Norsk
Nyeste
Atrás

Blogger

Her kan du kommentere alle brukernes blogger

Jeg har et lite ønske om å få med meg de største spillene og spillseriene.

Serier som Halo, Persona, Professor Layton, Zone of the Enders og Metal Gear Solid er ikke noe jeg begynte med da de først startet, men jeg har spilt meg opp på dem etter hvert fordi de er høyt aktet og gjerne får gode omtaler. Jeg har litt den samme følelsen når det gjelder Oscar-nominerte filmer. Jeg burde på en måte se dem. Den eneste forskjellen når det gjelder store spill er at jeg faktisk forsøker.

Når det er sagt, så er det spesielt én spillserie som jeg har glipp av, og det er The Legend of Zelda.

Det føles nesten litt som jeg har spilt serien allerede. Jeg hadde for så vidt en barndomsvenn som hadde både Ocarina of Time og Majora's Mask på Nintendo 64, så jeg har en hvis anelse om hva det går ut på. Jeg har dessuten støtt på både musikken, og hørt en del av handlingen gjenfortalt av fans. Jeg har dessuten prøvd både Windwaker på Wii U og Ocarina of Time på emulator, men jeg har aldri spilt noen av spillene fra start til slutt -- eller i mer enn noen minutter om gangen for den saks skyld.

Det tenkte jeg skulle ordne på, og med en new 3DS og noen små planer om å skaffe en Wii U så tenkte jeg at jeg gradvis skulle ta igjen litt av det jeg har gått glipp av de siste 21 årene. Det blir ikke verdens raskeste fremgang, for 2015 er et travelt spillår fra før av, men i en nokså travel hverdag er 3DS perfekt til å skvise inn noen minutter med spilling her og der. Går alt som planlagt tenkte jeg å skrive noen anmeldelse-blogger av spillene etter hvert som jeg blir ferdig med dem (men ikke hold pusten).

Spørsmålet mitt er dog, hvor skal jeg begynne?

Er Ocarina of Time til 3DS det beste stedet å starte? Burde jeg starte med et enda eldre spill? Eller skal jeg skaffe Link Between Worlds eller et av de andre håndholdte spillene? Alle tips settes pris på!

BILDE: Telles dette?

  • 0
Siterer Tomas Veiden:
Spørsmålet mitt er dog, hvor skal jeg begynne?


Ocarina of Time er et greit sted å starte. Faller det i smak vil mest sannsynligvis resten av spillene i serien gjøre det. Deretter kan du gå videre på Majoras Mask, som er en direkte oppfølger, for så å fortsette med Wind Waker, Twilight Princess og Skyward Sword. Hvilken rekkefølge du spiller dem i, har ikke fryktelig mye å si, men rent kronologisk er Skyward Sword det første i serien, mens Twilight Princess og Wind Waker er blant de siste. Men tidslinjen til Zelda er ganske komplisert og det er svært få av spillene som henger helt sammen.

Når det gjelder de håndholdte spillene (A Link Between Worlds, A Link to the Past, Phantom Hourglass og Spirit Tracks), skiller de seg litt ut fra de andre ved at du ser de ovenfra og ikke i full 3D. De er selvfølgelig også verdt å spille, men jeg personlig synes ikke de er like givende å spille som "konsollspillene" jeg nevnte i første avsnitt. Derfor anbefaler ihvertfall jeg å starte med de først.

Du får oppdatere mer etterhvert som du kommer i gang. Du har mye å se frem til. Zelda er en serie du ikke vil gå glipp av
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
Wind Waker HD er også et fint sted å starte ;)
  • 0
Jeg har alltid ment at OoT er det mest naturlige å begynne med, men det kan være fordi OoT var det jeg spilte først. Med det til side, så synes jeg uansett OoT er det spillet som presenterer serien best med tanke på historien.
Oh yeah? Says you and what army?
  • 0
Takk for tips, folkens! I og med at jeg allerede har en 3DS kan det hende det blir Ocarina of Time jeg starter med, ja
  • 0
Du har gått glipp av mye da, synes jeg! Som nevnt kan OoT være bra å starte, men jeg vil også si at man kan spille Wind Waker, Twilight Princess eller Skyward Sword som første spill.
                                   «Jeg prøvde å trøste meg med at jeg var et åndsmenneske»
  • 0
Jeg vil si Wind Waker HD er beste stedet å starte, det ser sykt lekkert ut på Wii U og det er mest innbydende om du ikke er så vant med Zelda spill. I tilegg så er det ikke av de vanskeligste Zelda spillene heller. Jeg vil også varmt anbefale Twilight Princess som jeg føler er sterkt undervurdert (selv om det egentlig også er veldig praised så føler jeg det stadig blir satt lengre ned på lista for Zelda fans).

Ellers sånn etterhvert bør du prøve Ocarina of Time og Majora's Mask. Du kan sikkert også prøve Skyward Sword, men jeg er ikke så altfor stor fan av akkurat det spillet
Put money in my hand, and I will do the things you want me to
  • 0
Da har jeg bestilt Ocarina of Time Lurer på om jeg går for denne rekkefølgen:

Ocarina of Time
Majora's Mask (litt avhengig av hvor godt jeg liker Ocarina of Time)
Windwaker
Wii U Legend of Zelda (gitt at det er ute når jeg er kommet så langt)
???

Det skal sies at jeg faktisk kjøpte Skyward Sword for et års tid siden, men oppdaget at Wii'en min bare spilte amerikanske spill, så det ble levert tilbake. Det skal tydeligvis en del tilfeldigheter til for at man klarer å unngå Zelda såpass lenge.

Takk for alle tips!
  • 0
Vurder Twilight Princess også a! Har helt klart den beste storyen av alle spilla og Midna er den beste companionen i noe Zelda!!
Put money in my hand, and I will do the things you want me to
  • 0
Siterer P-Dude:
Vurder Twilight Princess også a!

Ja for all del, ikke glem Twilight Princess! I mine øyne er TP det nest beste Zelda-spillet, kun slått av OoT.

1. Ocarina of Time
2. Twilight Princess
3. Majoras Mask
4. Wind Waker
5. Skyward Sword
Oh yeah? Says you and what army?
  • 0
Har du 3DS, er 3DS-versjonene av N64-spillene uten tvil det beste stedet å begynne. Deretter er det bare å gå videre til A Link to the Past eller The Wind Waker, og derifra kan man velge nokså fritt.

Anbefaler uansett at du kikker på Majora's Mask uavhengig av hvor godt eller lite du liker OoT. Selv om spillene ser nokså like ut, er stemningen og historiefortellingen i de to spillene så vesensforskjellige at det ene godt kan appellere uavhengig av det andre.
Ash nazg durbatulûk, ash nazg gimbatul, ash nazg thrakatulûk agh burzumishi krimpatul
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!