Norsk
Nyeste
Atrás

Blogger

Her kan du kommentere alle brukernes blogger

Time will show.

Ukens tema og oppsumering

Så, sommeren, og med den også ferien, nærmer seg med stormskritt. Mange har kanskje allerede fått ferie. Andre får kanskje fra og med neste uke. Én ting som er sikkert er i hvert fall at denne sommeren kommer til å bli en av mine mest "hektiske" (så fremt en ferie kan være hektisk) på lang stund. Jeg skal til Danmark i én uke allerede neste fredag, sammen med mine tre bestekompiser og han enes storebror, før jeg fire dager etter hjemkomst reiser opp til gården til onkelen og tanten min i Hardanger. Etter det blir det nok en del LANing sammen med gjengen (bestående av de tre tidligere nevnte bestekompisene) før jeg reiser opp til søsteren og svogeren min i Vadsø for første gang i midten av juli sammen med min eldste bror.

Danmark er et land jeg har mye kjærlighet for, hvor enn fordanskingen av det norske språk plager meg. Hadde vi levd i en perfekt verden så skulle vi snakka islandsk, slik som vi også gjorde for tusen år siden, da norsk og islandsk var ett og samme språk. Men hadde vi levd i en perfekt verden er det nok mange ting som skulle vært annerledes. But I digress. Søsteren min studerte i København, svogeren min er dansktalende, jeg var på kroferie med foreldrene mine i 2007, vi leide et sommerhus der sammen med søsteren og svogeren min i 2013, og jeg liker egentlig språket veldig godt også, selv om jeg skulle ønske norsk var mindre dansk.

Danmark-turen blir faktisk den første turen min "alene", uten noen fra familien min. Det blir også det lengste jeg har vært borte fra noen av dem. Både tid og distanse. Men jeg gleder meg veldig. Vi har booka et meget fint sommerhus ved Kvie Sø i Sydjylland, med grill og stor hage som vi tenkte vi kunne spille badminton og lignende på, og vi planlegger å i hvert fall få tatt en tur innom LEGOLAND. Blir forhåpentligvis også en tur innom Flensburg for innkjøp av Nikoline og Faxe Kondi, verdens beste bruser. Utenom det så tenkte vi vi kunne se på hva annet de hadde i nærheten, bare kjøre på sightseeing, kanskje ta med en Switch eller noe vi kunne slappet av og spilt på...

Turen til Bjørke, gårde til onkelen og tanta mi i Hardanger, har vært en årlig tradisjon så lenge jeg kan huske, og det er noe av det kjekkeste jeg vet. Slekta til faren min er noen av de kjekkeste personene jeg vet om, og jeg elsker å være rundt dem. Vi pleier å reise opp dit om sommeren og hjelpe til med slotten, og selv om det til tider kan være tungt arbeid så ville jeg aldri vært foruten vår lille arbeidsferie i Norges aller beste, aller vakreste distrikt. Arbeit macht frei, tross alt.

Vadsø har jeg ikke så mye å fortelle om dessverre. Har ikke lagt noen planer for den turen enda, bestilte flybilletter i dag og søsteren min vet ikke at jeg blir med enda. Vi skal i hvert fall være der i 5 dager, og det blir veldig kjekt, da det som sagt er første gang siden de flytta opp dit at jeg besøker min søster og svoger. De har også nylig fått en hundevalp, som det blir kjekt å hilse på.

LANinga har vært en slags tradisjon lenge den også. Blir nok i hvert fall én uke i strekk nå i sommer. Passer å være en gjeng på fire, da de fleste co-op spill er for fire, enten det er delt skjerm på PlayStation eller online/LAN på PC. Introduserte de andre for Diablo III ved å spille lokal co-op på PS4 Kristi himmelfartshelga, som virkelig var en slager, så blir nok litt mer av det. Sikkert noen diverse PC-spill også. Begynte å spille litt Rust nylig, har lenge snakka om å prøve oss på Minecraft igjen etter alle disse åra. Har lurt på å spille Left 4 Dead og Killing Floor sammen også, da vi ikke har fått gjort det før. Ellers så er jo Heroes of the Storm og Overwatch noen slagere. Og så må vi ikke glemme spillinga av skrekkspill på storskjerm, som også har blitt en tradisjon. Holder foreløpig på å spille igjennom SOMA.

