Norsk
Nyeste
Atrás

Blogger

Her kan du kommentere alle brukernes blogger

Hei, GR. Verden er i endring, og filmatisering av norsk krim har aldri sett verre ut. Suzanne Berget er blitt sjefredaktør og jeg venter fortsatt på autografen hennes. Jeg har kommet ut av skapet ovenfor en annen GR-relatert kvinne, som utvilsomt nyter livet mer enn jeg noen gang kommer til å gjøre. Jeg har sluttet å drikke. Jeg har fått meg en ny stalker, som er 24 år. Men først og fremst har jeg sett den mest ekle, den mest avskyelige, den mest kvalmende, den mest forkastelige, den mest støtende filmen fra i fjor.

Fra 2016, ja. Syntes du jeg er sent ute? Take a piss. Selv om han ikke er så aktiv her, er jeg stor fan av Cherno sine årlige blogger om de verste filmene, som kommer etter planen.. i slutten av året. Jeg har sett over 50 filmer på kino bare i år, og selvfølgelig er det ikke alle som viser seg å være en pose med rent mel. Men jeg ser litt av hvert - fra det beste, det "helt greie", det absolutt middelmådige og det største oppkastet som industrien har å by på.

Filmen jeg har sett i kveld går helt klart under sistnevnte kategori: The Night of the Virgin - men den spanske originaltittelen La noche del virgen hørtes faktisk mye bedre ut. Så er du i hvert fall sikker på at den ikke blir dratt opp i midt i familiemiddagen med svigers.

Hvis du er like glad i pupper som det jeg er (hvorfor i helvete skulle du være en svett gamer på et forum som dette ellers?), så kan du jo skjønne at det basert på coveret er årets villeste røverkjøp. For å være litt ekstra forlokkende, turte ikke Eli Roth å røre ved det som filmen gjorde - og Eli Roth er jo som kjent (hvis du har hørt om Hostel) en fyr som liker å sprenge grenser hva det angår horrorsjangeren.

I samme åndedrag er jeg nødt å dra frem Tom Six, sjefen over alle sjefer og filmdiktatoren som står bak alle de tre uforglemmelige Human Centipede, og VELDIG snart The Onania Club, en riktig så kontroversiell type med en klinkende klar oppfatning om hva en film burde inneholde.

Når det kommer til hva denne spanske horrorsplatterkomedien er villig til å vise av grafiske bilder, så kom vi frem til at den er verre enn A Serbian Film - men når det gjelder gjennomførelsen og alt mulig annet, så kan ord knapt rettferdiggjøre det, og dette er altså i den negative, ekstreme forstanden.

Kort fortalt handler det om verdens mest creepy fyr som blir med en veldig mye eldre kvinne hjem for å få seg et ligg på nyttårsaften, med et ustoppelig press fra de støttende kameratene - akkurat som på GR. Det er jo en jomfrudom som skal få gjennomgå, så her er det nok av blod, sæd og kroppsdeler å ta av.

Enn så forferdelige, dumme og tragiske valg hovedpersonen tar gjennom hele filmen (og dette er en to timer lang film, tenk det) så måtte vi spørre oss selv om dette virkelig var noe vedkommende fortjente. Jeg har nettopp sett Mother! med Jennifer Lawrence som fikk ganske hard medfart, og vi konkluderte med at det var to timer med ren tortur, på de aller fleste måter det går an for et menneske å måtte lide seg gjennom et helvete.

...men La noche del virgen tar morskaka i forhold, bokstavelig talt. La kroppen din synke inn i ditt eget lille morbide tempel, så kan dette voldsomme trekantdramaet i regi av en nepalsk gud begynne for alvor, en tripp inn i en ung manns søken etter lykken som du aldri noensinne kommer til å glemme.

Ord til ettertanke: Hvis jeg ikke blogger på en stund er jeg nok travelt opptatt med å anbefale filmer til sideswipe, knuse SirGalahad i Tekken 7, filosofere over meningen med livet sammen med Marlboro Red, vente på årets SpillExpo eller være fanget i mitt eget mentalt plagede sinn en god stund til.

  • 0
Ha ha.. Så traileren til den der i går og tenkte med meg selv at : Den der skal jeg IKKE se
The gavel corrupts
Knuse meg i tekken? Knuser deg 10/10 ganger!
  • 0
Jeg tror kanskje jeg styrer unna denne, ja
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!