Norsk
Nyeste
Atrás

Blogger

Her kan du kommentere alle brukernes blogger

I forrige uke så jeg John Wick 2 på kino sammen med en kompis. Filmen ble raskt omdøpt til Keanu Reeves Kills Things 2: The Murderizing og Get Learnt How to Make Stuff More Deader with Keanu Reeves vol 2: A Knife in the Dick is Worse than Two in the Hand.

Med andre ord: Filmen var fullstendig sinnsyk! Historien er så klart syltynn og er der bare som unnskyldning for at John Wick ikke skal virke helt psykopatisk der han denger og skyter seg gjennom både den russiske og den italienske mafiaen. Jeg lo høyt da jeg så at de hadde fått enda en svenske til å spille en russer. Peter Stormare <3

Starten på filmen er litt treig, og det tar en god stund før ting virkelig kommer i gang, men når slutten nærmer seg er det tydelig hvorfor. De bygger så klart opp til en film til!!

Men når filmen kommer ordentlig i gang, og John Wick blir varm i trøya, så tar det så inn i helvete av at man ikke vet hvor man skal gjøre av seg! Keanu skyter, bryter, denger og kniver til den store gullmedaljen, og får hard konkurranse av Common, som gjør en strålende figur i denne filmen. Jeg hvinte i skrekkblandet fryd da Keanu drepte to fyrer med en blyant, for så å knivstikke en fyr rett i snabben. Denne filmen er BRUTAL! Og John Wick gir så totalt faen i hvem han dreper; mann eller kvinne, ung eller gammel, rase, religion, seksuell legning - spiller ingen føkkings rolle! Her er det likestilling på høyt nivå :P

John Wick 2 tar de beste elementene fra The Matrix, Taken og Smokin Aces og leverer en heidundrendes actionfylt kino-opplevelse. ANBEFALES!!!
  • 0
Bloggtittelen sier John Wick 2, mens bildet er tatt fra den første John Wick. Skandale!

Som en felles GR-bruker sa: Det er bare så mye man kan gjøre med skytevåpen når filmen varer over to timer.

Jeg var og så den forrige uke jeg også, og det blir rett og slett ikke bedre action enn dette - men dessverre så jeg filmen sammen med to stykker som mente at den første var bedre, at det var for mye rulling og for mye som skjedde, sånt ødelegger fort stemningen.

Den sterkeste scenen skjedde for meg kanskje innen de første minuttene, når John Wick overlevde det som bestekompisen til bestekompisen min døde av.

Så tenker å ta en runde til og se den med noen jeg tror kommer til å like den betydelig bedre, så jeg får en bedre diskusjon ut av det.

Ble selv ikke like overrasket over filmen som jeg for 3 år siden ble av The Raid: Redemption, og jeg ser fortsatt i overkant frem til The Raid 3 i 2018/2019 - sammen med John Wick: Chapter 3 selvsagt. Men med den slutten, har de virkelig malt seg opp i et hjørne.
Etter å ha sett Batman v Superman, føler jeg verden skylder meg en hjernedød film som faktisk er underholdende. Takk for anbefalingen.
                                   «Jeg prøvde å trøste meg med at jeg var et åndsmenneske»

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!