Norsk
Nyeste
Atrás

Blogger

Her kan du kommentere alle brukernes blogger

Clarkson, Hammond og May forlot BBC og verdens mest populære bilprogram, og jeg har egentlig ikke brydd meg mer enn at jeg har lest meg opp på hvor ignorant, rasist og dust Clarkson er - delvis ifølge pressen, og delvis ifølge hans egne uttalelser foran kameraet. Jeg synes det er ganske ille, men jeg forstår også at hans to venner velger å bli med videre slik at de kan tjene penger sammen.

Fansen har vært i harnisk, og særlig i kommentarfeltene til avisene kan vi lese at det aldri blir det samme, at BBC er ferdige med å lage TV og at Top Gear er dødsdømt. Jeg er ikke spesielt glad i biler, og jeg har aldri følt meg hjemme sammen med folk som sier at Audi er dritt på grunn av VAG, eller at Ford var bedre før - gud vet. Jeg liker derimot god underholdning, og det er hva Top Gear alltid har vært. Det er ikke snakk om forbruker-TV. 90 prosent av seerne har råd til biler som koster maks 200 000, og da nytter det ikke å vise frem biler i millionklassen i hvert eneste program. Eller, jo, det nytter. Det nytter fordi det er underholdning, og de viser biler vi kan drømme om å eie en dag.

Der mistet jeg nesten tråden. Poenget mitt er at selv med de nye programlederne vil serien overleve. Den lever allerede i beste velgående i USA. Ingen liker forandringer, men det kommer til å gå seg til. Så lenge den gamle trioen ikke er på TV vil folk fortsatt skru på når nye Top Gear går, for de er ikke sterke nok til å la være. Dessuten har vi sett programledere komme og gå i en haug av programmer, men publikum kommer tilbake etter hvert. Vi har sett rollefigurer få nye skuespillere, for guds skyld.

Kort oppsummert: Så det nye Top Gear i går, og jeg klarer ikke å skille det fra den gamle dritten. Det er fortsatt enkel og banal underholdning - hva mer kan man forvente?
<bild>
Rock 'n roll, TV-troll...
Are you gonna bark all day, little doggy, or are you gonna bite?
  • 0
Sann dine ord, som man sier. Det finnes verre ting i verden, som holocaust, knekte knekkebrød og skummet melk.
                                   «Jeg prøvde å trøste meg med at jeg var et åndsmenneske»
Du og Petter Hegevall kunne hatt en ganske fin diskusjon om påstanden "Nye Top Gear er likt det gamle".
Predator.
  • 0
Siterer The Zombie:
Du og Petter Hegevall kunne hatt en ganske fin diskusjon om påstanden "Nye Top Gear er likt det gamle".


Haha, mulig. Greia mi er vel at jeg synes programmet er oppskrytt.
Are you gonna bark all day, little doggy, or are you gonna bite?
  • 0
Siterer remote:
skummet melk.


Det får vi gratis på skolen.
  • 0
Siterer remote:
og skummet melk.


Helmelk er for kalver.
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!