Norsk
Nyeste
Atrás

Blogger

Her kan du kommentere alle brukernes blogger

6. Pokémon Sun & Moon

Helt siden de originale spillene Red/Blue/Yellow, har jeg fulgt denne serien opp, ned og i mente. Når sant skal sies, begynte jeg også å bli en smule lei i sjiktet: Diamond/Pearl og Black/White. X/Y føltes en smule mer forfriskende, men samtidig var oppskriften akkurat den samme som den har vært i 20 år. 
Nykommerne Sun/Moon helrenover ikke akkurat denne oppskriften, men de er allikevel noen av de mest givende Pokémon-spillene siden Ruby/Sapphire/Emerald. Akkurat hva som er årsaken til dette, må gudene vite, men jeg har prøvd å resonnere meg frem til noen muligheter. Først og fremst er spillet mer i 3D enn noen gang og ligner i grunn nå mer på konsollspillene Colosseum/XD: Gale of Darkness, enn de gamle forgjerne på GameBoy og DS. Spillene har også endret litt på innhold man gjerne har sett tidligere. Blant annet er både gymledere og HM-moves fjernet helt. Egne Alola-former av originale Pokémon er også en festlig nyhet. Kanskje hjalp det også litt å få nostalgibomben Pokémon GO, slengt i trynet tidligere i år.

5. Fire Emblem: Fates

Strategispill er ikke helt min greie, men Fire Emblem er fortsatt en serie jeg setter pris på. 3DS-spillet Fire Emblem: Awakening, var et veldig godt spill og det er jaggu oppfølgeren også. Eller burde man kanskje si oppfølgerne? Fire Emblem: Fates er nemlig delt opp i 3 forskjellige spill: Birthright, Conquest og Revelation. De er basert på samme hovedhistorie, men den fortelles fra ulike vinkler avhengig av hvilket spill du spiller. I Fates er det to kongedømmer som er i konflikt og du velger bl.a. hvilken side du vil støtte. Spillet er ellers ganske likt Awakening, med det strategiske turbaserte kampsystemet, enheter du kan rekruttere, oppgradere og tilpasse og ekstrainnhold som å oppnå giftemål eller gå ut i strid med klassiske helter fra serien. Alt sammen koker ned til noen av de aller beste spillene som er å få tak i på Nintendo's håndholdte konsoll.

4. Dark Souls III

Dette spillet er kroneksempelet på årets "meg på nye eventyr". Dark Souls er nemlig en serie jeg ikke har "turt" å undersøke så mye tidligere. Jeg spilte litt av fjorårets Bloodborne, men la ikke voldsomt mye arbeid i det, før jeg lånte det bort til en noe mer gira kompis. I år var det derimot på tide å ta seg selv i nakken. Å kalle seg selv glad i rollespill, uten å ha prøvd seg ordentlig på denne serien, føles direkte flaut. Og ganske riktig, så fikk jeg den klassiske "var det ikke det jeg tenkte" skylt over hodet som en bøtte med kaldt vann. Joda, som jeg fryktet på forhånd så dør du i et konstant kjør, men etterhvert var det heller ikke like ille som jeg hadde sett for meg. For bak dødsangsten ligger det et hinsides gjennomført rollespill, hvor du kan tilpasse våpen, utstyr og klasser ned på detaljnivå. Omgivelsene du beveger deg rundt i er mesterlig designet, atmosfæren er ufyselig guffen og etter å ha kjempet deg gjennom horder av alskens skremmende skapninger, står du til slutt ansikt til ansikt med helvete sjøl. Da handler det om å ha tunga rett i munnen og tenke smart. Heldigvis er også kampsystemet i Dark Souls III meget solid, hvor du ruller unna, blokker og parrerer motangrep i et desperat forsøk på å overleve. Mer nervepirrende bosskamper enn dette har i hvert fall ikke jeg vært borti.

"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
Siterer Glorfindel:
4. Dark Souls III


Så du kastet deg ut til slutt.
"Be carefull out there! we dont want to see you go holowed" -Andrew of Astora
  • 0
Siterer thosol01:
Så du kastet deg ut til slutt.


I sure did.
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
Kun spilt Moon av de her, men jeg er ikke helt sikker på om jeg synes det egentlig er et bra spill. Det er kult, men jeg klarer ikke helt å elske det heller. Noe av humoren er i tillegg litt vel corny for min del.
                                                    • Veni, Vidi, Cessi •
  • 0
Har ikke spilt noen av disse, men kjøpte Pokémon Sun til lillesøsteren min til jul.
Begge 3DS-spillene må jeg få spilt sooner or later!
Siterer The Cookiemonster:
Det er kult, men jeg klarer ikke helt å elske det heller.


Jeg synes det var kjekt med noen nye vendinger. Begynner å bli temmelig mettet på den standard Pokémon-oppskriften.

Siterer SirGalahad:
Begge 3DS-spillene må jeg få spilt sooner or later!


Ja, du som var gira på Pokémon Sun & Moon. Where'd the hype go.
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
Gleder meg til å spille Pokémon til neste år. Det kommer til å bli mitt tidsfordriv.
                                   «Jeg prøvde å trøste meg med at jeg var et åndsmenneske»
Så glorfindel hvis du skulle valgt hva forrtrekker du fates eller awakening, så langt forrtrekker jeg awakening. Men har 140 timer i begge. Så vanskelig og jevnt.
Dark souls 3 ja , det må jeg faktisk få sett å få startet ligger nede på hylla

Siterer SirGalahad:
Begge 3DS-spillene må jeg få spilt sooner or later!

Fire emblem fates er meget bra. Har til gode å kjøpe nye pokemon...
  • 0
Siterer Xtord:
Så glorfindel hvis du skulle valgt hva forrtrekker du fates eller awakening


Tja, hvis jeg må velge, så blir det nok Awakening. Det føltes litt mer nyskapende da det først kom. Fates er jo laget etter nøyaktig samme oppskrift.
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
Siterer Glorfindel:
Tja, hvis jeg må velge, så blir det nok Awakening. Det føltes litt mer nyskapende da det først kom. Fates er jo laget etter nøyaktig samme oppskrift.

skjønner, ser den så absolutt. Awakening skal jeg innrømme er veldig høyt opp blant min all time favourites.
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!