Norsk
Nyeste
Atrás

Blogger

Her kan du kommentere alle brukernes blogger

The Almighty Rules!

Ukens team + forrige ukes oppsummering

Jeg har aldri vært noe særlig interessert i spillmusikk utenfor selve spillet. Ikke det at jeg har en ensidig musikksmak, det kan bare bli litt ensidig utenfor det bestemte mediet. Dette betyr dermed ikke at jeg ikke har noen favoritter eller noen jeg ser på som "gamle klassikere" om du vil. Her kommer de i tilfeldig rekkefølge!

Super Mario Theme Song

Enten du er en Nintendo "fanboy" eller ikke, så har du nesten garantert hørt denne ikoniske melodien, mens du har gått ned rør for å unngå Koopaer og Goombaer. Det kan være vi blir lei av å stadig redde Peach, men det betyr ikke at vi blir lei av denne ikoniske kjenningsmelodien som gjør den stadige hoppingen til en fryd.

Halo Main Theme

Master Chief har vært Xbox sin maskot i over et tiår. Det er ingen grunn til å lure på hvorfor. En av de beste historiedelene til et fps noensinne i tillegg til en utfordrende og morsom multiplayer som har satt sine spor på den kompetitive scenen. På toppen av kransekaka, så er soundtracket ufattelig vakkert. Du får omtrent den samme følelsen som å høre på havet gjennom det skjellet du fant på stranda ifjor.

Star Wars Main Theme

Ikke en gang prøv å si at jeg jukser! Jeg som "alle" andre vet at soundtracket ikke oppstod i spillverdenen, men det skjuler ikke det faktum at det er blitt brukt i utallige spilltitler tilknyttet Star Wars navnet. I dette tilfellet er det Lego Star Wars The Complete Saga det er snakk om. Jeg vil påstå at dette er det "beste" Lego spillet som er laget. Det var dette spillet jeg har hatt det mest morsomt med både hjemme og hos andre. Det at det klassiske lydsporet var å finne i spillet gjorde jo bare opplevelsen hundre ganger bedre. Etter dette spillet har kvaliteten på lego spillene bare gått nedover og nedover.

Dette var noen få av mine favoritter. Skulle du ha noe å legge til så er det bare å slenge det ned i kommentarfeltet(har ikke vært så mange blogger tilknyttet temaet den siste uken).
Damn, I'm good. Sideswipe, Transformers Revenge of the Fallen
Siterer sideswipe:
Jeg har aldri vært noe særlig interessert i spillmusikk utenfor selve spillet.


We have nothing in common...... Nei daaaa, bare tuller zidezwipe, men du har gått glipp av mye nydelig musikk. Men regner med du hører mye på musikken fra Fast and Furious-filmene da...? :p

Men glad du har listet opp noen, og ikke minst at du fortsetter med stafettbloggen! Deltatt på alle temaene?
Halo sitt main theme ja, aldri fått spilt de spilla, skulle gjerne ha prøvd de 2-3 første og evnt reach. Men, ja det main theme har jeg hørt før, meget godt main theme

Og star wars er star wars. Har vel ikke spilt noe lego spill siden star wars heller.

God, liten ,men fin liste kamerat
Ah, Halo. Det er virkelig et helt liv siden jeg pleide å spille det hos en av barndomskompisene mine.
Kort men god liste, sideswipe! Super Mario themen er jo en klassiker, som de aller fleste nok har et eller annet forhold til. Selv om jeg muligens foretrekker Super Mario 3 og World så er det lite som er like klassisk og gjenkjennelig som originalen.

Og mens vi snakker om klassiske 8-bit spill så må vi selvfølgelig ikke glemme Zelda og Sonic! Finnes selvfølgelig mange flere klassiske 8-bit melodier, men jeg prøver å begrense meg litt, for en gangs skyld.

