Norsk
Nyeste
Atrás

Blogger

Her kan du kommentere alle brukernes blogger

Etter Nintendo sin presentasjon på fjorårets E3, erklærte jeg at det var slik alle E3 presentasjoner burde gjøres. La oss avskaffe de kleine pressekonferansene med dårlige vitser og rare tekniske problemer til fordel for en vel regissert presentasjon som fokuserer på det vi er her for; Spillene.

Nintendo fortsatte suksessen i år, og denne gangen var det Jim Henson inspirerte Muppets skapninger kombinert med kjente og kjære personligheter fra Nintendo som stod for moroa. Muppet Iwata, Muppet Reggie og Muppet Miyamoto vil gå ned i historien som en av de morsomste påfunnene i E3's historie. og jeg håper Nintendo klarer å holde det friskt i årene som kommer. Hele presentasjonen får en mye mer avslappet følelse over seg når de finner på ting som dette.

Etter en fantastisk morsom start fikk vi se Muppet sjefene gravis forvandle seg til figurene fra Starfox før vi fikk en video presentasjon som handlet om Miyamoto og hvor han hentet inspirasjonen til Starfox fra. Filmsnutten var flott og jeg er overbevist om at det ikke finnes en mer sympatisk mann i spillindustrien en vår egen Shigeru Miyamoto.

Etter filmsnutten ble spillet presentert med sin endelige tittel Starfox Zero. Jeg må innrømme at her er jeg på dypt vann ettersom jeg har spilt veldig lite Starfox i min tid, men det som ble vist frem minnet veldig mye om det jeg har spilt, og virker veldig gøy å spille. Som Miyamoto sa; vil spillet bruke elementer fra Starfox 2 til Super Nintendo, et spill som aldri så dagens lys i form av en offisiell utgivelse. Dette er et spill jeg er veldig spent på å prøve når det kommer ut rundt juletider.

Reggie dukket opp og snakket om hvordan transformasjon er nøkkelordet for årets konferanse, ettersom Nitendo selv har gjennomgått litt av en transformasjon det siste året. Smart måte å gi en positiv vri på en litt vanskelig situasjon for den gamle spillbastionen.

Et samarbeid mellom Nintendo's Amiiboer og Activision's Skylanders ble annonsert. Det vil bli sluppet en Donkey Kong Skylander og en Bowser Skylander som skal fungere sammen med Skylanders Superchargers, But wait, there's more. Skylander figurene er også Amiiboer som vil fungere med enkelte av Nitendo's spill.

Ettersom Nintendo i forkant av presentasjonen sa at vi ikke kom til å se noe mer fra verken The Legend of Zelda spillet som utvikles til Wii U *eller* konsollen de har under utvikling (Kodenavn: NX) var det ikke stor grunn til å tro vi ville få se noe fra eventyreren i Hyrule denne gangen. Der tok vi feil. The Legend of Zelda: Triforce Heroes til 3DS er en slags videre utvikling av konseptene bak TLOZ: Four Sword Adventures. Tre spillere jobber sammen for å løse typiske Zelda utfordringer. Dette kan bli gøy, forutsatt at du har to kompiser som er villige til å spille gjennom et helt Zelda spill med deg.

Men hvis vi trodde det var alt vi kom til å få se fra Zelda i denne presentasjonen, så tok vi feil enda en gang. For i samme slengen annonserte Nintendo en 3DS versjon av Wii U spillet Hyrule Warriors som har alle de nedlastbare figurene fra Wii U versjonen sammen med nye 3DS eksklusive figurere som Tetra og King of Red Lions fra Wind Waker. Sistnevnte kommer ut tidlig 2016, mens Triforce Heroes foreløbig ikke har en slippdato.

Mange har klamret etter et nytt spill i Metroid Prime serien, og nå skal de endelig få ønskene sine oppfylt, selv om jeg tror at det kanskje ikke var dette de håpet på. Metroid Prime Federation Force ble annonsert for 3DS, og det ser ut til å være en 4 spiller oppdragsbasert opplevelse med fokus på samarbeid. Jeg har bare spilt det første Metroid Prime spillet, men jeg må si at dette virker veldig interessant. Jeg tror Metroid Prime designet vil fungere flott i en flerspiller setting. Spillet slippes i 2016.

Fansen av Fire Emblem kunne fryde seg over at det nyeste spillet i serien, som blir lansert i Japan om litt over en uke, nå skal bli oversatt til engelsk og den engelskspråklige versjonen har fått navnet Fire Emblem: Fates. Dette er en serie jeg har hørt mye skryt om, men aldri har hatt anledning til å prøve selv. Kanskje jeg skal begi meg ut på dette? Traileren de viste frem var ihvertfall overbevisene nok. Slippdato i 2016.

