Norsk
Nyeste
Atrás

Blogger

Her kan du kommentere alle brukernes blogger

Skal vi se skal egentlig skrive en evaluering til jobb, men her gjelder det å prioritere prokrastinering.

Jeg husker det som det var i går. Asså jeg og en kompis gikk hjem fra skolen vår, som nå har vært litt i media i sammenheng med en voldsepisode (skryt from the hood skryt skryt), da jeg begynte å klage på mitt siste kjøp. Det var Star Wars: Republic Commando. Det var LAME! Kameraten min sa at han også hadde gjort et dårlig kjøp, som han ikke engang husket navnet på. Dere må huske at da jeg var ung, var tidene litt annerledes. Alle foreldre var ikke skilt, så det var ikke bare å spille på usikkerheten til sine nysingle omsorgsgivere for å få de til å kjøpe alt du pekte på, din lille dritt. Jeg måtte planlegge og prioritere alle mine kjøp nøye, og et bomkjøp var ren krise. Her satt jeg med et spill til Xboxen min som jeg hatet. Det var altså like før jeg dro ned på fotballbanen for å ... haha LOL jeg vakke så desperat slapp av. Men jeg var ganske desperat okei?

Som de litt fremoverlente av dere sikkert skjønner, hadde kameraten min kjøpt seg Elder Scrolls 3: Morrowind. Jeg skal ikke klandre han for å ikke huske navnet, for jeg hadde selv ikke lagt merke til spillet, og hadde ikke engang peiling på at det eksisterte. Jeg skal derimot klandre han for å ikke like det. Hva faen? Han må være sykt n00b, som vi sa den gangen. Vi byttet i alle fall spill, og så oss aldri tilbake. 2 år senere stakk jeg hodet opp fra kjellerstua, nå med skilte foreldre og alle spill jeg kunne drømme om, og ikke minst et par tusen timer klokket i Morrowind. Likevel følte jeg bare at jeg hadde skrapt overflaten til denne fantastiske verdenen. Men det vi den gang kalte IRL hadde gått videre uten meg, og det var på tide å komme meg på lasset igjen.

Jeg vil faktisk påstå at tiden jeg hadde i Morrowind var noe av det beste i barndommen min. Det høres jo litt taper ut, men jeg prøver ikke å ligge med noen her, så samma det. Man kunne være hvem man ville blablabla, men enda viktigere: man kunne samle på ting!!! Dere skulle sett huset mitt var fullt av alle tenkelige gjenstander. Finnes det to forskjellige versjoner av en potte??? Jeg måtte ha begge. Alt var møysommelig stilt ut, for at Redguard1337 (det var meg da) kunne skue ut over denne imponerende samlingen. Helt fritt fra cliff racere.

Og hele Morrowind bar preg av en enorm dybde. Overalt du gikk var det en quest å gjennomføre, en historie å høre. Du kunne gå i villmarka, og plutselig snubler du over en unik gjenstand eller karakter. Og så enda plutseligere angriper en cliff racer deg. Fantastisk asså.

Og for å ikke nevne estetikken. Jeg kunne gå i evigheter og beundre det fantastiske landskapet. Faktisk var det sånn jeg gjorde de fleste oppdagelsene mine. Jeg bare gikk og gikk, til jeg oppdaget kule ting å utforske eller gjøre. Eller til jeg ble angrepet av en cliff racer.

Dere som bare har spilt Oblivion og Skyrim er TAPERE! Neida men dere har gått glipp av det beste spillet i serien. Håper det ikke kommer en som digger Daggerfall her og ødelegger elitismen min.

Takk.
"Damn, sucker. I just got some. Look at me, Brad, I'm a man now, just like you. Except, I don't look like a faggot and talk all educated."
  • 0
Interresant å lese om. Og spesielt ved tanke på dette er pc spill jeg har begynt å bli utrolig glad i. Jeg har så langt 93 timer på morrowind, runnet det i fjor. Ja, jeg startet med skyrim og syns det enda er bra, men morrowind er faktisk en del bedre ,spesielt ved atmosfere, oppdrag, main story-en, mer kreative med spells osv , du kan jo faen meg fly . Quest log osv. Kanskje litt utadert combat, men eh det funker det å. Ja, det har dybde og du gjorde vel riktig å bytte star wars Republic Commando med morrowind , hvis jeg forstår deg rett, selv jeg dog syns Republic Commando ikke er så dårlig. Men, ja morrowind er fantastisk , morsom og lese noen andre her på GR har spilt det, fin blogg
  • 0
Var en fyr som trengte hjelp til å få mods på Morrowind, han tilbydde 500 kr og hadde bil
  • 0
Har prøvd å spille Morrowind mange ganger, men jeg klarer ikke like det, hverken med eller uten mods.

Det skal også sies at jeg ikke klarer å spille noe særlig Oblivion lenger heller, enda det en gang var mitt all-time favorittspill.

Bethesda spill holder seg ikke veldig godt. Og det er ikke alltid mods kan fikse det.
Om noen år føler jeg sikkert det samme om Skyrim.
"Skal vi se skal egentlig skrive en evaluering til jobb, men her gjelder det å prioritere prokrastinering."

Ofc! Og du prioriterer så riktig, er der selv om dagen.

"Jeg vil faktisk påstå at tiden jeg hadde i Morrowind var noe av det beste i barndommen min. Det høres jo litt taper ut, men jeg prøver ikke å ligge med noen her, så samma det."

Aww, skjønner hvordan du forbinder deler av livet ditt med et spill og hva du gjorde i det spillet (kjempedårlig setning, men jeg er sulten atm). Har selv utrolige gode barndomsminner fra/i forbindelse med spill. Og nei, det høres ikke taper ut... I hope. This is why I need a gamer bf, tror bare folk som spiller vil skjønne det. Akkurat som at jeg forbinder noe spillmusikk med barndommen min, aww, good times. Der har vi nostalgi folkens.
YAAAAAS MY BROTHER!

F**n som jeg elsket Morrowind. I still do! Jeg spilte det såvidt hos en kompis sånn når det kom ut, da gikk jeg jo på ungdomsskolen. Endte opp med å kjøpe xboxen hans, satt klistra til skjermen. Er enda den dag i dag takknemlig for at mamma lot meg få lov. Kunne sitte oppe på nattestid med en termos med te og spille mens foreldrene mine sov i rommet ved siden av. Good times.
Jeg er en sånn person som alltid blir dratt ut fra hovedveien, så jeg hadde en save jeg hadde spilt på i 1 års tid. Da var jeg vel akkurat starta på VGS, så det må ha vært i 2003/2004. Kameraten jeg kjøpte xboxen av lånte den + spillet. OG SLETTA SAVEN MIN.
Vi har faktisk ikke vært på talefot siden. No joke. Det er betrayal of the highest order right there.
Etter det så har jeg aldri fått meg til å spille Morrowind igjen sånn skikkelig. Har det på Steam, men meh.... Hver gang jeg fyrer opp Morrowind, både med og uten mods, så får jeg liksom en sånn fortapt følelse...
Morrowind er uten tvil det spillet med den beste story'n og den beste verdenen. Skyrim var morsomt, men Oblivion var forferdelig "meh" for min del.
Spilte bittelitt ESO, men jeg synes at partysystemet der er grusomt kjipt og at det er for stort til å spille alene. Men skal sies at jeg er fryktelig nysgjerrig på Morrowind expansion'en....
Jeg er ikke lat, jeg er en chillpadde

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!