Norsk
Nyeste
Atrás

Blogger

Her kan du kommentere alle brukernes blogger

Alright alright alright, let's do this! Nydelig valg av tema, det må jeg få lov til å starte å si altså. Spillmusikk og filmmusikk er uten tvil den musikken som jeg hører mest på og som alltid har interessert meg mest av alle musikksjangere. Som jeg har skrevet i tidligere blogger så kom interessen for spillmusikk veldig tidlig, da jeg allerede som barn bare lot spillet stå på i bakgrunnen så jeg kunne sitte å høre på musikken. Har mange minner knyttet til spillmusikk, det er det ingen tvil om. Ofte fra spill jeg har spilt mye selv, men jeg hører også på musikk fra spill som jeg ikke har spilt, men så lenge musikken er god, så har det ikke så mye å si om jeg har spilt spillet eller ikke. Det er noe med melodiene som virkelig fanger meg hver gang. Det er også veldig godt å høre på musikk uten noen form for tekst som bestemmer hva sangen handler om og om det er en glad eller trist sang, det er på en måte opp til en selv å avgjøre.

Å velge ut hvilke sanger jeg liker best er en veldig vanskelig oppgave, da det er enormt mye å velge i. Men tenkte å velge noen sanger som jeg alltid velger å gå tilbake til every now and then, jeg har mine perioder der jeg kan høre på det samme soundtracket om og om igjen, før jeg blir lei og finner et annet. Men etter en stund går jeg tilbake til det andre igjen, her er iallfall tre av de:

Zelda: Zelda var nok den spillserien som åpnet min interesse for spillmusikk, det var mitt første originale fysiske spillsoundtrack og musikken der er veldig nostalgisk for meg. Jeg går alltid tilbake til denne musikken, finner frem de gamle cd'ene og storkoser meg. Noen av mine favorittsanger fra Zelda (alle spillene jeg har prøvd):

Link to the past - Overworld theme (også fra et Zelda-spill jeg hadde på gameboy med denne kjente melodien).
Ocarina Of Time - Gerudo Valley.
Majoras Mask - Milk Bar.
Wind Waker - Dragon roost island.
Twilight Princess - Ilias theme.
Skyward Sword - Ballad of the Goddess.

Skyrim: det er så ekstremt mye god musikk i dette spillet, jeg kan fortsatt se for meg hvordan det var å høre noen av disse sangene da man først hørte de i spillet. Dette er uten tvil mine favoritter som jeg kjører på repeat flere ganger.

- Awake.
- From Past to Present
- Ancient Stones
- Secunda
- Far Horizonz

Banjoo Kazooie: noe mer nostalgisk skal du lete lenger etter for meg, her er uansett sangene jeg liker:

- Spiral Mountain
-Clanker's cavern
- Freezeezy peak
- Rusty bucket bay
- Click clock wood
- Grunty's Furnace Fun.

Det er også mange spill jeg hører på enkeltsanger, så skal nevne noen kjapt her (siden jeg allerede hadde laget en fancy liste, men pc'en bestemte seg for å slå seg av for en update ut av det blå så lager en litt enklere en da det ble borte):

Catherine - lamb game between male and female.

Metal Gear Solid - mgs2 theme og Calling to the night fra mgs4.

Uncharted 2 - theme, reuinion, marco polo og a normal life fra uncharted 4.

Mass effect 3 - I was lost without you og an end once and for all.

Grand Theft Auto Vice City - Alle sangene fra radiokanalene emotion 98.3 og FLASH FM.

Super Smash Bros Brawl - her er det farlig mange sanger å velge mellom, så jeg bare nevner hele spillet.

Og en haug til jeg ikke kommer på for øyeblikket.. Nå om dagen har jeg hørt en god del på Final Fantasy Crisis Core som er et ekstremt bra soundtrack! Men har vel hørt på det i fire uker nå, så nå har jeg gått over til å gå igjennom Final Fantasy 7 soundtracket, som også har mange nydelige låter. Kunne sikkert laget en liste på disse også, hvis noen ønsker det.

Noe jeg også gjør er hvis jeg blir veldig glad i et spillsoundtrack er å lære meg sangene selv. Ikke så mange av dere vet at jeg spiller keyboard (liker keyboard bedre enn piano, fordi jeg liker å velge forskjellige instrumenter til hvilken type sang jeg spiller). Og det å spille mine favorittsanger helt selv føles ganske awesome, lage min egen vri, spille den helt likt, men med forskjellige instrumenter osv, det anbefales! Kanskje flere som gjør det her, men på et annet instrument?