Xenoblade Chronicles X fikk enda en trailer, denne gangen var den fylt av kjempestore dinosaurlignende skapninger, kule romskip og heftige kamper i verdensrommet. Spillet kommer ut 4. desember til Wii U.

Ikke mindre enn to Animal Crossing spill ble annonsert, Animal Crossing Happy Home Designer vil nok raskt få et hjem på mange 3DSer. Dette spillet tror jeg vil passe ypperlig til kreative sjeler og de som er fan av Build funksjonen i Sims spillene. Det andre spillet var som en kryssning mellom Animal Crossing og Mario Party. Animal Crossing: Amiibo Fest til Wii U bringer virtuell brettspill sjangeren til Animal Crossing verdenen og vil, så vidt jeg vet, være det eneste spillet som krever at du har en Amiibo figur tilgjengelig.

Ser vi bort i fra Yoshi's New Island (og tro meg, det gjør jeg så ofte jeg kan) så kan man argumentere for at det er på tide med et nytt Yoshi spill. På fjorårets E3 presentasjon annonserte Nintendo Yoshi's Woolly World til Wii U som kanskje er noe av det søteste jeg har sett i spillform. Se for deg Yoshi's Island til Super Nintendo, men nå er hele spillet lagd i garn. Alle bakgrunnene, objektene, fiendene ja til og med Yoshi selv er lagd av garn og spillet ser oppriktig fantastisk ut. Segmentet minnet oss på at spillet fortsatt er på vei og at Nintendo kommer til å slippe en Plush Yoshi Amiibo sammen med spillet. Jeg har foreløbig bare en Amiibo (Sonic) Men jeg må virkelig prøve å skaffe meg en Plush Yoshi når den tid kommer.

Level 5's Yo-kai Watch til 3DS ble endelig vist frem for et vestlig publikum. Dette er en serie som har vokst seg stor i Japan de siste årene, og det var vel egentlig bare et tidsspørsmål om når det ville komme over. En Pokemon-esque junior RPG hvor du samler snille spøkelser for å bekjempe onde spøkelser. Skal angivelig være veldig moro, om 8-4 Play folkene skal bli trodd.

To Mario spill jeg egentlig aldri har hatt noe forhold til kolliderer sammen i Mario & Luigi Paper Jam. Spillet som kommer til 3DS er en miks mellom Paper Mario RPG spillene og Mario & Luigi spillene som har blitt svært populære de siste årene. I samme slengen ble også et nytt Mario sport spill annonsert i form av Mario Tennis! Ultra Smash til Wii U og med tanke på hvor populære Mario Tennis spillene har vært tror jeg ikke at dette spillet vil ha noe problem med å finne sitt publikum.

JRPG spillet Shin Megami Tensei x Fire Emblem fikk en ny japansk trailer for å minne oss alle på at dette fortsatt er en ting. Jeg er forøverig svært glad i Shin Megami Tensei serien og med alt det positive jeg har hørt om Fire Emblem, gleder jeg meg til å se hvordan dette ender opp. Jeg tror dessverre jeg ikke får tid til å spille det i mellom alt det fantastiske som kommer ut fremover, ettersom SMT spillene vanligvis krever lagt over hundre timer ved første gjennomspilling.

Gjennom hele presentasjonen ble vi gradvis introdusert til Super Mario Maker spillet hvor vi skal være nivådesigneren til Super Mario spillene. Måten Miyamoto-san fniste når han sa at det var opp til oss å vise at vi hadde tæl nok til å være spilldesigner får meg til å tro at kunsten bak å lage gode Super Mario nivåer sitter dypt hos mange, og at det blir mye prøving og feiling fremover. Uansett, Spillet ser flott ut og kommer ut 11. september til Wii U.

Sammendrag

Nintendo var i fyr og flammer i år. Jeg trodde faktisk at Nitendo gjorde seg selv en bjørnetjeneste når de annonserte at de ikke skulle snakke om Zelda U eller den nye konsollen. Men annonseringene bare fortsatt å imponere fra alle hold. Jeg kan faktisk ikke peke ut et eneste feiltrinn hos Nintendo i år. Vi går en veldig spennende tid i møte sammen med Nintendo, Det er både snickers og twist.
Sic Parvis Magna - Greatness from small beginnings
  • 0
Veldig delte meninger det var om Nintendo Directen her inne

