Norsk
Nyeste
Atrás

Blogger

Her kan du kommentere alle brukernes blogger

Mens jeg venter på å dimitere fra forsvaret har jeg spilt litt Pokemon ORAS og har da tenkt litt på hva jeg mener kunne blitt gjort bedre. Det er meget mulig jeg har glemt noe, så kom gjerne med innspill eller egne forslag


1. Faktiske valg med virkelige konsekvenser
Jeg liker å styre historien i spill selv og liker derfor valg og at andre i verdenen reagerer på valgene mine og husker dem.

2. Mer personlighet til NPCer
Noe som virkelig ville fått det neste pokemonspillet til å skille seg fra resten er hvis vi hadde fått karakteriserte NPCer som fikk større plass i historien. Helst ville jeg like å hatt en venn/reisepartner/sidekick som f.eks. Misty og Brock fra serien samt at rivalen får litt mer personlighet fremfor "Hei, kompis la oss kjempe. OK jeg tapte, snakkes".

3. Introdusere flere sideoppdrag
Som f.eks. utforske en hule som i det siste har hatt mange jordskjelv eller finne den skyldige i et innbrudd, hvis man fikk med seg et sidekick som nevnt tidligere kunne dette vært en mulighet til å lære mer om dem og utvikle personligheten deres

4. La pokemonen din gå etter karakteren din
En liten endring som likevel får verdenen (og dine egne pokemon) til å føles mer levende

5. Utvidete muligheter for å cumstomize din egen trener
For å enklere leve seg inn i barndomsfantasien så trenger vi flere frisyrer, mer klær, muligheten til å gå UTEN hatt osv. osv.

6. Field-moves
La alle som kan bruke fieldmoves som surf og strength være i stand til det uten å bruke opp et angrep på det, man kan f.eks. fjerne alle og la alle vannpokemon frakte deg over vann og alle flyvende til å kunne fly deg rundt.

7. Ingen flere pokemon som er ting
Er lei av pokemon som skal forestille iskrem, en søppelpose osv. (dette gjelder også magnemite og gjengen fra Gen1)
Veni, Vidi, Dormivi
  • 0
Jeg sitter egentlig og venter på et Pokémon til Wii U, f.eks. en oppfølger til Colosseum eller XD: Gale of Darkness. Begynner å bli temmelig lei oppskriften på de håndholdte konsollene.
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
Siterer Glorfindel:
Begynner å bli temmelig lei oppskriften på de håndholdte konsollene.


Ja, det samme tenkte jeg. Derfor skrev jeg noen punkter på hva jeg mener kunne spritet serien opp litt, men mange av de jeg har nevnt over ville også fungert på et spill til Wii U
Veni, Vidi, Dormivi
  • 0
Siterer Glorfindel:
Jeg sitter egentlig og venter på et Pokémon til Wii U.


Samme.

Er meget mettet på Pokémon på håndholdt nå kjenner jeg! To år på rad.

Bra liste. Mange ting jeg er enig i Nr. 7 er jeg sterkt enig i!!!
  • 0
Jeg forventer egentlig ganske lite av GameFreak. De er late og jeg belønner dem ved å kjøpe spillene deres nesten hvert år. Historien og karakterene har alltid vært elendig, så det hadde nesten hvert bedre om de hadde droppet det fullstendig. Verdenen i Pokemon har et gigantisk potensialet i mine øyne, men det vil alltid være fanget i GameFreak's mangel på talent og evne til å gjøre nye ting.

Spesielt enig med deg i at spillene trenger flere sideoppdrag. Det er lite å gjøre annet enn å kjempe mot trenere og finne neste by. Nr. 7 er jeg ikke enig i. Ja, en iskrem-Pokemon er teit, men det finnes mye annet å ta av. Magnemite har jeg alltid likt.
  • 0
Siterer Jurginator:
Jeg forventer egentlig ganske lite av GameFreak. De er late og jeg belønner dem ved å kjøpe spillene deres nesten hvert år. Historien og karakterene har alltid vært elendig, så det hadde nesten hvert bedre om de hadde droppet det fullstendig. Verdenen i Pokemon har et gigantisk potensialet i mine øyne, men det vil alltid være fanget i GameFreak's mangel på talent og evne til å gjøre nye ting.


Hehe, når jeg leser gjennom denne posten, er jeg faktisk ganske enig. Pokémon har enormt potensiale, spesielt på Wii U f.eks. og som MMO. Ser du noe mer?
                                   «Jeg prøvde å trøste meg med at jeg var et åndsmenneske»
  • 0
Siterer Jurginator:
Jeg forventer egentlig ganske lite av GameFreak. De er late og jeg belønner dem ved å kjøpe spillene deres nesten hvert år..

Samme her, kjøper pokemon nesten av gammel vane, men er alltid gøy å hoppe på nostalgitoget "choo choo!!"

Siterer Jurginator:
Spesielt enig med deg i at spillene trenger flere sideoppdrag. Det er lite å gjøre annet enn å kjempe mot trenere og finne neste by.

