Cookie

Gamereactor bruker cookies slik at du kan browse nettsiden vår best mulig. Hvis du fortsetter antar vi at du er fornøyd med vår cookies policy.

Norsk
Nyeste
Atrás

Blogger

Her kan du kommentere alle brukernes blogger

Da var det over, og jeg kan ikke unngå å føle skuffelsen skylle over skuldrene. Burde være vandt til den følelsen i E3 tider, men en blir like herlig brent hver gang.
Var spesielt gira på Xbox konferansen, ettersom de skulle presentere 50 spill. De beviste dog bare nok en gang at kvantitet ikke er svaret, for her var det ikke mye å juble for.

EA, MS, Square Enix, Ubisoft og Sony. Enormt potensiale. Enorm skuffelse.
Jeg vet egentlig ikke hva jeg håpet på. Det eneste jeg ønsket meg i forkant var et ålreit fantasy RPG. Det fikk jeg ikke, med mindre man teller Elder Scrolls VI, som er next-gen og antakelig flere år unna.

Fallout 76, kunne vært det store denne gangen, men jeg mistet interessen så fort ordene "survival" og "online" ble bekreftet. Har vært Fallout fan i mange år nå, men jeg er lei survival og jeg har aldri hatt sans for online, ettersom jeg ikke liker å forholde meg til andre spillere i "min verden". Kan endre seg når private servere visstnok dukker opp senere, men for nå er interessen i beste fall mellom lunken og kjølig.

Assassins Creed Odyssey, er i stede det jeg ser mest frem til nå. Etter Origins, som var fantastisk på nesten alle punkter, er jeg ivrig etter mer. Og med enda flere RPG elementer, skal det litt til før det slår feil. Eneste jeg ikke har sans for er økt fokus på sjøslag igjen.

Kjøpelisten fremover er kortere enn på mange år. Forutenom Odyssey, er det ingenting jeg må ha på releasedagen. Cyberpunk 2077 er nesten et must, etter jeg gjenoppdaget Witcher og vil se hva CDPR har funnet på nå, men settingen er ikke helt min greie, så vi får se.
The Last of Us 2 og Kingdom Hearts 3 har vært på listen siden annonsering, men ble ikke noe mer hyped nå, så ikke veldig utålmodig.
Ellers kommer jeg nok til å plukke opp Tales of Vesperia Definitive Edition til XO. Det var et av favorittene mine forrige generasjon, og jeg har villet spille det igjen.

Og det var vel egentlig det for min del. Overdosen av stressende shooters og multiplayer er virkelig ikke noe for meg lenger. Jeg setter mer pris på spill hvor tempoet kan tilpasses humøret og formen, for ikke å snakke om at jeg liker isolerte opplevelser, hvor jeg bare trenger å forholde meg til mine egne valg for spillverdenen.

Så det ser ut til at jeg trygt kan fokusere på backlog en stund. Og med nyinnkjøpt Ps4 og et pent lite bibliotek av spill, har jeg nok å gjøre fremover, kanskje helt frem til neste E3.

Takk for din tid

TK
  • 0
Siterer TK Quill:
Trist E3.