Har ikke like stort forhold til Halo som mange andre, da jeg alltid har vært i hovedsak en PlayStation og Nintendo fyr, men spilte Halo 2 en del på PC, og da jeg endelig fikk skaffa meg en 360 så hadde jeg en fantastisk tid med Combat Evolved og Reach som jeg og en venn spilte sammen. Theme-sangen har jeg dog nesten alltid hatt med meg, og det er med den som med de fleste av Bungie sine spill. På papiret så virker det egentlig ganske generisk, men det er noe med det som bare funker, og gjør det til noe helt spesielt, helt unikt.

Ah, LEGO Star Wars... Helt geniale spill! Kan se meg enig i å si at The Complete Saga er det beste LEGO-spillet, men jeg hadde en ypperst god tid med Batman, Indiana Jones og Harry Potter også, (har ikke spilt Pirates of the Caribbean enda). LEGO Batman har jeg veldig gode minner fra fra en gang jeg og en venn spilte igjennom det på et LAN da han nylig hadde kjøpt alle LEGO-spillene på Steam. Lurer på om vi faktisk spilte Harry Potter også den gangen. Elsker i hvert fall alt som har med Harry Potter å gjøre, og å kunne gå rundt på Galtvort, høre på all den fantastiske musikken igjen... Det tok meg rett tilbake tida da vi pleide å spille de gamle PC- og PlayStation-spillene, og da vi ønska så innmari hardt at Galtvort faktisk var en ekte skole.

Spillene mista mye av sjarmen og det som gjorde dem unike da de gikk over til å bruke stemmeskuespill, og med unntak av Ringenes herre-spillet (som kanskje skyldes stemningen og all den fantastiske musikken til Howard Shore) og kanskje Marvel Super Heroes grunnet hvor morro jeg hadde det split-screen så kan de ikke måle seg med de gode gamle.

Hvis jeg skulle gått for en original Star Wars-spillkomposisjon så måtte jeg nok gått for themen fra KoTOR, Peace, The Jedi Consular, Balmorra, The Forge eller Bravado, The Smuggler (muligens tidenes beste theme [nei, det har ikke noe å gjøre med at mainen min er en smuggler. Jeg lover!]) fra The Old Republic. eller kanskje denne fra Forces of Corruption. Tyber Zann, man. Største badassen som har levd!
"It is only by fate that any life ends, and only by chance that it is mine... not yours." - Worn, Faded Note by Ghola gro-Muzgol (The Elder Scrolls IV: Oblivion)
Siterer cheezdoodle96:
Og mens vi snakker om klassiske 8-bit spill så må vi selvfølgelig ikke glemme Zelda og Sonic!


Sangen Green hill zone er jo en klassiker, hadde glemt den. Men for meg går den under SSBB.

Siterer cheezdoodle96:
med unntak av Ringenes herre-spillet (som kanskje skyldes stemningen og all den fantastiske musikken til Howard Shore)


Atter en konge til ps2/xbox, say no more altså, nydelige saker. De hadde kanskje musikk fra filmene i to tårn-spillet også, men det husker jeg faktisk ikke, men tror det... Hmmm.. Men! Musikken er jo perfeksjon i lotr, min favorittfilmmusikk, så ofc er det god musikk i det spillet. Og liker at de har stemmene til skuespillerne i spillet også.
Siterer Quinzel:
Atter en konge til ps2/xbox, say no more altså, nydelige saker.


Ringenes herre-spillene til PS2, ass... Nostalgia overload. ELSKA de spillene der!

Siterer Quinzel:
Musikken er jo perfeksjon i lotr, min favorittfilmmusikk.


Samme her. Den musikken der, altså... Kunne ikke vært bedre. Få ting som gir meg gåsehud og får meg gira på samme måte som Ringenes herre-lydsporene.
"It is only by fate that any life ends, and only by chance that it is mine... not yours." - Worn, Faded Note by Ghola gro-Muzgol (The Elder Scrolls IV: Oblivion)

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!