Norsk
Nyeste
Atrás

Blogger

Her kan du kommentere alle brukernes blogger

Når jeg logger inn på dette forumet i skrivende stund, er det flere ting jeg legger merke til. Først og fremst er det at aktiviteten ikke har blåst særlig i været siden sist jeg dumpet «aktivt innom», men at det allikevel ikke er helt dødt. Noe jeg har gått og fryktet på forhånd. Jeg ser et par nye ansikt, samtidig som en del gamle og gode kjenninger. Og det føles bra.
Noen av dere vil kanskje legge merke til at tittelen på denne bloggen kan minne noe om Strategist's «Forumets tilstand» blogger. Dette er naturligvis med hensikt, både fordi det er en nokså passende tittel til innholdet i denne bloggen, samtidig som det kanskje også er et lite hint om at nevnte person skal dra opp nevnte serie igjen.

Så som dere ser, så har ikke undertegnede strøket med. Men at jeg har vært lite aktiv de siste 2-3 (4?) månedene kan jeg glatt innrømme. Dette skyldes ulike årsaker, som nå skal redegjøres for.

Enkelte her husker kanskje at jeg har surret rundt på et par forskjellige høgskoler de siste årene. Etter siste semester gikk jeg dog temmelig lei av å drive dank, pugge til eksamen og knapt eie nåla i veggen. Jeg søkte derfor på et par stillinger i kommunen og var så heldig å få et 100% vikariat som kontaktlærer for 4. klasse frem til neste jul. Dog vet jeg ikke om jeg vil anse meg som ferdig utdannet med en bachelorgrad i idrett, samt pedagogikk, da dette begrenser meg veldig i forhold til undervisningsfag i skolen. Ironisk nok underviser jeg ikke i gym i det hele tatt nå...

Men som jeg pleier å si: den tid, den sorg. Jeg skal tjene opp en grei slant i løpet av året og neste, for så å se om jeg åler meg tilbake på høgskolen for et år til senere. En 100% jobb krever dog mer tid enn før, noe som har gått ut over ting jeg vanligvis drev mye med før. GR, spill, serier etc. må dessverre nedprioriteres om man skal oppdra barn til en god fremtid i dette samfunnet. Så lite tid som jeg fremstiller her, har jeg nok derimot ikke, slik at noe naturligvis også skyldes god gammeldags giddeløshet. Med denne bloggen håper jeg derimot at jeg kan sparke meg selv til litt aktivitet igjen.

Når det gjelder den o store spillfronten, er det et par titler jeg kanskje kan snakke litt om når jeg først skrives en slik en «returnblog». MGS V: Phantom Pain er et spill jeg naturligvis har lagt ned en del tid i løpet av de siste månedene. En stor GOTY-kandidat er det vel også fremdeles. Fifa 16 kjøpte jeg på release og rakk å spille meg lei i løpet av et par uker. AC: Syndicate snakket jeg negativt om på forhånd for så også å kjøpe på release (hei SirThomas). Tales of Zestiria er også et spill jeg har til gode å gjennomføre, mens jeg nylig også slengte det nye Rock Band inn dørene. Samtidig har jeg også logget aktivt inn på League of Legends igjen, hvor jeg ser veldig frem til de nye endringene i kommende sesong.

Av hva som er igjen av året, skal jeg definitivt ikke kjøpe Black Ops 3, vurdere å droppe Fallout 4, tenke etter om det er verdt å gå til innkjøp av Star Wars: Battlefront, kunfordideterStarWars, og vente iherdig på Xenoblade Chronicles X.
Kanskje skal jeg gå for Starcraft II: Legacy of the Void, fordi jeg er nokså gira på å se hvordan historien slutter?

Uansett, hyggelig å skrive en blogg igjen. Hyggelig å være tilbake og det blir sikkert enda mer hyggelig om folk holder seg aktive fremover. Med det vil jeg til slutt komme med en oppfordring til den usedvanlige snåle chatgruppen som lever i beste velgående på Facebook: Kom dere tilbake til forumet.

På forhånd takk.

<bild>
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
Long time no see.

Neida, jeg ser du sniker rundt i chattegruppa uten å skrive noe ganske ofte.
                                                    • Veni, Vidi, Cessi •
  • 0
Har nok av ting å ta meg til selv (Jobb, lage spill, pracce smash, spille), så ser hvor du kommer fra.
"Jeg har fått Xenoblade til wii, som jeg vil anbefale på det varmeste. Spillet er så bra at det er flaut at det ikke er mer kjent." - Royality Indeed.
  • 0
Siterer The Cookiemonster:
Neida, jeg ser du sniker rundt i chattegruppa uten å skrive noe ganske ofte.


Tror vel han er for godt ovenfor oss andre.

Og ikke rart du kommer tilbake nå som jeg har returnert. Bare å håpe at de andre følger etter nå da.
Siterer The Cookiemonster:
Neida, jeg ser du sniker rundt i chattegruppa uten å skrive noe ganske ofte.


Nei, det er litt vanskelig å hoppe rett inn i samtalen til tider. Det er jo mildt sagt skiftende emner som diskuteres i den chatten

Siterer sonic og link:
Har nok av ting å ta meg til selv (Jobb, lage spill, pracce smash, spille), så ser hvor du kommer fra.


Det kan bli mye på en gang ja. Selv for en med mange jern i ilden.

Siterer ElGamer:
Tror vel han er for godt ovenfor oss andre.


Ehh rolig nå. Slike negative tanker vil jeg ha meg frabedt.

Siterer ElGamer:
Og ikke rart du kommer tilbake nå som jeg har returnert. Bare å håpe at de andre følger etter nå da.