Alt i alt blir nok dette en meget god sommer, så lenge det gode været ikke er brukt opp. Starter med kjøp av ny bag i morgen, som blir stas. Så spørs det bare om jeg klarer å få med meg hjem all brusen jeg drømmer om å kjøpe. =P
"It is only by fate that any life ends, and only by chance that it is mine... not yours." - Worn, Faded Note by Ghola gro-Muzgol (The Elder Scrolls IV: Oblivion)
  • 0
Synes det høres ut som en bra start på sommeren, du får ta litt bilder og blogge om det her!

Jeg jobber neste uke, så tar jeg en uke friiii! Som skal brukes til sying og cosplayjobbing før det er con fre-søn. Så jobber jeg noen uker, før jeg tar ferie igjen siste uken i juli og første uken i august. Som også er con, så det var den sommeren xD
Danmark er et fint sted. Skal ikke skryte på meg at jeg har vært der så utrolig mye, men.

Kjenner utrolig mange som av en eller annen grunn er halvt danske eller som har slekt der. Skjønner ikke helt greia med det. Men sånn er det, tydeligvis.
                                   «Jeg prøvde å trøste meg med at jeg var et åndsmenneske»
Blir bra med sommer, har to arbeids uker til.
Fin blogg. Fint å lese hva du skal.
Har vært innom Danmark et par ganger, men da som regel en tur innom Odense. Har vel vært engang i Kjøbenhavn.
Men, hvorfor left for dead og ikke 2-ern?
Hvis du ser etter coop spill, prøver borderlands

Uansett god sommer
Siterer Quinzel:
Synes det høres ut som en bra start på sommeren, du får ta litt bilder og blogge om det her!


Hehe, skal se om jeg ikke får til noe.

Siterer Quinzel:
Jeg jobber neste uke, så tar jeg en uke friiii! Som skal brukes til sying og cosplayjobbing før det er con fre-søn. Så jobber jeg noen uker, før jeg tar ferie igjen siste uken i juli og første uken i august. Som også er con, så det var den sommeren xD


Haha, hørtes travelt ut. Men kjekt da! Har aldri cosplaya selv, men har alltid syntes det har virka veldig kult, og liker det veldig godt som tilskuer.

Siterer Xtord:
Men, hvorfor left for dead og ikke 2-ern?


Mente egentlig begge spillene da jeg sa "Left 4 Dead", da. =P

Siterer Xtord:
Hvis du ser etter coop spill, prøver borderlands


Borderlands er jeg allerede godt kjent med. =) Det første spesielt er et av favorittspillene mine, spesielt co-op. Liker 2'ern veldig godt også, men det var noe med éneren som mangla. Kanskje det var noe lignende det som skjedde med Saints Row. Saints Row 2 er et av favoritt sandbox GTA-stil spillene mine, og spillet var kjent for å være mer wacky og sprøtt enn f. eks GTA IV, noe de satsa enda mer på i Saints Row the Third, som også ødela serien for meg. Saints Row 2 kunne fortsatt være seriøst, og jeg likte den blandinga veldig godt. I Saints Row the Third og utover så var det bare full-on useriøst wacky "morro". Og det ble for mye. Uansett hvor mye jeg elsker Daniel Dae Kim, så måtte jeg la serien gå. Likte heller ikke art-stilen de valgte å gå med.

Nå er det ikke helt det samme, da Saints Row the Third er et spill jeg egentlig ikke liker men som har/hadde noen bra øyeblikk og Borderlands 2 er et spill jeg elsker, bare ikke like mye som det første. Borderlands 1 var sprøtt, masse humor og slikt, men det hadde også, i likhet med Saints Row 2, sine seriøse øyeblikk. Hvor humoren funka helt perfekt i Borderlands 1 følte jeg bare at det ble litt for mye i Borderlands 2, og ikke av samme kvalitet som i det første. Pre-Sequel har jeg ikke prøvd enda. Ser fortsatt frem til Borderlands 3, men håper de tar mer fra det første enn det andre spillet.

Borderlands 1 har også tidenes aller beste DLC, Zombie Island of Dr. Ned (tett etterfølgt av The Secret Armory of General Knoxx), så du har det også.

Siterer Xtord:
Uansett god sommer


Takk i like måte!
"It is only by fate that any life ends, and only by chance that it is mine... not yours." - Worn, Faded Note by Ghola gro-Muzgol (The Elder Scrolls IV: Oblivion)
Siterer cheezdoodle96:
Mente egentlig begge spillene da jeg sa "Left 4 Dead", da. =P

Haha ok, my bad

Siterer cheezdoodle96:
Borderlands er jeg allerede godt kjent med. =) Det første spesielt er et av favorittspillene mine, spesielt co-op. Liker 2'ern veldig godt også, men det var noe med éneren som mangla.