Jeg blir litt rastløs hvis det er noe jeg virkelig liker, klarer liksom ikke sitte stille i lengden å se eller høre på det uten å gjøre noe mer med det. Enten så cosplayer jeg det eller så vil jeg lære meg musikken fra spillet selv, fordi jeg ønsker å bringe spillverden i det virkelig liv. Høres veldig silly ut, men finner ikke noen annet måte å forklare det på.

Til slutt legger jeg til en link med en sang som sikkert de fleste her har hørt, er det ikke rart? Selv om denne kanskje er mer slitsom å høre enn noe annet, haha.

https://www.youtube.com/watch?v=2dPaeQTdhJM
  • 0
Siterer Quinzel:
gått over til å gå igjennom Final Fantasy 7 soundtracket, som også har mange nydelige låter. Kunne sikkert laget en liste på disse også, hvis noen ønsker det.


Ja, det ønsker vi.

Siterer Quinzel:
Til slutt legger jeg til en link med en sang som sikkert de fleste her har hørt, er det ikke rart? Selv om denne kanskje er mer slitsom å høre enn noe annet, haha.

https://www.youtube.com/watch?v=2dPaeQTdhJM


BO menu-themen er kung. Det var egentlig også MW3 sin.
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
Siterer Glorfindel:
Ja, det ønsker vi.


Hør her, hør her. Request på g, u asked and u shall receive. Neste helg skal jeg gi deg en god liste.

Siterer Glorfindel:
BO menu-themen er kung. Det var egentlig også MW3 sin.


Tenkte bare "hvordan gikk BO-menyen igjen?" så fant den, skikkelig vanskelig å komme på hvordan de låtene går før jeg setter dem på.
Meget god liste. Banjo kazooie har veldig mye god musikk.

Men, en ting er ikke calling to the night enkelig fra metal gear solid portable ops og ikke 4? Hva syns du om heavens divide, mgs 4 love theme eller snake eater? Tror jeg foretrekker mgs 3 main theme over 2 ern sitt bare fordi den er lenger, men skjønner hvorfor du tok mgs 2.

Kort spørsmål du snakker om at zelda var det første spillet du fikk ved tanke på soundtrack, hvilke spill var dette ocarina of time?
Du fikk meg til å få både lyst til å spille windwaker og twillight princess nå. Ikke nødvendigvis bare pga musikken du linket, selv om for all det er bra, men bare navnet på spilla, alt for lenge siden at jeg nå har spilt twillight princess. Tror kanskje min favoritt fra windwaker er denne https://www.youtube.com/watch?v=tW02tfzK3Tg , fikk frysninger når jeg spilt hd versjonen.
La inn Ilia's Theme på youtube lista, den er meget ,meget bra.

Skyrim ja, hørt hele soundtracket på youtube, det er fantastisk. Fikk meg til å spill det la til de å på listen Fikk så mye minner fra Far Horizon(lol viser seg at det faktiskallikevel lo på youtube lista mi) selv om jeg skal innrømme at jeg ikke husker helt akkurat hvor du hørt det første gang i spillet whiterun? Riverwood`? Skulle gjerne ønske jeg hadde hele soundtracket hjemme. Nesten litt rart at du ikke tar med main themet haha. Uansett mye god valg husker å ha hørt de blitt spill i spille, men ja husker ikke hvor, men det er kanskje så lett heller , spesielt med min hukommelse.
Spill på keyboard høres jo interessant ut, det er litt kult

Med både skyrim , banjo kazooie og black ops main theme musikk , ja det treffer bra...
Hører litt på from past to the present nå og Ancient stones og til og med mor syns de var bra Bringer mye minner tilbake.
Jeg bør virkelig , virkelig vurdere å kjøpe ps4 versjonen.

God blogg, gode valg. Ser ut som mange har lagd en liste, kanskje bør jeg gjør det selv.

Siterer Glorfindel:
BO menu-themen er kung. Det var egentlig også MW3 sin.

Ja , samme, black obs sitt theme er konge , får litt rar følelse av det, får litt sånn følelse at jeg savner søstra mi nå som er ute i militæret.
Hører på mw3 sitt , ja minner det å.

Siterer Quinzel:
Ja, det ønsker vi.

Ja, gjør det
  • 0
Siterer Xtord:
Meget god liste


Det var hyggelig å høre!

Siterer Xtord:
Men, en ting er ikke calling to the night enkelig fra metal gear solid portable ops og ikke 4?


Begge, tror jeg. Men i mgs4 så brukte jeg ipoden til snake til å høre på den.

Siterer Xtord:
Hva syns du om heavens divide, mgs 4 love theme eller snake eater?