Nei skal si det er litt av et #coincidence.
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
Siterer Glorfindel:
Ehh rolig nå. Slike negative tanker vil jeg ha meg frabedt.


Alt jeg sier at du er litt for cocky alvegutt. Men, alver har jo alltid vært litt arrogante...

Siterer Glorfindel:
Nei skal si det er litt av et #coincidence.


#coincidence eller har høyere makter sendt oss begge hit for å skyte i gang aktivitet her igjen?
  • 0
Hallo. Hyggelig å høres liv fra den karen.
At du kjøper assassins creed på release-dagen, men vurderer å hoppe over Fallout 4 er meget spesielt. Jeg kommer nok til å gråte meg i søvn, bare ved tanken. Ikke bra.
-Kill -Loot -Return.
  • 0
Siterer ElGamer:
Alt jeg sier at du er litt for cocky alvegutt. Men, alver har jo alltid vært litt arrogante...


Me, cocky? Aha ... quite likely.

Siterer ElGamer:
#coincidence eller har høyere makter sendt oss begge hit for å skyte i gang aktivitet her igjen?


Sistnevnte, seff.

Siterer bent_a:
Hallo. Hyggelig å høres liv fra den karen.


Many thanks.

Siterer bent_a:
At du kjøper assassins creed på release-dagen, men vurderer å hoppe over Fallout 4 er meget spesielt. Jeg kommer nok til å gråte meg i søvn, bare ved tanken. Ikke bra.


Hvis jeg sier jeg hopper over (eller bare drøyer) Fallout 4 fordi jeg vet jeg ikke får tid til å spille det nå. Får De ro i sjelen igjen da?
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
Siterer Glorfindel:
Me, cocky? Aha ... quite likely.


Så, du er vel unnskyldt en sånn holdning.

Siterer Glorfindel:
Sistnevnte, seff.


Uten tvil, bare litt merkelig å gjøre det med Fallout 4 nylig ankommet. Som om jeg har tid til annet da.
  • 0
Bra comebackblogg! Du har noen gode unnskyldninger, må jeg si. Håper du får undervise i gymnastikk snart. Foreslår tung vekttrening til disse 4.-klassingene. Dagens unge er for dårlig trent, så vi må starte tidlig for å ta igjen det tapte.

Siterer Glorfindel:
Med det vil jeg til slutt komme med en oppfordring til den usedvanlige snåle chatgruppen som lever i beste velgående på Facebook: Kom dere tilbake til forumet.


Bra budskap. Jeg meldte meg ut ganske kjapt.
                                   «Jeg prøvde å trøste meg med at jeg var et åndsmenneske»
  • 0
Læreryrke virker interessant og er altfor undervurdert i Norge, tenk på at du nå former Norges fremtid #nopressure

Major creds til deg for at du faktisk tørr å stå foran en hel flokk 4.klassinger, jeg blåser i hva andre sier, barn er onde og utspekulerte og jeg stoler så absolutt ikke på dem.


Selv kunne jeg aldri vært lærer, stort sett pga. at jeg har null tålmodighet med mennesker som ikke tar ting med en gang og hater å forklare ting to ganger. Hadde tatt seg dårlig ut å skrike i frustrasjon til elevene som ikke klarer algebra eller husker hvilken konge som mistet livet i slaget ved Stiklestad,
Veni, Vidi, Dormivi
  • 0
Siterer remote:
Dagens unge er for dårlig trent, så vi må starte tidlig for å ta igjen det tapte.


Tenker det jeg også. Er et par jeg føler trenger tidlig spissing. Talenter vet du.

Siterer Lt Mactawish:
Læreryrke virker interessant og er altfor undervurdert i Norge, tenk på at du nå former Norges fremtid #nopressure


Pressuremode -> on. Nei, men siden jeg begynte å studere, så har jeg vært opptatt av å få en meningsfull jobb. Og at læreryrket skårer høyt i den kategorien, er det vel liten tvil om ja

Siterer Lt Mactawish:
Selv kunne jeg aldri vært lærer, stort sett pga. at jeg har null tålmodighet med mennesker som ikke tar ting med en gang og hater å forklare ting to ganger. Hadde tatt seg dårlig ut å skrike i frustrasjon til elevene som ikke klarer algebra eller husker hvilken konge som mistet livet i slaget ved Stiklestad,


Hehe, jeg ser den, Nå er jeg heldigvis en rimelig "laidback" og tålmodig person som ikke lar meg stresse så fryktelig lett. Sånn sett passer dette yrket meg relativt bra. Men akkurat det å måtte gjenta seg flere ganger er spesielt gjeldende på dette alderstrinnet, det skal være sikkert.
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
Du er dessverre ikke den eneste som har det travelt. Å drive eget firma, streame og pracce Heroes of the Storm på sånn noenlunde nivå tar fort mye tid. Men lusker nå fortsatt litt rundt, så skjer det noe spennende så er jeg der.

Bra å få en oppdatering fra din side så vi vet hvor du er hen!
http://markusgamesdesign.weebly.com/
  • 0
Siterer Kakashi sensei:
Du er dessverre ikke den eneste som har det travelt. Å drive eget firma, streame og pracce Heroes of the Storm på sånn noenlunde nivå tar fort mye tid. Men lusker nå fortsatt litt rundt, så skjer det noe spennende så er jeg der.


Ja, det blir sånn når pliktene kaller etterhvert. Men Heroes of the Storm? Trodde det var Starcraft 2 du holdt på med?

Siterer Kakashi sensei:
Bra å få en oppdatering fra din side så vi vet hvor du er hen!


Many zhanks!
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
Middelmådig comebackblogg.

Burde også legge til at i min erfaring fungerer comebackblogger sjelden.
Living so the last night feels like a past life
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!