Norsk
Nyeste
Atrás

Blogger

Her kan du kommentere alle brukernes blogger

Blant mobilspillene er det mer vanlig enn uvanlig å bli møtt med reklame, og det er en kunst å legge den til på en måte som forstyrrer spillopplevelsen minst mulig. Denne gangen har reklamen kommet til en av mine favoritter, men det er dessverre ikke spesielt smidig utført.

Jeg har lenge vært en tilhenger av Bejeweled, og spiller mer enn gjerne noen slag av Lightning-modusen daglig. Jeg innbiller meg at tidspress under jakten på de best betalte mønstrene vekker hjernen min, og det er selvsagt viktig å sjekke hvordan man ligger an i forhold til andre på vennelisten.

Spillet ble nylig oppdatert, og i samme slengen mistet Lighting noe av sjarmen. Poenget er at du skal lage tre eller flere like symboler på rad eller i ulike vinkler, og samtidig teller en klokke ned. Jo bedre du spiller, jo mer tid vinner du til neste runde, og slik fortsetter det til du ikke har mer tid igjen. Da er spillet over, og poengsummen din ble som den ble.

I den nye oppdateringen får man imidlertid tilbud om å se en reklamesnutt, noe som belønnes med 30 sekunder ekstra. Boom! Sjarmen forsvinner. Det er mulig å slippe unna tilbudet ved å betale 29 kroner, men det er ikke der det lugger. Jeg synes nemlig det er nærmest sjokkerende trist å gi noen et tilbud om å fortsette i en slik sjanger. Det er jo konkurranse.

Hvor skal det egentlig stoppe? Vil vi få muligheten til å skyte straffen på nytt i FIFA ved å se litt reklame først? Bare tull naturligvis, men jeg trengte å få det ut.

Takk for meg.

Nei, jeg vil ikke fortsette. Poengsummen ble ikke bedre, og det er min feil.

Are you gonna bark all day, little doggy, or are you gonna bite?
  • 0
Dette høres faktisk helt forferdelig ut. Det ødelegger jo konkurransen. Gleder meg når dette kommer i RTS-spill som Starcraft. Da er det den som ser mest reklamer som vinner. På en annen side har jeg jo da vinnersjanser.
                                   «Jeg prøvde å trøste meg med at jeg var et åndsmenneske»
Siterer remote:
Dette høres faktisk helt forferdelig ut. Det ødelegger jo konkurransen. Gleder meg når dette kommer i RTS-spill som Starcraft. Da er det den som ser mest reklamer som vinner. På en annen side har jeg jo da vinnersjanser.


Uff, er ikke artig å spøke med en gang. Trist at reklame skal påvirke spillets mekaniker i så stor grad. Har ikke noe i mot reklame i spill, spesielt dersom det er gratis, men det burde holde seg så langt unna kjernen til spillet som mulig.
http://markusgamesdesign.weebly.com/
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!