Norsk
Nyeste
Atrás

Blogger

Her kan du kommentere alle brukernes blogger

Jeg fikk anbefalt et morsomt nettspill her om dagen. Det heter Town of Salem, og er tilgjengelig på Steam, og gratis på nett. Det er en nettbasert vri på old-school rollespillet Mafia, der det snille laget ("Townies"), skal identifisere og luke ut slemmingene ("Mafia").

Hver innbygger får en rolle, og noen tilhørende egenskaper. Townies kan f. eks være doktor som kan lege andre spillere døde, sheriff som kan avslørende om andre spillere en snille eller slemme, eller . Mafia-laget har typisk en gudfar, som beordrer drap på andre spillere, en Mafioso som gjennomfører drapene og en Framer som, som kan så splid mellom de snille. I tillegg finnes det tre roller, Jester, Serial Killer og Executioner, som bare bryr seg om sine egne interesser.

Her er vrien: Du starter helt uten å vite hvilke roller de andre har, og må resonnere deg frem til hvem som snakker sant om sine roller og hvem som ikke gjør det. Hver kveld kan mafiaen og serial killeren gjøre et attentat hver på en av de andre spillerne. Når det blir dag, kan towniene stemme på en spiller de mener er slem, som de henger på torget. Da gjelder det for mafiaen å ha gjort en god jobb med å legge skylden på en uskyldig townie. Som morder, kan du etterlate en beskjed ved hvert drap du gjør, for å forsøke å villede andre spillere. Og alle som dør kan etterlate seg en "final will", for å sørge for at resten av spillerne ser kunnskapen du satt inne med etter at du døde, og alle får vite hvilken rolle du hadde.

Store deler av spillet er basert på å chatte i fritekst, så det er masse muligheter til å gjøre en morsom vri på spillet. Jeg hadde f. eks et game der jeg spilte som "Nice Old Man", og ble hengt umiddelbart fordi de ander spillerne syntes jeg virket for uskyldig. Et annet game spilte jeg som Serial Killer, med navnet "Swedish Chef" og skrev utelukkende "Bork bork bork" i chatten når andre stilte meg spørsmål. Utrolig nok, trodde andre spillerne jeg var Jester (som har som mål å bli hengt, og som hevner seg på én av spillerne som stemte på at han skulle henges), og slapp unna galgen. Det går også an å spille spillet mer seriøst, men hver sin smak.

Spillet er dessuten veldig gøy med venner. Anbefales!
  • 0
Likte det svært godt, ble fort lei. Så må i hvert fall spilles med venner for min del.
Det å røyke strå, det er det samme som når 14-åringene drikker seg "drita" på Burn.
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!