Norsk
Nyeste
Atrás

Blogger

Her kan du kommentere alle brukernes blogger

Oh yes, det var absolutt ikke overraskende at SirT valgte noe rusmiddelrelatert som ukens tema. Og jeg og han er stikk motsatte på dette området vil jeg tro, så det å dele mine "erfaringer" og meninger er meg en glede (kanskje det vil gi noen en wake up call).

<bild>

I'm no hater, liksom, folk får gjøre hva de vil for min del. Jeg bare hater selve rusen av alkohol, det alkohol gjør med folk og konsekvensene av det. Vil folk risikere å dø ved å hoppe i fallskjerm, så må de gjerne det. Hvis noen vil bruke pengene sine på å fylle lungene sine med røyk og ende opp med stygt hår, hud, tenner og dårlig ånde/lunger, kjør på. Så lenge det ikke går utover andre, noe det har en tendens til å gjøre, både når det kommer til alkohol og rusmidler generelt. Jeg bare skjønner ikke hvorfor folk drikker.

Helt siden jeg var barn så har jeg sett hva alkohol gjør med folk, og jeg har aldri opplevd noe traumatisk i forbindelse med det altså, don't get me wrong, men bare måten de som drakk forandra seg på synes jeg var ekstremt ubehagelig. Og jeg tenkte allerede da at jeg ALDRI ville bli sånn, og det løftet står jeg fortsatt ved. Jeg har aldri vært full, røyket eller ruset meg på noen måte. Så derav har jeg aldri opplevd en hangover, men har jo sett venner ha det, og de klager, spyr og har tydeligvis skikkelig hodepine, mens jeg var lys våken og føler meg like sprek og glad som før. Men der de ligger å klager, så må de ta konsekvensene av handlingene sine. Noe det virker som folk driter lang marsj i da de drikker, og jeg bare tenker at hvorfor i helsike gjør dem det? Hvorfor drikke og ruse seg når du ikke husker noe av det uansett? Er det så gøy å ikke huske noe av hva du gjorde og ende opp med å ødelegge en hel dag dagen etter? It makes no sence to me.

Husker jeg spurte ei venninne hvorfor hun drakk, og hun sa "fordi alle andre gjør det". Vet hun i det hele tatt konsekvensene av drikking? At det øker risikoen for utvikling av sykdommer i hjernen og nervesystemet, leversykdommer, hjerneslag, øker kreftfaren betydelig (ja, ny forskning viser at det er mye farligere enn først antatt). Jeg er sjokkert over at det i det hele tatt er akseptert i vårt samfunn at folk får lov til å drikke, hadde ikke alkohol vært lovlig så hadde vi hatt mye friskere mennesker, mindre dødsulykker på veiene og mindre voldtekter. Men jeg skjønner jo at det ikke kan fjernes og at folk får gjøre som de vil, men just saying.

Men grunnen til at mange drikker (tror jeg), er at de da "kan være mer seg selv", og da tenker jeg hvorfor tør ikke folk være seg selv uten rusmidler? Hvorfor må de ha behov for å drikke for å ha det gøy, altså påføre seg selv skader for å ha det gøy? For et patetisk formål. Det er som at folk ikke godtar deg som du er, med mindre du drikker og er en "annen", da er du godkjent. Med andre ord så liker dem deg egentlig ikke som den du er da, eller? Jeg har det aller morsomst med mine venner da de ikke er påvirka av alkohol, fordi da er det ekte, det er DEM og de husker alt vi gjør. Og har vi det artig da så er det ikke pga rusmidler, men det er fordi vi har det ordentlig gøy, noe som varer hele tiden og ikke forsvinner dagen etter. Fordi vi er oss selv på en ekte måte, noe jeg synes er så mye bedre. Og jeg liker de akkurat som den de er, og ikke når de er rusa og er en annen crazy person som sier mye dumt og gjør dumme avgjørelser.


Men nå skal jeg ikke bable i vei over hvor patetisk jeg synes alkohol er, men heller forteller litt fra mine erfaringer. Jeg har vel vært på 10 fester i hele mitt liv hvor alkohol har vært inne i bildet. Og en ting som er felles for alle er at det lukter så vondt av folk, folk bråker, oppfører seg som idioter, spyr og det er utrolig mye drama.
I fjor var jeg på to alkoholrelaterte fester, den ene endte opp med at søskenbarnet mitt spydde i bilen min og sendte en lang melding dagen etter hvor flau hun var over at hun ikke husker noe og bla bla bla. Jeg bare "det går fint", fordi det er hennes valg, men hvis hun vet hvor "dum" hun blir av så mye alkohol why the hell does she do it. Og spesielt da hun sier "jeg skal aldri gjøre det igjen", well she did.


