Norsk
Nyeste
Atrás

Blogger

Her kan du kommentere alle brukernes blogger

Jaså, du har ikke deltatt på stafettbloggen ennå? Du burde virkelig skamme deg. Alle de gode ideene du sitter inne med, men allikevel har du ikke gjort et forsøk enda. Jeg kan ihvertfall hjelpe deg med reglene.

Du nekter å være med. Da har jeg ett siste forsøk på å prøve å overtale deg. Jeg kan nemlig vise deg ukens tema + oppsummering.

Selv om det er flere år siden jeg så Peter Jackson sin tolkning, så husker jeg den fortsatt ganske godt. Det er derfor veldig herlig at Kong: Skull Island bygger videre på det i tillegg til å forbedre formelen litt.

Rollegalleriet består av Tom Hiddleston, Brie Larson, Samuel L Jackson, John C Reilly og John Goodman for å nevne noen.

En øy som bærer likheter med Bermuda-trianglet har aldri blitt dokumentert av menneskeheten. To forskere slenger seg på en militærekspedisjon til Skull Island. Øya viser seg å være alt annet enn fredelig.

Hadde du fortalt meg at de skulle spille inn mesteparten av filmen i Vietnam(en av de første filmene til å gjøre det), så hadde jeg bare himlet med øynene. Når du faktisk ser filmen, så kan du virkelig sette pris på det nydelige og naturlige landskapet som blir fargerikt presentert foran øynene dine. Lite bruk av green screen blir alltid satt pris på.

Avgjørelsen om å sette filmen til 70-tallet er forfriskende og det er virkelig deilig å høre Jimi Hendrix i bakgrunnen til total ødeleggelse.

Det er lite CGI. Når det først skal brukes, så blir det brukt ordentlig som ved for eksempel King Kong som er 30 meter høy(lykke til med å bli så høy med medisinsk hjelp)! Grunnen til høyden er vel hovedsakelig for at Kong skal kunne kjempe mot Godzilla i 2020. King Kong er ikke bare høy, men er også en av de meste livlige og mest realistiske CGI skapningene jeg noen gang har sett. Det at man kan se hårene på kroppen hans bevege seg ved hver bevegelse er fantastisk og viser bare hvor realistisk CGI har blitt.

Filmen er krydret med humor spredd utover den to timer lange filmen. Det blir vanligvis ikke mer enn litt smått med latter, men så er jo ikke dette en komedie. Her er det vanligvis John C Reilly som kommer med et par tørre vitser her og der, men Samuel L Jackson slår også til fra tid til annen, selv om dette kanskje ikke var den vitse - boken du håpte på.

Filmen er pepret med action scener som er like imponerende og actionfylte alle som en. Her er arven fra Jacksons film blitt videreført på mesterlig vis. Nye skapninger er skapt i vakker CGI i hver actionscene. Dette ser like virkelig ut som kameraten din som bestemte seg for å kjøpe den største Popcorn menyen uten å dele med seg.

Det går litt fort i svingene når det kommer til historien, da omtrent ingen av karakterene får noen særlig introduksjon. Personlig har ikke jeg noe imot «pacingen», men når dette er en reboot, så burde det ikke være nødvendig å se filmen fra 2005, hvis man vil vite akkurat hva som skjer. Filmen kunne godt ha fått 15-20 minutt ekstra, da denne filmen «bare» varer i 1 time og 58 minutt(da ekskluderer jeg alle Toro reklamene som prøvde å overbevise meg om at Toro har den beste sausen til mine middager).

En ting er i hvert fall sikkert ingenting slår scenen fra Jackson sin film. Den gir meg fortsatt frysninger den dag i dag(får litt smått med LOTR vibber også). Jeg må advare deg om spoilere for filmen fra 2005, men her er klippet.

Regissøren Jordan Vogt Roberts fortjener virkelig all den rosen han kan få for den jobben han har gjort. Det er ikke bare bare å ta over en stor franchise når du så vidt har "kommet ut av skapet".

Alt i Alt 8/10

+ Rollegalleriet, Regissøren, Praktiske effekter, Imponerende CGI
- Nesten fraværende karakterutvikling
Damn, I'm good. Sideswipe, Transformers Revenge of the Fallen
  • 0
Veldig fyldig og god anmeldelse dette her! Det er ikke så mye mas og fjas i Kong: Skull Island, rett og slett mindre fokus på menneskene i sin helhet, og større fokus på skapningene.

Men nå har jeg en buss å rekke, får se om jeg skriver mer imorgen.
King Kong fra 2005 er en flott film, en av favorittene, om ikke min favoritt fra Peter Jackson.
Så jeg har sinnsykt lyst til å se Kong på kino, monsterfilmer på kino er noe av det beste man kan få!

Når det kommer til anmeldelsen så syntes jeg du formulerte deg godt, og holdt deg kort og konkret. Man trenger ikke alltid lange anmeldelser om de er så fyldige som denne, godt anmeldt!
The D' is silent.
God anmeldelse dette. Nok en film jeg må nok få gitt et forsøk. Som finalfantasyfrelst så er den kort , men presis og det er også bra, anmeldelser trenger jo ikke alltid å være lang ( haha lett for meg å si) Men, ja er ikke helt glad i at det er litt lite karakter utvikling, men , ja det klarer jeg vel å se bort i fra.

PS: jeg skulle ønske at ukens tema var en uke lenger.
Dette høres ut som en film for meg. Mye action uten for mye snikksnakk er noe jeg liker.

Siterer Xtord:
PS: jeg skulle ønske at ukens tema var en uke lenger.


Du kan skrive om temaet likevel. På "korrekt" måte kan du bruke denne emneknaggen og så bruke den nåværende emneknaggen for uka når du skriver.
                                   «Jeg prøvde å trøste meg med at jeg var et åndsmenneske»
Siterer SirThomas:
Veldig fyldig og god anmeldelse dette her!


Siterer Finalfantasyfrelst:
Når det kommer til anmeldelsen så syntes jeg du formulerte deg godt, og holdt deg kort og konkret. Man trenger ikke alltid lange anmeldelser om de er så fyldige som denne, godt anmeldt!


Siterer Xtord:
God anmeldelse dette. Som Finalfantasyfrelst så er den kort , men presis og det er også bra, anmeldelser trenger jo ikke alltid å være lang (haha lett for meg å si).


Tusen hjertelig takk for all rosen. Det setter jeg ufattelig stor pris på! Dette viser jo også at jeg "muligens" forbedrer meg som anmelder.



Siterer Finalfantasyfrelst:
King Kong fra 2005 er en flott film, en av favorittene, om ikke min favoritt fra Peter Jackson.Så jeg har sinnsykt lyst til å se Kong på kino, monsterfilmer på kino er noe av det beste man kan få!


Helt enig med deg der(er allikevel en stund siden jeg har sett den)! Skull Island er garantert en film for den som liker store og spektakulære actionscener! Dessuten er actionscenene ufattelig vakre i tillegg til landskapet som jeg har nevnt tidligere.

Siterer SirThomas:
Det er ikke så mye mas og fjas i Kong: Skull Island, rett og slett mindre fokus på menneskene i sin helhet, og større fokus på skapningene.


Det har du rett i. Man gleder seg alltid til å se Kong, men det hadde ikke vært så ille om filmens karakterer var noe annet enn bare gallionsfigurer.
Damn, I'm good. Sideswipe, Transformers Revenge of the Fallen

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!