Norsk
Nyeste
Atrás

Blogger

Her kan du kommentere alle brukernes blogger

Ah, jeg liker ikke å snakke om akkurat dette siden mange kan begynne hate på meg dersom jeg setter opp spill som de liker osv :/. Ihvertfall idag er det torsdag og nå skal jeg vise deg et liste over de MEST overvurderte spill som finnes. Del 4 av undervurderte spill kommer imorgen ettermiddag, gled deg!


Grand Theft Auto V

Sjanger: Action-adventure
Plattformer: PS4, PS3, Xbox One, Xbox 360, PC

Metascore: 97
Min score: 88

Jeg mener... Grand Theft Auto V er et veldig bra spill, not let me wrong. Det er bare det at spillet er for overvurdert etter min mening med tanke på helhetsmessig. Altså oppdragene er helt ok, kjøre rundt i los santos for første gang var litt spesielt, men etter en stund, så kan man bli litt trøtt av det og etter man har runda spillet så kan man cashe ut på biler, aksjer, klær eller frisør, men er det virkelig så gøy? Jeg skal ikke lyve, jeg tilbringte for mange timer på onlinedelen for å grinde opp til ting men innså sommeren 2017 at det var waste of time siden ingen virkelig bryr seg hva du hadde osv, online delen idag er et kaos vis du har legget merke til flygende motorsykler, rakketbiler og masse forskjellige virksomheter man kan drive som nå er pointless siden kidsa bare skyter deg ned mens du er igang med oppdragene.

The Elder Scrolls V: Skyrim

Sjanger: RPG, fantasy
Plattformer: Multi

Metascore: 94
Min score: 65

Jeg er forberedt for å få hatkommentarer.... Skyrim er for min mening altfor overvurdert. Altså Skyrim virket veldig intressant på starten frem til man kom til første byen, men jeg merket noe som jeg ikke likte med dette spillet, altså mapet er altfor svært! Hvordan i alle dager skal man ha tid for å utforske de fleste områdene?? Vel da ser jeg Skyrim som et heltidsjobb. Questene i spillene er drittkjedelige, hovedoppdragene det samme, og combaten er helt ille. Bethesda er jo kjente for sin elendige combat om du har gamet de andre spillene dems. Positive med skyrim er vel at det er en del variasjon på fiendene, noe som er meget viktig i et spill, at man har flere muligheter til å forbrede på karakteren, level systemet er kult og mapet i seg selv er vakkert og pent.

The Legend of Zelda: Breath of the Wild

Sjanger: Action-adventure
Plattformer: Switch, Wii U

Metascore: 97
Min score: 86

Hehe, selv som Zelda fan må jeg nok innrømme at BOTW er ALTFOR overvurdert. Du er kanskje litt spent over hva jeg skal si regner jeg med, la oss sette igang. Det føltes ut som at da jeg gikk ut til Temple of Time, merket jeg noe veldig anneledes med serien, spillet har jo RPG elementer, det er noe nesten aldri Zelda serien er kjent med, untatt Zelda 2 hadde en del, men BOTW kunne man legge merke til at inventoren var forskjellige til hver kategori, fra våpen til crafting items. Det var også healthbar på bossene osv. Om du husker fra Ocarina of Time, var størrelsen på mapet passe right? I BOTW har Nintendo overdrivet med størrelse, hvorfor ser jeg problemet med at mapet blir stort? Simpelt sett hater jeg å travle i titalls minutter til det stedet jeg skal til, I BOTW kan det ta faktisk HALVTIME på å komme seg til Zora's Domaign fra startområdet. I OOT var aldri problemet slikt. Våpengreiene med at noen av de knekker under combaten er det verste som kan skje, man kan jo dø right? Dette hadde jeg et stort problem med, jeg døde altfor mange ganger pga dette. Bossene i spillet er uintressante og fckings vanskelige akkurat som Dark Souls, hva skjedde med Nintendo Temaet? Zelda er ikke Dark Souls for fuck sake. Lite variasjon på fiender, noe som kan bli kjedelig. Positive med BOTW er hvor vakkert de forskjellige plassene er, soundtracket er himmelsk, kul bossfight med ganon og intressante karakterer.