MEN den andre festen var på nyttårsaften, hvor vi var en haug med cosplayere i en liten leilighet i Oslo. Føltes ut som om jeg var med i SKAM et lite øyeblikk der, men det var faktisk veldig koselig. Jeg ble kjent med flere, selv om hun jeg hadde en skikkelig dyp samtale med endte opp med å spy og sovne, I doubt she remember anything of what we talked about. Og det synes jeg ofc er kjipt, but still. Det er kanskje den hyggeligste "festen" jeg har vært på.

Men den jeg husker best som kanskje var mer typisk fest var på klasseavsluttningen i 10'ende klasse, da gikk det hett for seg. Vi var da en haug med 16-åringer samla one last time. Det er den beste klassen jeg noensinne har gått i, vi var en skikkelig sammensveisa gjeng på 30-40 ungdommer. Og tydeligvis var det mye alkohol i bildet (siden ingen voksne "passet" på oss), og han jeg da hadde crush på var vel den som ble fullest av alle. Og jeg var ofc helt edru, noe jeg er glad for, or else I wouldnt be able to tell you about this. Men anyways, kvelden endte med at han kom bort til meg, kysset meg, holdt rundt meg med hendene sine på rumpa mi og sa han hadde så lyst til å ligge med meg. Og den situasjonen hadde nok SirT likt hvis en av hans crusher kom bort å gjorde det samme med han. Men uansett så stinka han alkohol og jeg sa jo ofc "nei, jeg tror ikke det er så lurt vi ligger sammen", siden jeg var jomfru da og ville ikke at min første gang skulle bli med en som stinka alkohol. Han bare "joaa, kom igjen a" og prøvde å ta på meg under klærne, men han var så full at det var ikke noe problem å komme meg unna. Jeg snakket med han dagen etter og jeg har aldri sett en så hangover person i hele mitt liv. Han husket ofc ingen verdens ting. Men for å si det sånn så var jeg ikke forelska i han så veldig lenge etter det.

UUuuuuansett, det var det jeg hadde å si. Dette tror jeg ble et meget alvorlig innlegg fra min side, men jeg bare skjønner ikke hvorfor folk drikker. Selv om det er helt opp til dem, men det verste jeg vet er folk som skryter av at de gjør det. "Oh, ble sååå full i går, husker ingenting. Er sååå syk i dag." og at de også syter over bivirkningene av alkohol (som er søvnproblemer SirT!), da er det bare å skylde seg selv. Og hvis dem synes det er så utrolig ille så får dem bare slutte å drikke og lære seg å være seg selv, ha det gøy og sosialt uten alkohol.

En sang som er perfekt i denne anledning er https://www.youtube.com/watch?v=AnEOKicqTko
  • 0
Det er egentlig ingen god grunn til å drikke. Det er i prinsippet som å brenne penger.

Er derimot uenig i tanken om at alkohol ikke skal være lovlig, noe du stiller spørsmål ved. Jeg tror vi alle kan være enig i at forbudstiden i statene var idiotisk da det ga grobunn for organisert kriminalitet og Big Brother-faktene hadde en aldri så liten høydare når politiet sparket inn dørene hos intetanende mennesker som enten ikke hadde gjort det, eller trengte et levebrød. Brygging er tross alt en kunstform, men det faktum at hvis vi skal ha en regjering som fatter valg på våres vegne, føles det mer modent at de anerkjenner muligheten for at vi kan oppføre oss selv om man ikke alltid gjør det. Man kan nærmest argumentere likt hva salg av marihuana angår også.

Det er av denne grunn Australia har hatt et så strengt spillmarked, da de folkevalgte politikerne er under det kinesiske inntrykket at å spille Saints Row IV skal få deg til å begå grusomme handlinger som å fly, skyte ildkuler ut av hendene dine eller enda verre; være politisk engasjert.

Det er ikke nødvendig å føye seg inn i rekkene, men det at det er der er et tegn på tillit.
Jeg kan forstå hvorfor folk drikker. Den gledesrusen du oppnår av alkohol, er ganske mye sterkere enn det som vanligvis er mulig å oppnå i edru tilstand.

Når det er sagt, så drikker jeg ikke så veldig ofte selv lenger. Litt fordi det er dyrt og jeg er blitt en gjerrig faen, men mest fordi vennene mine heller ikke gjør det og jeg har aldri vært den "fly på byen" typen. I tillegg er jo alkohol og rus generelt, den sterke motparten til trening og jeg har vel i grunn alltid vært mer opptatt av det enn alkohol.
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
Siterer onkelcleo:
Det er egentlig ingen god grunn til å drikke. Det er i prinsippet som å brenne penger.