Fine dem altså, men ikke noe jeg hører så mye på.

Siterer Xtord:
hvilke spill var dette ocarina of time?


Yup, det var det.

Siterer Xtord:
Du fikk meg til å få både lyst til å spille windwaker og twillight princess nå.


Bare å sette seg ned å spille litt det^^

Siterer Xtord:
Fikk så mye minner fra Far Horizon selv om jeg skal innrømme at jeg ikke husker helt akkurat hvor du hørt det første gang i spillet whiterun? Riverwood`?


Altså akkurat det husker jeg ikke, tror jeg drev å loka et eller annet sted i skauen, synes sangene bare kommer her og der iblant jeg xD

Siterer Xtord:
Nesten litt rart at du ikke tar med main themet haha


Er så lei det, haha, hørt det så mange ganger. Pluss det finnes mye bedre sanger enn den på soundtracket.

Siterer Xtord:
Spill på keyboard høres jo interessant ut, det er litt kult


Takk^^ Holdt på siden jeg var typ 6 år, spilte en del gitar også, men det har jeg gitt meg med.



Siterer Xtord:
Hører litt på from past to the present nå og Ancient stones og til og med mor syns de var bra


Da har din mor meget god smak! Men kult at du hørte på de^^ Om en stund kommer det noe mer good stuff ang dette, skal blogge om det når den tid nærmer seg. Gled deg!

Siterer Xtord:
kanskje bør jeg gjør det selv.


Do it!

Siterer Xtord:
Ja, gjør det


I will!
  • 0
Siterer Quinzel:
Begge, tror jeg. Men i mgs4 så brukte jeg ipoden til snake til å høre på den.

Stemmer det Ipoden var fin.

Siterer Quinzel:
Yup, det var det.

Skjønner, tror faktisk når jeg tenker meg om at jeg har spurt deg om det før, men å ha det origianle ocarina of time soundtracket er kult da.

Siterer Quinzel:
Bare å sette seg ned å spille litt det^^

Lettere sagt en gjort , men ja enkelig, kjøpte jo hd versjonen til twilight princess i fjor


Siterer Quinzel:
Altså akkurat det husker jeg ikke, tror jeg drev å loka et eller annet sted i skauen, synes sangene bare kommer her og der iblant jeg xD

Skjønner, er vel kanskje som oftest slik i open-world spill

Siterer Quinzel:
Er så lei det, haha, hørt det så mange ganger. Pluss det finnes mye bedre sanger enn den på soundtracket.

Skjønner den altså Litt usikker , har veldig sans for main theme, men ja mye god musikk i soundtracket, men, ja mye av linkene du sendte er meget god alternativer

Siterer Quinzel:
Takk^^ Holdt på siden jeg var typ 6 år, spilte en del gitar også, men det har jeg gitt meg med.

20+ år såpass, det er nice. Det er som sagt kult

Siterer Quinzel:
Da har din mor meget god smak! Men kult at du hørte på de^^ Om en stund kommer det noe mer good stuff ang dette, skal blogge om det når den tid nærmer seg. Gled deg!

Det gleder jeg meg til Ser frem til det.

Siterer Quinzel:
Do it!

Skal se om jeg får gjort noe i morgen , får se om jeg klarer å finne på noe.
  • 0
Siterer Quinzel:
Tenkte bare "hvordan gikk BO-menyen igjen?" så fant den, skikkelig vanskelig å komme på hvordan de låtene går før jeg setter dem på.


Siterer Xtord:
Ja , samme, black obs sitt theme er konge , får litt rar følelse av det, får litt sånn følelse at jeg savner søstra mi nå som er ute i militæret.
Hører på mw3 sitt , ja minner det å.


Black Ops 2 sin meny var egentlig også ganske nice. En av få ting som var bra med det spillet...
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
Siterer Glorfindel:
Black Ops 2 sin meny var egentlig også ganske nice. En av få ting som var bra med det spillet...

Spilte litt lite black ops 2, men skal få hørt på det når jeg kommer hjem takk for link
  • 0
Siterer Xtord:
Skjønner, tror faktisk når jeg tenker meg om at jeg har spurt deg om det før, men å ha det origianle ocarina of time soundtracket er kult da.


Har nevnt det i en blogg en gang også.
Siterer Xtord:
20+ år såpass, det er nice. Det er som sagt kult


Det hørtes så mye ut, men det er faktisk 20 år ja, haha. Har ikke tenkt på det sånn. 20 years has gone so fast.



Siterer Xtord:
Det gleder jeg meg til Ser frem til det.


U should! Lover deg at det blir awesome.