Skjønner. Prøvde eneren litt, klarte det ikke, ikke alene i hvertfall hadde jeg spilt det med noen venner hadde det sikkert vært en del bedre. Men, toern funket bedre for meg av lene. Så foretrekker nok 2. Men, fair enough.

Siterer cheezdoodle96:
Saints Row 2 er et av favoritt sandbox GTA-stil spillene mine, og spillet var kjent for å være mer wacky og sprøtt enn f. eks GTA IV, noe de satsa enda mer på i Saints Row the Third, som også ødela serien for meg.

Skjønner, har ikke spilt nr 2, har det vel på psn. Har dog spilt treern en del å ha det morsomt med det, syns dog 4 ble alt for mye igjen

Siterer cheezdoodle96:
Borderlands 1 var sprøtt, masse humor og slikt, men det hadde også, i likhet med Saints Row 2, sine seriøse øyeblikk. Hvor humoren funka helt perfekt i Borderlands 1 følte jeg bare at det ble litt for mye i Borderlands 2, og ikke av samme kvalitet som i det første.

Skjønner, ja kan se den. Bør vel prøve eneren igjen


Siterer cheezdoodle96:
Borderlands 1 har også tidenes aller beste DLC, Zombie Island of Dr. Ned (tett etterfølgt av The Secret Armory of General Knoxx), så du har det også.

Nice, skal vøre forsiktig å utalle meg for mye om eneren, ikke spilt mye av det.
Men, ja hørt de har en del god dlc. Mange som likte et par av dlc i toern å. Når det generelt kommer til dlc så jeg faktisk usikker hva jeg syns er best. Skyrim og morrowind er vel mer expansion pack, samt er vel dark souls Artorias of the Abyss. Samme med civiliation 5. Men, jeg likte meget godt broken steel fra fallout 3. Eller lair of the shadow broker fra me 2 ,men nå er det vel ikke en dlc på ps3 da, men er vel en dlc på xbox så ja antar det telles
Siterer Xtord:
Siterer cheezdoodle96:Borderlands 1 har også tidenes aller beste DLC, Zombie Island of Dr. Ned (tett etterfølgt av The Secret Armory of General Knoxx), så du har det også.

[...] Når det generelt kommer til dlc så jeg faktisk usikker hva jeg syns er best. Skyrim og morrowind er vel mer expansion pack, samt er vel dark souls Artorias of the Abyss. Samme med civiliation 5. Men, jeg likte meget godt broken steel fra fallout 3. Eller lair of the shadow broker fra me 2 ,men nå er det vel ikke en dlc på ps3 da, men er vel en dlc på xbox så ja antar det telles


Derfor jeg passa på å skrive DLC og ikke expansion/expansion pack. "Tidenes beste DLC" er jo veldig diskutabelt det også, men prøvde bare å understreke hvor mye jeg elsker Zombie Island of Dr. Ned og Secret Armory of General Knoxx. =)

Tidenes beste expansion? Kanskje Lord of Destruction (introduserte jo tross alt favorittklassen min) til Diablo II eller Burning Crusade til World of Warcraft. Eller Shivering Isles til Oblivion. Ikke sikker. Men nå er jo ikke dette en offisiell kåring heller, og jeg har ikke en liste over alle expansionene som noensinne har blitt sluppet i hodet mitt. =P
"It is only by fate that any life ends, and only by chance that it is mine... not yours." - Worn, Faded Note by Ghola gro-Muzgol (The Elder Scrolls IV: Oblivion)
Siterer cheezdoodle96:
Har aldri cosplaya selv, men har alltid syntes det har virka veldig kult, og liker det veldig godt som tilskuer.


Ifølge livefeed er du visst borte, men'e ang kommentaren din: det er ganske kult ja^^ veldig imponerende å se hva folk får til, og ikke minst se ting du vanligvis bare ser på en skjerm også blir det nå i virkelig liv rett foran deg^^ det er epic. Også gøy å se at andre liker de samme karakterene/spillene som seg selv, så kan man diskutere fandom sammen. Con er megasosialt.
Bare å dra på desucon det, masse å se på der^^

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!