KSP" og heldiigvis for han likte produsentene av "KSP" han veldig godt så de lagde han i spillet.

Jeg kan ikke skryte på meg at jeg har spilt så mange indiespill, men det spillet jeg vil kalle inn til toppen av indie for meg er "Minecraft". Selv er jeg usikker på om dette kan bli kalt et indiespill, men jeg har spilt det i over 4 år og jeg er enda nyforelsket i dette spillet. Jeg har fått spørsmål fra kjæresten min om hva jeg elsker mest av henne og minecraft... Jeg har aldri svart på det spørsmålet i frykt for at jeg blir singel igjen.

Det som var pointet med denne bloggen er for å gjøre narr av AAA spill mens jeg forteller at det finnes indiespill for alle og det er verd å ta en titt på Steam, PSStore, XboxStore osv for å se om du finner noe som passer deg, og søk mye på Youtube.

Venom
*MacGyver Theme*
  • 0
Siterer Venom140:
Jeg har aldri svart på det spørsmålet i frykt for at jeg blir singel igjen.


Du må ikke våge å være ærlig på det der. Det finnes sikkert ingen som ville ofret Minecraft for et menneske, men du må holde deg i skinnet og late som. Det er mitt siste råd til menneskeheten. God natt!
                                   «Jeg prøvde å trøste meg med at jeg var et åndsmenneske»
  • 0
Siterer Venom140:
Jeg har fått spørsmål fra kjæresten min om hva jeg elsker mest av henne og minecraft... Jeg har aldri svart på det spørsmålet i frykt for at jeg blir singel igjen.


Haha, good one

Jeg har prøvd Minecraft litt, men klarte aldri å bli ordentlig fengslet av det. Forstår godt hvorfor det er så avhengighetsskapende som det er men.
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
Var hekta på minecraft en sommer, og som Glorfindel sier skjønner jeg godt at man blir hekta. Musikken, den sjarmerende grafikken, og kanskje viktigst det å kunne utfolde seg kreativt nesten 100%.

Er også helt enig ift å gjøre spill helt ferdig før release. EA holder jeg meg stort sett unna. Det er Nintendo som gjelder.
''eh'' - Link
  • 0
Siterer Glorfindel:
men klarte aldri å bli ordentlig fengslet av det.


Samme her, egentlig. Jeg prøvde en tidlig versjon. Det var underholdende en stund, men det var ikke noe som fenglset meg.
                                   «Jeg prøvde å trøste meg med at jeg var et åndsmenneske»
  • 0
Morsomt at du skulle skrive om nettopp dette. Jeg satt akkurat og så på dokumentaren "Minecraft - The story of Mojang". Minecraft var nok et indiespill en gang i tiden, men jeg vet ikke om jeg ville brukt det ordet i dag.

Uansett, første gang jeg testet Minecraft var det den daværende kjæresten min som viste meg hvordan det fungerte. Når jeg hadde skjønt greia lastet jeg det ned på macen min, satt meg i en hjørne og spilte i flere måneder. Tror kanskje han angret litt i ettertid på at han hadde vist meg det.
Spillpike.no
  • 0
  • gnyg
  • gnyg
Venom. Vær smart. Bare si at "du er den viktigste for meg".
Is it the fear to fall in space that keeps us from understanding? The only way to find the power is to look inside Increase your fall on purpose and let this river flow Now you hold this secret, appeared out of the vacuum of space - Gojira
  • 0
Siterer gnyg:
Venom. Vær smart. Bare si at "du er den viktigste for meg".


Men kan han leve med de eksistensielle følgene etter å ha løyet?
                                   «Jeg prøvde å trøste meg med at jeg var et åndsmenneske»
  • 0
  • gnyg
  • gnyg
Siterer remote:
Men kan han leve med de eksistensielle følgene etter å ha løyet?


Kanskje ikke. Jeg går vel egentlig utifra at han elsker hu og. Hvite løgner skader ikke da.
Is it the fear to fall in space that keeps us from understanding? The only way to find the power is to look inside Increase your fall on purpose and let this river flow Now you hold this secret, appeared out of the vacuum of space - Gojira
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!