Jeg er nok midt på treet selv. Noe var interessant, annet var ikke. Jeg håpet mest på en dato for XCX, så det var godt og endelig få spikret den. Fire Emblem: Fates ser ut til å bli veldig likt Awakening, så det ser jeg naturligvis også veldig frem til. Shin Megami Tensei x Fire Emblem likedan. Ellers synes jeg både det nye Zelda og Metroid til 3DS så noe simpelt ut, så der er jeg ikke helt overbevist enda. Samme med Star Fox.
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
Kødder du? Det var ingenting nytt på hele konferansen der unntatt Paper Mario og Mario And Luigi,jo teknisk sett de tragiske Animal Crossing greiene. Svakeste Nintendo har gjort siden 2006. Og bare de hadde lagt Roy/Ryu/Lucas revealen til Digital Event så hadde dem med en gang vært bedre.
  • 0
The Legend of Zelda: Triforce Heroes
Mario & Luigi Paper Jam
Metroid Prime Federation Force
Animal Crossing Ammibo Fest
Yo-Kai Watch
Mario Tennis! Ultra Smash


6 helt nye spill som ikke er remakes eller nyutgivelser annonsert på presentsjonen sammen med første kikk på flere spill, deriblant Starfox Zero. Dette kaller ikke jeg ingenting. Eneste denne presentasjonen manglet for å få en 10 på skalaen hadde vært en remake av Super Mario 64 og et nytt F Zero spill

Flere spill ble annonsert etter presentasjonen også. Så hvis du mener dette er det svakeste Nintendo har gjort siden 2006 så har du dårlig hukommelse.
Sic Parvis Magna - Greatness from small beginnings
  • 0
Paper Mario greiene så faktisk utrolig interessant ut, det benekter jeg ikke.

Zelda greiene var rimelig stusselig saker, grei nok for en introduksjon til Zelda U, Metroid Prime er nok kniven i hjertet på alle MEtroid fans, grei nok serie jeg ikke har alt for mye forhold til. Jeg skal ikke begynne på hvor tragisk Animal Crossing Amiibo Fest er, med tanke på at Nintendo sa at Amiibo aldri skulle være noe du måtte ha for et spill, og Mario Tennis er nok en kjedelig spin off.

Star Fox Zeroes blir bra, veldig bra, men det var ikke noe nytt, samme var ikke Xenoblade Chronicles X. og utifra de spillene du nevnte var bare Animal Crossing Spin off og Mario Tennis Wii U spill. 3DSen står sterkere enn noensinne da
  • 0
E3 handler ikke alltid om å presentere noe helt nytt. Det er like så viktig å vise fansen og aksjeholderene at de har noe å glede seg til. Og det klarte Nintendo bedre enn både Sony, EA og Square Enix slik jeg ser det.

MEn som sagt. Sony er ikke langt bak, Det kan hende at jeg, med mer avstand til presentasjonene, vil si at Sony ligger foran. Men tiden de brukte på CoD, Morpheus og Vue burde vært alokert bedre. Microsoft tok helt av


Regner med også dette kommer til Wii U
https://www.youtube.com/watch?v=0MytHOSttgw
Sic Parvis Magna - Greatness from small beginnings
  • 0
Må bare si igjen at jeg ble skuffet. Star Fox så elendig ut, synes jeg. Når Skylanders kom opp tenkte jeg: hvorfor har ikke Star Fox i nærheten av så bra grafikk?
                                   «Jeg prøvde å trøste meg med at jeg var et åndsmenneske»
  • 0
Siterer remote:
Må bare si igjen at jeg ble skuffet. Star Fox så elendig ut, synes jeg. Når Skylanders kom opp tenkte jeg: hvorfor har ikke Star Fox i nærheten av så bra grafikk?


Åå? det var ikke noe jeg reagerte på. Joda det var ikke grafikken som slo meg overende. men jeg reagerte ikke på at den var dårlig. Kan det være mulig at Nintendo ikke har nok kustus på Activision, at de har vist frem en PC render av Supercharged?
Sic Parvis Magna - Greatness from small beginnings
  • 0
Siterer AndyLonn:
Åå? det var ikke noe jeg reagerte på. Joda det var ikke grafikken som slo meg overende. men jeg reagerte ikke på at den var dårlig. Kan det være mulig at Nintendo ikke har nok kustus på Activision, at de har vist frem en PC render av Supercharged?


Det har nok litt med meg å gjøre. Jeg har mer sansen for Fox-spill som Adventures. Når det gjelder grafikken så den så detaljløs ut og, ja, rett og slett som om det ble laget for GC eller Wii. Det ser liksom ikke pent ut.
                                   «Jeg prøvde å trøste meg med at jeg var et åndsmenneske»
  • 0
Metroid spillet.. fysj
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!