Norsk
Nyeste
Atrás

Blogger

Her kan du kommentere alle brukernes blogger

Jeg lover på tro og ære at jeg ikke skal spoile handlingen i episoden, i hvert fall ikke i selve bloggen. Halve moroa med serier som Game of Thrones er jo å diskutere den nyeste episoden med venner og kollegaer, så hvorfor ikke gjøre det her...

Til noens forferdelse var jeg ikke spesielt fornøyd etter sesongåpningen, og mye av det var fordi jeg følte at serieskaperne gjerne ville varme meg opp med å oppsummere sesong 4 i dialogen. Ukens episode var imidlertid mer i min gate. Her fikk jeg det jeg ville ha; fremdrift. Premissene for hva vi har i vente ble lagt, og jeg gleder meg til å se hvordan de ulike historiene skal utvikle seg i TV-serie-universet.

Jeg håper virkelig at den tar et lengre steg vekk fra bøkene. Det er slik jeg liker det. TV-serien heter tross alt ikke A Song of Ice and Fire, og selv om de holdt seg veldig tro mot originalmaterialet i begynnelsen håper jeg de våger å skuffe de som leser.

Nok om det. Hva synes du om episode 2?

- Hva?! Lagde de mer enn én sesong?

Are you gonna bark all day, little doggy, or are you gonna bite?
  • 0
Nå kom jo den forventa fremdriften i historiene, spesielt Spoiler:Arya sin og at de nå begynner å vise hva som skjer i Dorne. De andre historie-linjene bygger seg jo godt opp nå, men de der er vel de jeg ser mest frem til å få se gjennomført i serien.

Derimot sitter jeg igjen med blanda følelser ovenfor at serien nå tar seriøst store skritt bort fra bøkene. På den ene siden blir jo utfallet av hva som skjer fremover annerledes og overraskende kontra hva jeg hadde forventet, noe som er bra for nå bli jo sesongen(e) fremover overraskende på mange måter. Samtidig er det jo flere ting jeg gjerne skulle ha sett bli gjennomført i serien. Ting jeg virkelig hadde gledet meg til å se skje. Noe som per nå virkelig ikke ser ut til å skje.
  • 0
Jeg liker at de våger å tilpasse seg TV-serieformatet. Selv om det er mange som både leser og ser serien, så tror jeg (ut av ingen data i det hele tatt) at de som kun ser den på TV er et annet slag av publikummere. Derfor synes jeg det er fint at de lager en god TV-serie enn en etterligning som ikke når helt opp.

Veldig klønete sagt, men jeg har nettopp spist middag.
Are you gonna bark all day, little doggy, or are you gonna bite?
  • 0
Som en som bare følger TV-serien uten å ha lest bøkene, synes jeg det er litt artig at de begynner mer på egen hånd. Litt skadefryd må vel være lov?

Ellers, god episode. Kommer til å bli slitsomt å måtte vente på en ny hver uke nå.
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
Liker også måten de har tørt å gjøre TV-serien til noe eget. Selv om de første 2 sesongene så og si fulgte bøkene, så har de utviklet serien på en måte som passer TV-serieformatet bedre enn hva bøkene kunne ha gjort (selv om vi da går glipp av visse ting og personer). Tror du kan være inne på noe angående TV-seerne. De som bare ser serien kan nok være et annet slag publikummere ja. Så ja, må vel kunne si meg enig at det er bedre at de gjør TV-serien god, enn at de skulle ha fulgt bøkene slavisk og ødelagt for seg selv. Men kommer fortsatt til å føle savnet av visse historier i fra bøkene om de droppes.

Middag kan jo gjøre selv den beste mann litt klønete.
  • 0
Det tok seg vel litt opp, ja. Allikevel var sesong 4, episode 2 tøffere, synes jeg.

Begynner å bli litt lei Brienne. Hun skal alltid bruke titalls episoder på å traske rundt bare for å ende opp i en eller annen slosskamp, uten at noe skjer.Føler det ikke blir ordentlig spennende før Tyrion møter Daenerys (har ikke lest boka, så vet strengt tatt ikke om dette kommer til å skje). Snow sin historie er dog mer spennende enn på lenge.
  • 0
Siterer Tomas Veiden:
Allikevel var sesong 4, episode 2 tøffere, synes jeg.


Hehe, men hva kan vel matche godfølelsen etter den episoden der da?
  • 0
Siterer Tomas Veiden:
Det tok seg vel litt opp, ja. Allikevel var sesong 4, episode 2 tøffere, synes jeg.


Enig med Tomas her, det har ikke tatt skikkelig av enda - men desto større payoff blir det nok når ting begynner å skje. Sesong 4 endte opp som den soleklare beste sesongen så langt i min bok, rett og slett fordi det skjedde ting hele tiden, og jeg husker vi måtte vente en ekstra uke på legendariske episode 8, etterfulgt av enda en ekstra uke på fortsettelsen ettersom hele episode 9 ble dedikert til Night's Watch.

Siterer Tomas Veiden:
Begynner å bli litt lei Brienne. Hun skal alltid bruke titalls episoder på å traske rundt bare for å ende opp i en eller annen slosskamp, uten at noe skjer.


Du er virkelig inne på noe her - bedre blir det ikke av at hun ikke kommer noen vei med de målene hun har satt seg, så hun fremstår bare som en tvilsom stalker med gode baktanker i lengden. Følte også at Spoiler:dialogen med Littlefinger i denne episoden oppsummerte karakteren hennes ganske bra.
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!