Norsk
Nyeste
Atrás

Blogger

Her kan du kommentere alle brukernes blogger

3. Overwatch

Blizzard har også besøkt nye jaktmarker i år og prøvd seg i FPS-sjangeren. Etter et X-antall timer i Call of Duty, har jeg begynt å gå noe lei akkurat denne sjangeren. Men så er det Blizzard det er snakk om, samtidig som Overwatch heller ikke er et typisk FPS. Her er fokuset lagt på samarbeid, gjennom lagbaserte kamper og helter med ulike evner og egenskaper. Om du vil innta rollen som tank, support, forsvar eller offensiv slagkraft er opp til deg, men ofte er det lurt å komponere et balansert lag. Den visuelle stilen minner mye om Disney's Pixar filmer og heltene er mange, unike og med egne bakgrunnshistorier. Du kan spille i forskjellige moduser og det er fort gjort å bli med, samt gjennomføre en runde. Det flytende og svært avhengighetskapende gameplayet, gjør det derimot også veldig lett å bli sittende når du først har begynt. Bare én runde til du liksom...

2. Final Fantasy: XV

Det knyttes ikke akkurat små forventninger til et spill som først ble annonsert for 10 år siden og som attpåtil er et tilskudd til en av dine favoritt spillserier. Skepsisen spredte seg litt på forhånd hos meg også, men gud bedre hvor fort den ble skylt til side da jeg endelig fikk satt meg ned med spillet. Spillets mannlige kvartett bringer frem et vennskap, samhold og artige dialoger som raskt fikk et stort fokus gjennom hele spillet. Det helt nye kampsystemet er svært fengende, verdenen er stor, åpen og en ren fryd for øyet. Musikken følger i tillegg i sporene til den skyhøye kvaliteten som var særlig kjent under Uematsu's glansperiode. Til syvende og sist var det fint lite jeg ikke likte med Final Fantasy XV, selv om historien både var kort, rotete og tidvis vanskelig å sette seg inn i. Det trekker derimot ikke nok ned i et spill med så mye godt innhold, at jeg allerede har klart å nedlegge et tresifret antall timer i det.

1. Uncharted 4: A Thief's End

Å kåre årets spill var ingen enkel affære. Faktisk gikk jeg en stund og lurte på om tittelen skulle gå til Final Fantasy: XV. Hadde jeg basert valget på det spillet jeg har spilt mest og hatt det morsomst med, kunne det fort skjedd. Etter litt betenkningstid, valgte jeg derimot å gi den til det jevnt over beste spillet som ble sluppet i år. Og akkurat der er Uncharted 4 i en særklasse. Sett over ett, er det vel nesten det nærmeste du kommer perfeksjon, i hvert fall i denne sjangeren. Vår alles favoritteventyrer Nathan Drake, legger ut på en siste utflukt. Denne gangen sammen med sin bror Sam som har dukket opp på mystisk vis. I kjent Uncharted-stil består reisen av storslåtte landområder, actionfylte øyeblikk og vittige ordvekslinger. Hele pakken er bedre enn noen gang, også grafikken som kanskje er den aller beste jeg har sett i et spill til nå. I tillegg har Uncharted 4 en epilog som det for meg kun er Metal Gear Solid 4 som kan utfordre. Det er alt i alt en komplett avslutning på en av PlayStations aller beste serier og en spillfigur mange nok kommer til å savne.
<bild>
Naughty Dog, stop playing with my feels. Eller forresten, ikke gjør det.

That's all folks! Eller nesten. Litt tilleggstoff kommer i morgen >:^)
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
Ikke Overwatch.
  • 0
Siterer SirThomas:
Ikke Overwatch.


Ikke?
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
Når du setter uncharted på første plass så må det være bra! gleder meg til å spille det, og lurer jeg på noe underveis så spør jeg deg^^

Nesten delt førsteplass med FF skjønner jeg
  • 0
Kunne selvfølgelig ikke være et annet spill på første.
                                                    • Veni, Vidi, Cessi •
  • 0
UC4 ❤❤
Det å røyke strå, det er det samme som når 14-åringene drikker seg "drita" på Burn.
I mangel av å ha prøvd så veldig mange spill i år, blir vel GOTY 2016 Dark Souls 3 for min del. Får sikkert ikke prøvd FFXV før utpå nyåret, men det er sansynlig at det kan havne høyt på listen det også.

Har ikke prøvd noen av Uncharted spillene enda, så der kan jeg ikke uttale meg
"You've got to live life standing up straight and look right at the sun"
  • 0
Siterer Quinzel:
Når du setter uncharted på første plass så må det være bra! gleder meg til å spille det, og lurer jeg på noe underveis så spør jeg deg^^


Det medfører riktighet. Time for a feel trip.

Siterer The Cookiemonster:
Kunne selvfølgelig ikke være et annet spill på første.


Nei, det kunne vel kanskje ikke det. Særlig ikke når spillet nesten var bedre enn jeg hadde forventet.

Siterer dark samus nemesis:
I mangel av å ha prøvd så veldig mange spill i år, blir vel GOTY 2016 Dark Souls 3 for min del. Får sikkert ikke prøvd FFXV før utpå nyåret, men det er sansynlig at det kan havne høyt på listen det også.


Jeg fikk lyst til å flytte DS3 høyere opp etter å ha fullført det. Men føler i grunn også at topp 4-5 har vært ganske solid i år, så da var vel ikke plasseringen jeg ga det så ille.
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
Uncharted 4 og FF XV<3
  • 0
Ser at jeg ligger langt etter når det kommer til spill i 2016 å prøve. Jeg er allikevel usikker om jeg vil plasserer u4 på topp, men jeg er enig epiologen er fantastisk , selv om jeg tørr å påstå at mgs 4 sin er et lite hakk bedre. Det er litt fordi jeg følte u4 manglet en ordentlig closure til Chloe og Cutter noe dlc sikkert kan fikse.Vil også si at suikoden 2 sin epilog også er fantasisk. Jeg også der at jeg faktisk ikke vet om jeg foretrekker det eller u2 ( u2 kan være pga nostaliga og at jeg runnet det 4 ganger på rad). Har vel prøvd 2 spill fra 2016. Selv om jeg har tre stk... civ 6 hvis det i nærheten av like bra som civ 5 blir nok det min top 1 og det mye pga gjennspillingsverdi noe jeg syns Naughty dog sliter med, spesielt etter u1 eller u2 hvor det faktisk var cheats som øker litt fun faktor, noe jeg ikke har prøvd , men dog bare hørt.
Men, god meget god blogg. Sånt her er alltid interessant å lese om.

PS: siden du nevnte fire emblem fates på sideswipe sin blogg så er det også et spill fra 2016 jeg har spilt så da er det 3, og for meg så er fire emblem fates enkelig veldig bra. har 140 timer i det minst så langt, å jeg har bare fullføre birthright
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!