Norsk
Nyeste
Atrás

Blogger

Her kan du kommentere alle brukernes blogger

Info om 30 dagers challengen: Trykk her

Klonoa 2: Lunateas veil

Åh, dette spillet her, jeg har ikke TELLING over hvor mange ganger jeg har spilt igjennom det, og hver eneste gang har det vært like artig. Jeg husker at jeg var en liten kid som tilfeldigvis vandret inne på spaceworld da jeg fikk øye på denne kattelignende figuren på coveret og tenkte "åh det DER så kult ut". Jeg kjente jeg måtte ha det med en eneste gang ! Før i tiden så pleide jeg aldri å lese spillanmeldelser, da gikk jeg for magefølelsen, og jeg er så utrolig glad for det!

Dette spillet er en oppfølger til klonoa: door to phantomile. Toeren handler om at Klonoa drømmer, og hører en stemme som roper etter hjelp, deretter havner han i havet i Lunatea, der en priestess (Lolo) og hennes sidekick (Popka) redder Klonoa. Verdenen deres består av fire forskjellige deler, og hver eneste av disse er hjemmet til en magisk bjelle. Lolo ønsker å bli en fullverdig priestess, men for å gjøre dette må hun få kreftene fra hver av bjellene. Gjengen finner raskt ut at Klonoa er bæreren av en magisk ring som har kraften til å aktivere de fire bjellene og samle deres krefter, og han sier seg villig til å hjelpe dem på deres oppdrag. Det har dog plutselig dukket opp en femte bjelle, som spawner monstre som angriper og forkludrer virkeligheten og sprer mørke, og har i tillegg tappet priestessene for energi og river ifra hverandre alle landområdene, men ingen av innbyggerne ser ut til å legge merke til dette.

Spillet er en sidescrolling platformer, i 3d, og har så utrolig mye bra på by på. Morsomme karakterer, hovedpersoner man blir knyttet til jo mer historien utvikler seg, bakgrunnsmusikken er fantastisk fengende og stemningsfull og er virkelig med på å bringe til live de ulike banene.

Greit nok kan det for mange oppleves som en klisje med at det nok en gang er en vennegjeng som blir bestevenner og setter ut på eventyr for å redde verden, men jeg synes at de i dette spillet har greid å få til så mye mer enn bare "hei vi greier alt fordi vi er bestevenner." I spillet tar de opp tvilen Lolo har på seg selv ift hvor godt hun er egnet til å være en priestess, en fiende blir sett fra flere sider ift. at man får innblikk i hvorfor de gjorde slike onde handlinger, det er så mange dimensjoner til karakterene, noe som jeg synes gjorde de langt mer menneskelige.

Ellers så er banene fullspekket med flott design, gøye puzzles, variasjon i gamemodes og som nevnt er soundtracket noe for seg selv.

Desverre har jeg aldri møtt på noen som har vokst opp med det her, har vært borti et svært lite antall folk som spilte eneren eller som på et eller annet vis fikk tak i klonoa-volleyballspillet til ps1. Dette er et av de spillene jeg ikke ville nølt med å anbefale til noen som liker platformers, så hvis du har mulighet til å teste det eller kjøpe det, doooooit.
  • 0
hmm interresant valg. Hørt en del bra om disse spilla, ikke spilt noe selv. Men, usikker om hva du mener med undervurdert i denne sammenheng , antar i forhold til popularitet ? Uansett godt valg. Veldig glad i platformere så etter å lest litt hva du sier om det , som høres veldig bra og ut å ha sett diverse user score, så tror jeg at jeg får vurdere å emulere dette. Uansett, jeg vet ikke om jeg har noen spill jeg virkelig syns er undervurdert i følge alle kan jo hvilke som helst spill være undervurdert. Kanskje final fantasy 8? Men, selv det er vel strengt tatt ansett allikevel av majoriteten som et bra spill. Eventuelt planescape torment selv om igjen et type spill som blir ansett som et av verdens best av de som har spilt det, nei ærlig talt jeg vet ikke ,om det er noen spill jeg virkelig syns er undervurdert. Også vært å nenve splinter cell double agent, men nå er det så lenge siden jeg har spilt det at jeg kan jo godt ,men tvilsomt havnet der at jeg ikke syns det er så bra lenger.
  • 0
Siterer Xtord:
undervurdert i denne sammenheng , antar i forhold til popularitet ?