Siterer Glorfindel:
Black Ops 2 sin meny var egentlig også ganske nice. En av få ting som var bra med det spillet...


Ja, den er litt awesome den der. Brukte så lang tid på å lage meg et sånt fancy emblem, så denne sangen minner meg om det :p men ikke mye å skryte av i det spillet ellers nei..

Rekkefølgen på dem for meg for hvilke jeg liker best: black ops, modern warfare 2 og advanced warfare. Har jo de fleste, men bo2 og mw3 spilte jeg bare en liten periode, ble ikke det samme med dem altså.
Selv om jeg ikke har blitt så veldig flink på å spille faktiske sanger på piano/keyboard (pleier for det meste å spille noe tilfeldig. Har ikke lært meg noter enda heller) så er det virkelig noe med det å faktisk spille en sang/melodi selv, ikke bare passivt lytte til den. Enten det er fra film, TV eller spill, det er virkelig noe helt annet, og det føles fantastisk når du først får til å spille en hel sang.

Shit, god liste da, Quinzel! Finnes mange gode Zelda- melodier, og jeg synes du gjorde en god jobb med å velge ut seks. Eneste jeg savner er kanskje Song of Healing og Zelda's Lullaby

Dog Skyrim er kanskje mitt minst likte Elder Scrolls-spill så kan jeg ikke se bort ifra at det også har et helt fantastisk lydspor. Noen av mine favoritter er The Streets of Whiterun, Sovngarde og, selvfølgelig, Far Horizons.

Banjo-Kazooie har jeg egentlig ikke så sterkt forhold til, da jeg ikke hadde en Nintendo 64, men har spilt litt av det i nyere tid på Xbox 360, og skjønner godt hvorfor folk er så nostalgiske over det. Musikken er virkelig noe fra en annen tid, og transporterer deg rett tilbake til årtusenskiftet, enten du spilte spillet den gang eller ei.

Mange gode valg blant enkeltsangene også. Uncharted-musikken er helt fantastisk. Husker jeg pleide å ha de forskjellige themene som ringetone. Først Nate's Theme, så Nate's Theme 2.0 da Among Thieves kom ut, Nate's Theme 3.0 da Drake's Deception kom ut og endelig Nate's Theme 4.0 da A Thief's End kom ut i fjor. Liker veldig godt den triste følelsen musikken har i A Thief's End. Realisasjonen om at det faktisk er over.

Metal Gear Solid er også en helt fantastisk serie. Tror mine favoritter der, eller i hvert fall noen, må være Love Theme fra MGS4, The Best Is Yet To Come fra MGS og selvfølgelig theme-sangen fra MGS. Hvis jeg skal nevne den så må jeg også nevne denne, et meget fint cover av nevnte theme-sang. Og selv om den ikke er original så MÅ jeg også nevne Here's To You av Joan Baez. Fy søren hvor impactful den sangen der var! Jeg elska Ground Zeroes så utrolig mye...

Ah, Black Ops-menyen... Klarer ikke å bestemme meg for om jeg liker eller hater den. =P
"It is only by fate that any life ends, and only by chance that it is mine... not yours." - Worn, Faded Note by Ghola gro-Muzgol (The Elder Scrolls IV: Oblivion)
Siterer cheezdoodle96:
så er det virkelig noe med det å faktisk spille en sang/melodi selv, ikke bare passivt lytte til den. Enten det er fra film, TV eller spill, det er virkelig noe helt annet, og det føles fantastisk når du først får til å spille en hel sang.


Ja, det er en skikkelig digg følelse.


Siterer cheezdoodle96:
Shit, god liste da, Quinzel! Finnes mange gode Zelda- melodier, og jeg synes du gjorde en god jobb med å velge ut seks. Eneste jeg savner er kanskje Song of Healing og Zelda's Lullaby


Takker, jeg er pro ass! Haha, men hyggelig å høre det da. Jo, bra de, men måtte velge én fra hvert spill, så da ble det de der.

Siterer cheezdoodle96:
Ah, Black Ops-menyen... Klarer ikke å bestemme meg for om jeg liker eller hater den


Haha, ja, det er skikkelig rart å høre den igjen. Merkelig følelse.
bra blåg
"Don't cross the crooked step"
  • 0
Siterer Crazy Eyed Gamer93:
bra blåg


Smetter inn med en liten kommentar iblant du også, men takk for det daaaa! Setter pris på ditt engasjement.
#DårligaktivitetpåGR#initiativtildårligaktivitetpåGR#kommenteralleblogerduleser#5stjerner#sjekkutkrypinnetmittfordekulestepersonenepåGR2014
"Don't cross the crooked step"
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!