Norsk
Nyeste
Atrás

Blogger

Her kan du kommentere alle brukernes blogger

Har du noen gang tenkte på hvilken spill du forhåndsbestilte som du følte ikke var verdt det? Vel da er vi to, for jeg har gjort en rekke tabber for akkurat det med feil prioriteringer. Det var til og med spill som jeg hatet at det bare fristet å kaste i søppeldunken. Det er fort gjort å tape tusenvis av kroner på feil kjøp, og da er det ekstra viktig å tenke to ganger før man gjør et beslutting. Scorene er ikke valgt fra Gamereactor, mer som mitt score.

Her er eksempelsliste over spill jeg har forhåndsbestilt de siste 4 årene

Detroit: Become Human
Maks verdt: 140,-
Betalte: 599,-
Score: 7/10

The Last Guardian
Maks verdt: 80,-
Betalte: 599,-
Score: 4/10

Mafia 3,
Maks verdt: 150,-
Betalte: 599,-
Score: 5/10

The Crew 2
Maks verdt: 140,-
Betalte: 599,-
Score: 5/10

Watch Dogs 2
Maks verdt: 200,-
Betalte: 599,-
Score: 7/10

The Witcher 3: Wild Hunt
Maks verdt: 200,-
Betalte 559,-
Score: 6/10

Crash Bandicoot: Insane Trilogy
Maks verdt: 150,-
Betalte: 399,-
Score: 7/10

Mario Ultra Tennis
Maks Verdt: 80,-
Betalte: 559,-
Score: 5/10

Toad Tresure Tracker
Maks verdt: 120,-
Betalte: 599,-
Score: 6/10


Og sikkert 50 andre spill jeg har forhåndsbestilt.


Må jo innrømme at jeg var lett godtroende da jeg så disse trailerne på e3 og umiddelbart forhåndsbestilte de spillene siden trailerne så interessante ut og tok sjansen, flere titalls ganger av håp at jeg gjorde et godt kjøp, men i senere tidspunkt at jeg virkelig tok feil. Mitt mål er at flere år fra nå til dags holder øye på hva slags sjanger jeg liker og muligens ikke gjør tabbekjøp.

Det er forsatt noen svære titller som kommer etterhvert som jeg er veldig spent på og nok forhåndsbestiller siden det er veldig høy sannsynlighet på at det gir mye for pengene, som The Last of Us: Part 2, Red Dead 2, GTA VI i fremtiden, et nytt Zelda spill eller et nytt Mario Kart spill.



Har du angret på noe du forhåndsbestilte? Hadde vært awesome å høre!

Takk for at du tok deg tid for å lese bloggen, setter veldig pris på det :)

Cheers
Gaming is in my DNA
  • 0
Det er sjelden noe fordel å forhåndsbestille spill i år 2018. De er lettere å få tak i enn før og du kan få de rimeligere i andre butikker, selv på lansering. Rælet som følger med forhåndbestillingene er også sjeldent verdt det.

Jeg forhåndsbestiller nesten ikke spill lenger. Derimot finner jeg fortsatt på å kjøpe spill på lansering. Litt av problemet mitt er at jeg da kan svi av 500kr på et spill som kanskje ikke er verdt den prisen. Ta Shadow of the Colossus som eksempel. Det er et "singleplayer-spill" som rundes på 6-7 timer. Det har heller ikke all verden med gjenspillingsverdi. Kvaliteten på spillet generelt er det lite å si på, men totalpakken gjenspeiler neppe et spill til fullpris. Det er typisk spill man bør vente med til det kommer på salg.

Således har jeg lite å si på listen du presenterer. Med unntak av The Witcher 3. Det er et spill man fort kan finne på å legge ned et tresifret antall timer i. Hvor enkelte sideoppdrag er vel så interessante som hovedhistorien og som fremdeles er givende lenge etter at rulleteksten er ferdig. Jeg mener både innholdet og kvaliteten er såpass høy at hovedspillet og også utvidelsene er verdt pengene. Hvordan du klarer å gi det en score på 6/10 er utenfor min fatteevne, men det kan vel bli en diskusjon for en annen gang.
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
Siterer Glorfindel:
Således har jeg lite å si på listen du presenterer. Med unntak av The Witcher 3. Det er et spill man fort kan finne på å legge ned et tresifret antall timer i. Hvor enkelte sideoppdrag er vel så interessante som hovedhistorien og som fremdeles er givende lenge etter at rulleteksten er ferdig. Jeg mener både innholdet og kvaliteten er såpass høy at hovedspillet og også utvidelsene er verdt pengene. Hvordan du klarer å gi det en score på 6/10 er utenfor min fatteevne, men det kan vel bli en diskusjon for en annen gang.

Hadde tenkt å si litt av det samme. Det får være en diskusjon som du sier, men jeg skjønner heller ikke åssen han gir det 6/10 det spillet er blant de absolutt favoritt spill jo mer jeg tenker på det ,samme med expansion pakkene, det er et spill som er vært den summen og vel så det. Et av relativt få spill som er vært det eller var vært og bruke den 500 lappen på når det kom ut følger jeg er noen andre ( som p5, bloodborne etc).