Ja i denne sammenhengen tenkte jeg stort sett ift popularitet, for jeg mener å huske at spillet fikk mye positive anmeldelser men at det aldri "tok av" så veldig. Et annet spill jeg vurderte å nevne er Kya: Dark lineage, for det der har jeg virkelig aldri hørt noen andre enn meg selv nevne noensinne.

Tolkningen min av undervurdert ble kanskje mer "skjulte perler" x) enn at spillene blir sett ned på som kanskje ville vært mer riktig.

Siterer Xtord:
Kanskje final fantasy 8?


Akuratt det kunne jeg jo skjønt at noen mener er undervurdert, men det er stort sett fordi jeg har en kameratgjeng som er helt inni FF universet som alltid basher åtteren, utenom han ene som virkelig kjemper for at det er det beste av ff-spillene.
Siterer Khriipy:
Ja i denne sammenhengen tenkte jeg stort sett ift popularitet, for jeg mener å huske at spillet fikk mye positive anmeldelser men at det aldri "tok av" så veldig. Et annet spill jeg vurderte å nevne er Kya: Dark lineage, for det der har jeg virkelig aldri hørt noen andre enn meg selv nevne noensinne.

Skjønner, ja gir jo mening. Takk. Var enkelig bare nysgjerrig. Men, ja detser ut til å ha fått mye positive anmeldelser. Men, som du sier ikke tatt helt av. Haha kult ikke så ofte jeg hører om et spill jeg ikke har hørt om, men Kya Dark Linege kan jeg aldri husk å ha hørt om før.

Siterer Khriipy:
Tolkningen min av undervurdert ble kanskje mer "skjulte perler" x) enn at spillene blir sett ned på som kanskje ville vært mer riktig.

Skjønner Blir vel kanskje mer riktig for meg å , at de er heller skjulte perler som fikk positive omtaler , men ikke tok kanskje helt av.

Siterer Khriipy:
Akuratt det kunne jeg jo skjønt at noen mener er undervurdert, men det er stort sett fordi jeg har en kameratgjeng som er helt inni FF universet som alltid basher åtteren, utenom han ene som virkelig kjemper for at det er det beste av ff-spillene.

Skjønner, ja møter veldig få folk som liker 8 spesielt Norske folk. Selvsagt møtt en del på youtube. Er vel en av de få som virkelig liker 8-10. Men, stakkars person som prøver å forsvare/kjempe for spillet og har resten imot seg.

Kom å tenkte litt på beyond good and evil
  • 0
Siterer Xtord:
Kya Dark Linege kan jeg aldri husk å ha hørt om før.


Et veldig bra spill! Kvinnelig hovedrolle som sloss mot søte creatures som blir torturert og muteres til varulver av forskjellige slag xD *sånn veldig lett forklart, er jo mye mer til storyen*

Siterer Xtord:
Skjønner, ja møter veldig få folk som liker 8 spesielt Norske folk. Selvsagt møtt en del på youtube. Er vel en av de få som virkelig liker 8-10. Men, stakkars person som prøver å forsvare/kjempe for spillet og har resten imot seg.


Uff, ja skjønner :p Har dessverre aldri fått spille åtteren selv, men er en fan av Squall som er hovedpersonen der,pga kingdom hearts Men jeg tenker alltid, liker man et spill selv så har det jo ikke en døyt å si hva alle andre mener x)

Siterer Xtord:
Kom å tenkte litt på beyond good and evil


Ja DET burde jeg nevnt, shit. Det spillet der er så utrolig bra , fantastisk story, sterk kvinnelig karakter som ikke avhenger av noen andre enn sin egen intelligens og sitt mot, man knytter seg til karakterene. Er utrolig synd at det ble en flopp, på grunn av dårlig markedsføring ellerno sånt mener jeg? Men det har iallefall blitt en kult-hit og har jo fått fans verden over tross det.
Siterer Khriipy:
Et veldig bra spill! Kvinnelig hovedrolle som sloss mot søte creatures som blir torturert og muteres til varulver av forskjellige slag xD *sånn veldig lett forklart, er jo mye mer til storyen*

Nice. Høres spesielt ut. Kanskje jeg får ta en titt på det å. Evnt laste det ned til ps2 emualtoren

Siterer Khriipy:
Uff, ja skjønner :p Har dessverre aldri fått spille åtteren selv, men er en fan av Squall som er hovedpersonen der,pga kingdom hearts Men jeg tenker alltid, liker man et spill selv så har det jo ikke en døyt å si hva alle andre mener x)

Skjønner. Ja, smart måte å se det på. At man liker det man liker, uavhengig av hva andre skulle mene.

