Norsk
Nyeste
Atrás

Blogger

Her kan du kommentere alle brukernes blogger

NB! Teksten inneholder noen små spoilere av MGSVs første akt.

Metal Gear Solid V: The Phantom Pain har mange små, minneverdige øyeblikk, men det er ikke alle du støter på uten å lete litt. En av mine personlige favoritter er gjemt blant de flere hundre kassettene man kan lytte til i spillet, og er en serie med opptak av Kaz sine forsøk på å servere mat til den eldgamle naturguruen Code Talker.

I tredje kapittel av lydopptakene innser Miller at han må forsøke noe utenom det vanlige for å lage en hamburger som tilfredsstiller smakløkene til den gamle mannen, og prøver seg på en hamburger laget av lammekjøtt. Den får ålreit mottagelse av gamlingen, som allikevel føler at han må gi et par tips.

Code Talker: Kazuhira, it takes more than premium ingredients and a clever recipe to satisfy the palate.
Miller: Ok, so what do we do?
Code Talker: The palate seeks one thing ... chemical additives.
Miller: Chemical ... additives ...
Code Talker: There is nothing mysterious or spiritual about good flavor. The tongue simply identifies specific amino acids, which the brain then recognizes as appealing. Therefore, all that is needed is to chemically isolate those amino acids -- and incorporate them into your ... products. To be clear, I speak of flavor. The rest, is irrelevant.

Jeg husker ikke hva jeg gjorde i spillet mens jeg hørte dialogen for første gang, men jeg føler meg rimelig sikker på at jeg trakk på smilebåndet.
Metal Gear Solid har alltid vært en spillserie som leker med spillerens forventninger - en kvalitet jeg savnet fra store deler av femmeren. Derfor var det ekstra gledelig å høre en uformell og useriøs samtale om hvordan gode hamburgere ikke lages med kjærlighet, men med kjemiske tilsetningsstoffer. Masse, masse tilsetningsstoffer.
  • 0
Synd det ikke er helt sant da. Reseptorene på tungen gjenkjenner flere ting enn bare peptider.

Jævla skitspill
  • 0
Siterer Tomas Veiden:
etal Gear Solid har alltid vært en spillserie som leker med spillerens forventninger


Det er noe jeg savner i mange spill, men jeg digger virkelig når man kommer over noe sånt.

Siterer Jeppzki:
Synd det ikke er helt sant da. Reseptorene på tungen gjenkjenner flere ting enn bare peptider.


Er du sikker?
                                   «Jeg prøvde å trøste meg med at jeg var et åndsmenneske»
  • 0
Master Miller. You're (not) pretty good.
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
Siterer remote:
Er du sikker?


Meget sikker. Du har vel hørt om smakene søtt (mono- og disakkarider), surt (lav pH, syrer), bittert (en del forskjellige stoffer) og salt (ionisert alkalimetall, hovedsaklig natrium og kalium)?

Og jeg kan forsikre deg om at ingen av de stoffene som står i parentes kan klassifiseres som aminosyrer.
  • 0
Siterer Jeppzki:
Synd det ikke er helt sant da. Reseptorene på tungen gjenkjenner flere ting enn bare peptider.


Jeg vet ikke om man skal tolke utsagnet til Code Talker i retning av at smaksløkene utelukkende gjenkjenner aminosyrer. Han snakker om det i konteksten av hvordan man isolerer / kan isolere kunstige smakstilsetningsstoffer.

Samtidig blir jeg ikke sjokkert hvis de har gjort en glipp.
  • 0
Nå fikk jeg lyst på en hamburger. MGSV også.
                                • Community Manager og hardware-skribent @ Gamereactor.no •
  • 0
Siterer Tomas Veiden:
Jeg vet ikke om man skal tolke utsagnet til Code Talker i retning av at smaksløkene utelukkende gjenkjenner aminosyrer. Han snakker om det i konteksten av hvordan man isolerer / kan isolere kunstige smakstilsetningsstoffer.

Samtidig blir jeg ikke sjokkert hvis de har gjort en glipp.


Er du virkelig bare 21 år gammel?
  • 0
Siterer Jeppzki:
Er du virkelig bare 21 år gammel?


Inntil videre!
Siterer Jeppzki:
Meget sikker. Du har vel hørt om smakene søtt (mono- og disakkarider), surt (lav pH, syrer), bittert (en del forskjellige stoffer) og salt (ionisert alkalimetall, hovedsaklig natrium og kalium)?

Og jeg kan forsikre deg om at ingen av de stoffene som står i parentes kan klassifiseres som aminosyrer.


Du kan litt av hvert, du. Nå ble jeg litt klokere i dag også.
                                   «Jeg prøvde å trøste meg med at jeg var et åndsmenneske»
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!