Det er noe som virkelig ville gjort noe for variasjonen i spillet, bare det å ha en annen grunn til å slåss med andre trenere enn at de også er trenere ville vært gull. Kunne f.eks. vært en turnering for insekt pokes eller lignende

Siterer remote:
Pokémon har enormt potensiale, spesielt på Wii U f.eks. og som MMO

Pokemon som MMO kunne vært fantastisk, men kjenner på magefølelsen og min erfaring som gamer at MMO ville drept sjelen til pokemon like greit som alle andre populære ting som får MMO (typ ES, Star wars osv.) Ville i det minste knust mitt barndomshjerte om pokemon MMO ble til "Kverk 15 Rattatta og hent 7 Rattatta tenner"
Veni, Vidi, Dormivi
  • 0
Ugh... ting-pokemon er vel det verste.
''eh'' - Link
  • 0
Pokemon spill har en tendens til å være litt for enkel. De bruker samme elementer om igjen ved vær eneste nye utgivelse. Men skulle Nintendo finne på å utvikle noe til Wii U fremfor håndholdt, har jeg en del tanker om hvordan de burde gjøre det. Først av alt, gå fra turn-based til teal-time battle system.
La det være first-gen relatert, aka kun de første 151.. Ikke alt dette nye pisset de har hostet opp i moderne tider. Som nevnt lenger oppe i tråden, historien burde ikke ha noe fasit. Du burde selv avgjøre hvilken retning du vil ta. Et eksempel på hvordan det kan gjøres:

Regner med at de fleste av dere husker tv serien. Det ble nevnt at 4 trenere forlot Pallet Town for å bli Pokemon trenere. Ash, Gary og to andre som aldri ble navngitt.
Hva om Nintendo lar deg spille som en av disse fire, du velger selv hvilken.
La oss si at alle disse fire har forskjellige bakgrunner med forskjellige historier.
Hoved-prinsippet er fortsatt det samme.. Slå 8 gyms og delta i Pokemon ligaen.
For å gjøre det mer appellerende for hardcore gamere kan de legge til flere gyms, som side-oppdrag for de av oss som vil ha mest mulig ut av det.

Med tiden kan de eventuelt lansere flere regioner som dlc.
Hvis Gud eksisterte ville han ikke skapt meg, dårlig trekk å skape en overmann!
  • 0
Siterer Bob-Ingolf:
Regner med at de fleste av dere husker tv serien. Det ble nevnt at 4 trenere forlot Pallet Town for å bli Pokemon trenere. Ash, Gary og to andre som aldri ble navngitt.
Hva om Nintendo lar deg spille som en av disse fire, du velger selv hvilken.
La oss si at alle disse fire har forskjellige bakgrunner med forskjellige historier.
Hoved-prinsippet er fortsatt det samme.. Slå 8 gyms og delta i Pokemon ligaen.
For å gjøre det mer appellerende for hardcore gamere kan de legge til flere gyms, som side-oppdrag for de av oss som vil ha mest mulig ut av det.


I serien var det vel faktisk også flere gyms enn de Ash tok i sesong 1? Man måtte bare ha et visst antall badges, og så kunne man bli med. Hvilke var ikke så viktig. Den løsningen ville vært kul, så kunne man selv ha valgt hvilke man skulle ta, i stedet for at spillet scriptet det for deg. Så kunne de heller ha adoptert et leveltilpasset system, slik som i mange RPG-er.

Liker også forslagene over om mer valgmuligheter. Som nevnt tidligere, så ville en RPG-versjon av originalspillene ha vært kult. Det ville også ha vært litt nærmere tv-serien, da man ville fått litt mer trivielle problemer, og flere ting som skjer, så kunne man valgt om man skal være han kule fyren som hjelper alt og alle, eller være en douche som ignorerer alle og bare trener, slik som i originalspillene.
                                                    • Veni, Vidi, Cessi •
  • 0
Siterer Bob-Ingolf:
Regner med at de fleste av dere husker tv serien. Det ble nevnt at 4 trenere forlot Pallet Town for å bli Pokemon trenere. Ash, Gary og to andre som aldri ble navngitt.
Hva om Nintendo lar deg spille som en av disse fire, du velger selv hvilken.


Jeg syntes dette var en morsom ide, hvis det ble gjort riktig kunne det funket kjempebra
Veni, Vidi, Dormivi
  • 0
Siterer The Cookiemonster:
I serien var det vel faktisk også flere gyms enn de Ash tok i sesong 1?

Husker en episode hvor Ash viste frem sine badges til Gary. Han var så stolt over sine 7, rett før han gikk for nummer 8. Så viste Gary hvor mange han hadde da.. Mener å huske at han hadde 10, og dette var før han hadde slått Giovanni / Team Rocket. Så det skal være minst 11 etter hva jeg har forstått
Hvis Gud eksisterte ville han ikke skapt meg, dårlig trekk å skape en overmann!
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!