Når det kommer til forhåndbestillinger, forhåndbestiller jeg sjelden jeg heller. Skal jeg forhåndbestille så må det i såfall være remakes, remasters siden du stort sett vet du hva du får og de er jo sjelden til 500 kr uansett. Selv håper jeg allikevel på noen tidlige anmeldelser som kan bekrefte at det er en remaster/remake med ikke mye feil altså at den ikke er fort gjort. Det samme gjelder det hvis jeg skal kjøpe nye spill er at jeg drøyer til de første par anmeldelsene gjerne kommer ut før jeg kjøper det , eller det er fra en utvikler som ikke har en tedens å lage et dårlig spill, ikke mange av de. Dog jeg går sjelden maks over 500 kr uansett og kan fort drøye et par måneder.
Skal helst være noen anmeldser ut som gir en indikasjon på at det kan være vært og bruke penga på.
Siterer Glorfindel:
Hvordan du klarer å gi det en score på 6/10 er utenfor min fatteevne

Synes egentlig The Witcher 3 ble for mye, og satte det til side. Spilte det for et år siden og husket ikke kontrollsoppseten osv så jeg ga opp. Når spill blir for mye grinding, for mye quets, story moden ble forvirrende så får man en følelse at det tar både evigheter og man blir forvirret. Dette er bare min mening

Siterer Xtord:
Skal jeg forhåndbestille så må det i såfall være remakes

Same! Man har selvfølgelig favoritt spilll som sikkert ikke er remaket enda og om det skulle bli reveala på en av spillene man elsker, blir man rett og slett ivrig
Gaming is in my DNA
  • 0
Siterer Mats2468:
Dette er bare min mening


Selvfølgelig og den aksepterer jeg. Men om jeg forstår den, er en helt annen sak
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
Siterer Mats2468:
The Witcher 3: Wild Hunt
Maks verdt: 200,-
Betalte 559,-
Score: 6/10

Go away dude
Hvis Gud eksisterte ville han ikke skapt meg, dårlig trekk å skape en overmann!
  • 0
Siterer Mats2468:
Same! Man har selvfølgelig favoritt spilll som sikkert ikke er remaket enda og om det skulle bli reveala på en av spillene man elsker, blir man rett og slett ivrig

Ja eller remastered. Men, ja man blir ivriig. Det samme skjer hvis det er på spill du har hørt mye bra om eller ikke fått spilt før, men endelig får sjansen, ta for eksempel shenume som kommer i år, spyro og yakuza 2 remaken. Eller re 2 neste år.
  • 0
Vært lite forhåndsbestillinger på meg også den siste tiden (mye på grunn av lav økonomi), men har forhåndsbestilt en del før. For meg er alt ekstra man kan få med når man bestiller grunnen til at jeg gjør eller har gjort det før, da ofte collector edition med masse ekstra fysisk stuff som man bare kan få med å forhåndsbestilte XP

Men har en stor skuffelse og det var mass effect 3.
Etter det fantastiske spillet som var 2-eren så måte man bare ha 3-eren. Litt bonus stasj og en ekstra karakter gjor det bare enda lettere og bestille. Men det ble en stor skuffelse, svak story messig (for meg), dårlig optimalisert (etter 1 time spilling begynte frams og droppe til ca 1 frame per 4-5 sekund) og en veldig skuffende slutt hvor valgene dine frem til det betydde null og niks. Fikk mye ut av multiplayeren, men det var det. så har hat værtfall en forhåndsbestilling skuff.
  • 0
Siterer Mats2468:
Når spill blir for mye grinding, for mye quets, story moden ble forvirrende så får man en følelse at det tar både evigheter og man blir forvirret.


Er det grinding i historiedelen til The Witcher?
  • 0
Siterer Bob-Ingolf:
Go away dude

Sorry mann xD

Siterer Kristian:
Er det grinding i historiedelen til The Witcher?

Jeg forklarte det litt dårlig, beklager slik. Det jeg mente var vel at noen av story questen kan være vansklige og at da er man litt tvingt til å levle opp og forbrede på våpnene sine for å matche vansklighetsgraden til fiender, bosser osv.
Gaming is in my DNA
  • 0
Siterer Mats2468:
Jeg forklarte det litt dårlig, beklager slik. Det jeg mente var vel at noen av story questen kan være vansklige og at da er man litt tvingt til å levle opp og forbrede på våpnene sine for å matche vansklighetsgraden til fiender, bosser osv.


Hvilke da? Jeg husker at det froskeprins-oppdraget til Hearts of Stone-utvidelsen var litt kinkig. Det var for øvrig flere av bossfightene der også når jeg tenker etter.

Litt gjeting må man vel tåle. Sidequestene er jo kjempeartige. CSI Narnia, yo.
Witcher 3 - 6/10 og maks verdt 200 kroner. OK.

Nok internett for i dag.
                                                    • Veni, Vidi, Cessi •
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!