Er derimot uenig i tanken om at alkohol ikke skal være lovlig, noe du stiller spørsmål ved. Jeg tror vi alle kan være enig i at forbudstiden i statene var idiotisk da det ga grobunn for organisert kriminalitet og Big Brother-faktene hadde en aldri så liten høydare når politiet sparket inn dørene hos intetanende mennesker som enten ikke hadde gjort det, eller trengte et levebrød. Brygging er tross alt en kunstform, men det faktum at hvis vi skal ha en regjering som fatter valg på våres vegne, føles det mer modent at de anerkjenner muligheten for at vi kan oppføre oss selv om man ikke alltid gjør det. Man kan nærmest argumentere likt hva salg av marihuana angår også.

Det er av denne grunn Australia har hatt et så strengt spillmarked, da de folkevalgte politikerne er under det kinesiske inntrykket at å spille Saints Row IV skal få deg til å begå grusomme handlinger som å fly, skyte ildkuler ut av hendene dine eller enda verre; være politisk engasjert.

Det er ikke nødvendig å føye seg inn i rekkene, men det at det er der er et tegn på tillit.


Yeah, det koster veldig mye har jeg hørt.

Ja, men sånn er det med meste, noen folk vil misbruke det mens andre bruker det forsvarlig. Denne diskusjonen om hasj er heftige saker, har hørt det ikke er like farlig som alkohol, but I dunno.

Saints Row altså, ødelegger for alle i Australia ved å vise oss hvilke undiscovered miracles som finnes in this world.

Lagt til 2017-03-19 15:43:
Siterer Glorfindel:
Jeg kan forstå hvorfor folk drikker. Den gledesrusen du oppnår av alkohol, er ganske mye sterkere enn det som vanligvis er mulig å oppnå i edru tilstand.


Hm, det har jeg faktisk ikke hørt om før, men kan være fordi jeg aldri har prøvd og ikke så mange nevner akkurat det. Men grunnen er vel at de liker den gledesrusen, men er det verdt konsekvensene av den?

Siterer Glorfindel:
Når det er sagt, så drikker jeg ikke så veldig ofte selv lenger. Litt fordi det er dyrt og jeg er blitt en gjerrig faen, men mest fordi vennene mine heller ikke gjør det og jeg har aldri vært den "fly på byen" typen. I tillegg er jo alkohol og rus generelt, den sterke motparten til trening og jeg har vel i grunn alltid vært mer opptatt av det enn alkohol.


Da kan man bruke penger på mye morsommere ting. Og det er jo et ganske fornuftig valg, vil jeg si. Treningen gir deg vel en form for good feeling den også.
Jeg er ikke gammel nok til å drikke alkohol enda(selv om alle andre på min alder gjør det). Jeg har heller aldri smakt det(Jesu blod i kirken var mer enn nok foreløpig).

Jeg koser meg heller hjemme med en god film/tv-serie eller et spill, enn å dra ut på byen, drikke seg full mens jeg puster inn en sky av røyk(det var ille nok på klasseturen til Tyskland).

Alkoholen kan fjernes fra vin og øl++, men hva er vitsen med å drikke det da? mesteparten smaker jo ****** bortsett fra Sjampanje++. Vin og øl kan fortsatt brukes i maten selv om alkoholen er borte, så det blir ikke akkurat et problem.

Etter den alkoholfrie "vinen" og ølen jeg har smakt så tror jeg at det blir en god stund til jeg drikker noe som er assosiert med vinmonopolet.

Veldig bra Quinzel(comeback)!
Damn, I'm good. Sideswipe, Transformers Revenge of the Fallen
Siterer Quinzel:
Men grunnen er vel at de liker den gledesrusen, men er det verdt konsekvensene av den?


Tja, jeg kan bare snakke for meg selv og jeg har aldri fått den hangoveren som involverer å bli syk (vondt i hodet, kaste opp etc.) Jeg pleier bare å bli redusert i form av å være ekstreeeeeeeemt trøtt. Så jeg har aldri angret bittert dagen etter, med mindre jeg har hatt ekstrem fylleangst for å ha sagt eller gjort noe dumt.

Jeg glemte for så vidt å nevne at alkoholen også er med på å fjerne noen sperrer for mange mennesker. Det kan dog være like negativt som det er positivt...
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
Aww, sideswipe, mah bro! Always so supportive, loving dat.

Siterer sideswipe:
Jeg er ikke gammel nok til å drikke alkohol enda(selv om alle andre på min alder gjør det). Jeg har heller aldri smakt det(Jesu blod i kirken var mer enn nok foreløpig).



Men nei, og er en grunn til at man skal vente til man er 18, siden du vil ikke ende opp med å skade hjernen din mens den ennå er under utvikling. Det du får i kirken er heldigvis alkoholfritt, jeg spurte presten, haha. Men det smaker fortsatt helt fryktelig.


