Norsk
Nyeste
Atrás

Blogger

Her kan du kommentere alle brukernes blogger

Da vil jeg anbefale å ta turen innom Tilt i Oslo. De åpnet nemlig en arkadehall i kjelleren for noen uker siden! Jeg var så klart på åpningsfesten med Player 2 og løp rundt som en virvelvind fra maskin til maskin, og brukte opp alle mine hardt oppsparte Tilt-tokens. Eller hardt oppspart og hardt oppspart - det er trøstepremier jeg har vunnet på Magnus og Jon Catos Spillquiz, haha.

Men uansett, Tilt har åpnet opp kjelleren sin, og der har de to etasjer med rundt 40 arkadespill, samt shuffle board og fotball- og ishockeyspill. De har en 5-600 maskiner totalt som de kommer til å rullere på, så det kommer alltid til å være noe nytt man kan prøve! De har så klart de gode gamle klassikerne som Space Invaders, Pac-Man, Street Fighter, Tekken og Time Crisis 2, men de har også en hel haug andre, litt mindre kjente spill. På et av dem, Black Widow, greide jeg faktisk å lure meg inn på highscore-lista! Tviler på at jeg fremdeles er der, men moro så lenge det varte, hehe.

Så hvis du har lengtet etter en god gammeldags spillehall, er Tilt definitivt plassen for deg! Jeg anbefaler hvert fall alle spillinteresserte om å ta seg en tur innom, det er utrolig mye kult man kan oppdage der.
  • 0
Bønes Kro. Året er 1986. Spillet het Wonder Boy. 2kr = en credit. Lukten av pommefrits og Prince Mild henger tykt i luften. Minner for livet
The gavel corrupts
Stakk innom her på åpingsfesten og fikk noen gratis tokens å spille for :3 Gøy å se flere arkadespill selv om når det gjelder arkader hadde jeg aller helst også sett et sted med obskure japanske rytmespill

Og dette er ikke et problem for meg nå lenger, men 23-årsgrense på tilt gjør også at det ikke er noe særlig arkadetilbud for de som er yngre og har lyst til å prøve ut arkadespill (selv om jeg selv har sneket meg inn på spillquiz hver måned over et år før jeg ble 23, og jeg ser hvertfall ikke 23 ut)
Take off every zig, for great justice
  • 0
Så fantastisk herlig! Skulle gjerne dratt innom. Får ha det i bakhodet til neste Norgestur.

WorkWork i Trondheim har også noen arkadespill, men ikke så mange. I tillegg har de jo NES, SNES og PS4, uvisst om de har SEGA også...
Jeg er ikke lat, jeg er en chillpadde
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!