Siterer Khriipy:
Ja DET burde jeg nevnt, shit. Det spillet der er så utrolig bra , fantastisk story, sterk kvinnelig karakter som ikke avhenger av noen andre enn sin egen intelligens og sitt mot, man knytter seg til karakterene. Er utrolig synd at det ble en flopp, på grunn av dårlig markedsføring ellerno sånt mener jeg? Men det har iallefall blitt en kult-hit og har jo fått fans verden over tross det.

Sant nok. Runnet det for et par måneder siden. Meget bra. Som du sier lfantastisk story, solid sterk kvinnelig karakter. Likte Pey`j veldig godt. God atmosfere osv. Ja, dessverre solgte ikke så bra sikkert som du sier dårlig markedsføring , tror jeg høres riktig ut, men som du sier ble det jo en kult-hit. Kommer vist en to-er da. Sitt nytt er fremdeles at det er under produksjon så.
  • 0
Jeg spilte et eller annet Klonoa-spill på en demo som fulgte med et PS2-blad

Siterer Xtord:
Skjønner, ja møter veldig få folk som liker 8 spesielt Norske folk. Selvsagt møtt en del på youtube. Er vel en av de få som virkelig liker 8-10. Men, stakkars person som prøver å forsvare/kjempe for spillet og har resten imot seg.


FF VIII får litt mye tyn, men jeg heller synes ikke det når opp til VII eller IX.
Men det er fremdeles et bra spill.
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
Siterer Xtord:
Likte Pey`j veldig godt.


Chili con caaaaarneeeeee <- første som jeg alltid tenker på når noen nevner han.

Siterer Xtord:
Kommer vist en to-er da. Sitt nytt er fremdeles at det er under produksjon så.


Ja, de har jo releasa en gameplay trailer og hele greia men det har liksom stått stille i fem år ellerno nå, så spørs om de noensinne releaser det :/

Siterer Glorfindel:
Jeg spilte et eller annet Klonoa-spill på en demo som fulgte med et PS2-blad


Du får 0,1 poeng for det.
Siterer Glorfindel:
FF VIII får litt mye tyn, men jeg heller synes ikke det når opp til VII eller IX.
Men det er fremdeles et bra spill.

Jo , takk for det. Hver sin smak og alt det der. Likte svært godt soundtracket og historien mellom Rinoa og Squall pluss at tok laangt tid før jeg mestra gameplayet der, men hver sin smak
Siterer Xtord:
Likte svært godt soundtracket


Så klart. Det er jo Uematsu som står bak.
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
For min del vil jeg trekke frem Way of the Samurai 4. Det er i grunn en ganske sær serie og 4eren drar det helt klart lengst men det har en god del sjarm. WOTS4 har færre "endings" enn tidligere spill (10) og er i tillegg litt mindre avskrekkende siden man har et "event-map" å bruke som guide.

Du spiller en samurai som kommer til en liten landsby som er i konflikt mellom opprørere som vil ha de ekle utlendingene ute av japan, de offisielle maktene i landsbyen og utlendingene. Du kan velge side (eller gå for den super secret *shhh* true ending).

Som sagt er dog spillet noe sært og tar seg ikke så høytidelig, det er en salig miks av noenlunde historisk korrekte detaljer og vilt, ravende galskap man kanskje kjenner igjen fra noen litt småsære animer.

WOTS3 er noe mer seriøs men er på den annen side mye mer avskrekkende i at den har over dobbelt så mange endings og mye mindre hjelp for en ny spiller.

I begge spillene er hver gjennomspilling potensielt ganske kort (hvis du vet hva du gjør er man gjerne ferdig på en time eller to) så det gjør det lettere å se alle mulighetene,
Veni, Vidi, Dormivi
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!