Siterer sideswipe:
Jeg koser meg heller hjemme med en god film/tv-serie eller et spill, enn å dra ut på byen, drikke seg full mens jeg puster inn en sky av røyk(det var ille nok på klasseturen til Tyskland).


Sååå enig! Mye bedre og mye koseligere, og kan være like sosialt hvis man gamer med andre på mic vettzzz. Hater å stå ved folk som røyker, det stinker så heftig.
Gud bedre meg, jeg har litt av en jobb å gjøre her. Hvem skulle tro at GR var befolket av slik en gjeng.
  • 0
Jeg drikker ikke ofte, mest fordi jeg ikke har penger atm. Men det er ca 1 gang i mnd.
Jeg drikker for det sosiale, fordi jeg aldri møter 30-40+ stk ellers, det er bare på fest. Jeg drikker for å kose meg med venner. Man må selvfølgelig ikke drikke for det, men jeg har ikke noe imot det personlig.

MEN om det er folk som er en drittsekk på fylla, så sier jeg ifra - Det er faen meg no go. Når jeg drikker, uansett hvor mye det blir så er jeg meg selv. Eneste forandringen er at jeg ler litt mer, men ellers er jeg en englegutt.

På forrige festen jeg var på så var det en fyr som ville banke meg fordi jeg spurte noen kamerater hvor drikka var, fordi de sto der uten noe. Da kom han ene, Jan bort med en øl til meg og kameraten hans, Lasse klikka fullstendig. Men fordi gjengen min er som de er, og for å gjøre historien kort så ble han kastet ut asap. Så lenge man er voksne og har respekt så er drikking gøy, i små mengder.

God blogg nok en gang, Harley.
The D' is silent.
Livet er bedre med øl.
Emma Watson er skikkelig digg.
  • 0
God blogg dette, Quinzel. Veldig deg, og veldig ekte og ærlig.

At du ikke visste om det med gledesrusen var egentlig ganske overraskende; det sier litt om hvor naivt syn du har på denne grunnen du lurer på, hvorfor folk drikker - det er så mange sider ved det å drikke, men du ser kun det negative. Dersom du hadde opplevd at folk hadde vært mye hyggeligere med deg når de drakk alkohol, hvordan hadde du da reagert?

Det blir som at jeg ikke forstår hvorfor folk liker å se på fotball, menn som løper rundt for å sparke en ball - noe Predator skrev en utrolig blogg om for litt siden. JoEy_Odd har også skrevet en tilsvarende blogg om røyking.

Alle har hver sin grunn for å drikke, men felles for de fleste er at de vil ha det gøy, være sosiale eller rømme litt ut av virkeligheten. Er også en vesentlig forskjell på folk som vil drikke for å KOSE seg og komme i god form, og de som vil drikke seg helt vekk, bli full og helt ute. Det er også de som drikker i vanskeligere tider, for å komme seg gjennom det de sliter med. Du kan argumentere for at smellen blir hardere, men det føltes godt der og da - og noen ganger er det det viktigste. Folk lever i øyeblikket, ikke etter konsekvensene av hva som kanskje kan skje dagen etterpå.

Å drikke fordi alle andre gjør det er ingen god unnskyldning, men det er mye drikkepress der ute, så vel som sexpress. Om alle i en gjeng drikker og du ikke gjør det, så blir du outsideren - enkelt og greit.

Det er heller, virkelig ikke sagt - at dersom du drikker, så husker du ingenting dagen etterpå. Det kommer helt an på hvor mye du drikker, hva du drikker og hvor mye du tåler. Et par øl skader ingen, men går man på spriten går det som regel rett i hodet, og er man oppegående nok, så klarer man selv å vite hvordan man blir på sprit. Jeg husker foreksempel mye mer fra kvelden igår enn jeg vil huske - men med søvnproblemene mine har jeg nok fått en betydelig høyere toleranse for alkohol - blacker ikke like lett ut, for å si det sånn.

Kunne skrevet mye mer, men i denne omgang må jeg være litt sosial. Skal se Kompani Orheim, en norsk film som virkelig støtter oppunder meningene dine i denne bloggen.
  • 0
Herregud, istedet for å spille med oss i uncharted så velger du å se en norsk film. det er for dårlig altså.
Du går glipp av å skryte av at du drikker til nørds på diverse spillforum på nett da. Sykt nedtur.
"Damn, sucker. I just got some. Look at me, Brad, I'm a man now, just like you. Except, I don't look like a faggot and talk all educated."
  • 0
Siterer Quinzel:
Herregud, istedet for å spille med oss i uncharted så velger du å se en norsk film. det er for dårlig altså.


Redd for å bli slått av deg vettu.

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!