Yup.
Hvis Gud eksisterte ville han ikke skapt meg, dårlig trekk å skape en overmann!
  • 0
Var ikke så mye å skryte av nei, var vel bare traileren til tlou part 2 og spiderman som jeg syns var grei nok
  • 0
Det helt store var det vel ikke, nei. Samtidig ble de fleste av spillene jeg ser frem til (Dragon Quest: XI, AC: Odyssey, Kingdom Hearts III), annonsert før E3. Så jeg vet ikke om jeg kan si jeg er skuffet heller. Hadde kanskje et ørlite håp om å se at FFVII-remaken fortsatt lever, samt Bloodborne 2, men jeg overlever. Shadows Die Twice ser fett ut, tho.
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
I disagree, jeg likte godt denne E3 veldig godt. Selvom de fleste tittelen kommer om 1-2 år så blir det underholdning til neste år. Jeg veldig lei av å håpe på att vente på kor tid spillet bli annonsert. Bare annonser det og så kan jeg vente godt 5 år på det.
Jeg har tolmodighet.
"Når det regner, så er da jeg koser meg mest: Inne og spiller "
  • 0
Er det noen av dere som blir uvel av å se E3? Ikke på grunn av noe relatert til spill altså. Jeg prøver å se på noen av konferansene i mer enn to minutter og når jeg hører Jeffrey McGamer snakke om det nyeste og feteste cringer jeg så hardt at ansiktet mitt forvandles til en knyttneve.
  • 0
Kan ikke si jeg er helt enig TK! Hva er det du ønsker deg på E3? Syns vi fikk servert ganske mange spennende spill i år. Spesielt Microsoft hadde en flott konferanse.

"Overdosen av stressende shooters og multiplayer er virkelig ikke noe for meg lenger. Jeg setter mer pris på spill hvor tempoet kan tilpasses humøret og formen, for ikke å snakke om at jeg liker isolerte opplevelser, hvor jeg bare trenger å forholde meg til mine egne valg for spillverdenen."

Altså, her teller jeg nesten ikke EA og Bethesda for de er ikke kjente for gode konferanser uansett. Det eneste jeg merket meg fra disse er DOOM 2, som jeg syns er veldig kult. Men å si at det var en "overdose" med stressende skytespill og multiplayer spill kjenner jeg meg nesten ikke igjen i. På Microsoft sin konferanse noterte jeg ned 25 ish spill på en liste (i hovedsak alle de store AAA spillene) og av dem er rundt 8-9 skytespill (alt ettersom hva man definerer som skytespill). Feks kan Tomb Raider regnes som både et skytespill og et adventure spill, osv. Det er også litt vrient å definere hva et "singleplayer spil" er. Er det et spill som bare er singleplayer uten en MP modus? Hvis vi definerer det som spill med en singleplayer (uavhengig om det også er en singleplayer i spillet), så er fort rundt 18 av dem singleplayerspill.

På Sony sin konferanse noterte jeg ned alle de store spillene (9 stk) der ingen av spillene er rene skytespill, men la oss nå ta med The Last of Us 2, Control og Resident Evil 2 remaken. Altså 3 stk. Alle de 9 spillene er i hovedsak singleplayerspill (men TLoU2 får sikkert en MP modus).

Det er altså i hovedsak singleplayer spill som ikke er rene skytespill det er snakk om på årets E3. Det blir nesten litt rart å påstå noe annet.

Av spillene som ble vist frem på årets E3 er høydepunktene (for meg): DOOM 2, Sekiro Shadows Die Twice, Metro Exodus, Ori and the Will of the Wisps, The Last of Us 2, Control, Resident Evil 2 Remake, Death Stranding, Tunic og Devil May Cry 5. I tillegg er det veldig spennende at Halo Infinity ser ut til å gå sin egen vei!
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
  • 0
Siterer Crazy Kraken:
Av spillene som ble vist frem på årets E3 er høydepunktene (for meg): DOOM 2, Sekiro Shadows Die Twice, Metro Exodus, Ori and the Will of the Wisps, The Last of Us 2, Control, Resident Evil 2 Remake, Death Stranding, Tunic og Devil May Cry 5. I tillegg er det veldig spennende at Halo Infinity ser ut til å gå sin egen vei!

For min del kan den listen reduseres til The Last of Us Part II og Death Stranding. Eventuelt DOOM 2 dersom jeg ender opp med å like det første.

Ingen store overraskelser i år?
  • 0
Vel jeg er enig mye av det du sa, ihvertfall Microsoft's E3 show var ikke gæren, de hadde virkelig mye å by på. Gameplayet av TLOU Part 2 var himmelsk som ikke forøvering gjore Sony bra nok. PC showet var kanskje den verste av alle hehe.
Gaming is in my DNA
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!