Gears of War

Sjanger: Thirdperson Shooter
Plattformer: Xbox 360, Xbox One, PC

Metascore: 94
Min Score: 86

Jeg hadde sykt høye forhåpninger til dette prisbelønte spillet, jeg spilte gjennom det ganske nylig, og var imponert, men 94 fortjener den ihvertfall ikke. Storyen er ok, Markus Phenix er awesome men de andre karakterene er meh, level designet kan være småkjedelige, bossfightene er for lette, og veldig lite variasjon på fiender. Positivet med spillet er det at det skjer noe hele tiden, mange dritfete våpenutvalg, Marcus Phenix som karakter og hvor overaskende skummel spillet kan være.

Hva synes du om dette? Hadde noen poeng her eller var dette bare slemt av meg? Si gjerne hva du mener i kommentarfeltet!

Takk for at du tok deg tid for å lese bloggen!

Cheers
Gaming is in my DNA
  • 0
veldig godt skrevet Synest ikke noe var slemt. Inegen av spillene er direkte dårlig, men langt i fra gudskapt som mange skal ha det til. Kjente meg godt i gjen i punktene på skyrim. Ikke spilt gears så den vet jeg ikke noe om, men det andre har jeg erfaring med og kan godt si meg enig i kritikk punktene på kvar av dem.

Ser veldig frem til del 2 av denne serien
Selv om jeg kom på forslaget overvurderte spill så skal innrømme at jeg enkelig ikke liker å bruke ordet det av forskjellige grunner.

Derimot er jeg ikke helt enig i et par av disse spilla, men for all del du skal ha ære for å ta frem det du mener er overvurdert

GTA V var mitt første ordentlige gta spill. Jeg hadde sett noen venner i barneskolen spilt gta san andreas og jeg hade så vidt prøvd iv. GTA V likte jeg, men jeg spilte det heller ikke noe mer enn at det sa stopp når jeg var ferdig med, spilt litt online med venner og det er helt greit hvis man bare ikke kjører rundt hele tiden. Så den kan jeg vel gå bak.

Skyrim er å forblir et spill jeg antakligvis alltid vil være glad i. Et av få spill jeg har 500 + timer i. Det var det først TES spillet jeg spilte. Jeg har ingen problemer med at mappet er for stort. Jeg kan støtte at noen av meknaikken som magi osv er litt simplisert i forhold til Morrowind. Men, det å spill spillet stealth som jeg gjorde med bue , og to sverd evnt dagger etter hvert syns jeg var kult. Ai-en er nok noe dumme og du kan å bli noe for sterk hvis du vet hva du gjør. Musikken, atmosfæren er veldig bra. Historien er jeg helt enig ikke mye å skyrte av . Side oppdragene er greit. Jeg har ingenting mot at mappet er stort. Derimot likte jeg friheten i hvor du kan gå, spille still, løse ,at det var flere muligheter å løse noen oppdrag, dlc var også ganske bra. Ikke helt enig her, men ja, det er nok ikke det beste combat, med mindre man tar det meste stealth , men for min del det funger. Liker nok morrowind bedre.

Breath of the wild , hva skal jeg si, jo jeg tror jeg spilte spill på rett tidspunkt i forhold til meg selv, sammen med p5 det året så var det spillet jeg var mest hypet på eller gledet meg mest til, jeg klarte derimot å unngå mye av dette. Når spillet kom ut likte jeg det veldig godt, men det var ikke før jeg tok det opp i jule ferien at jeg vil likte det, virkelig innså magien. Jeg har enkelig heller ikke ordentlig nostalgi for serien utenom litt nostalgi for windwaker, twillight princess og at jeg forbandt zelda spill som gode spill , frem til da hadde jeg fullført windwaker (wii-u spilte det å på gamecube), twillight princess ( spilte det på gamecube) og link to the past rett før, noe majoras mask. Så jeg hadde ikke helt nostalgi for serien siden første gang jeg spilt tp og ww var på barneskolen, andre gangen jeg spilte ww var 2015 ,majoras mask i 2016 og 17 tror jeg, enda ikke fullført og link to the past, så jeg forventet enkelig bare et godt eventyr og jeg fikk det.

Jeg hadde enkelig ingen problemer med at mappet var får stort siden, man tross alt kan fast travle , bruke hest, paraglide osv, det tok jo tid i ww og reise å. Samme med mappet at det var stort ikke noe problem for min del. At våpen kan bli ødelagt, hmm tja jeg ser problemet, jeg er delvis enig men, ikke helt, det som gjør at det var noe jeg kunne ignorer var at du får så mye forskjellige våpen at du aldri blir borte, å må forandre litt spillestil, litt problem hadde jeg men, det meste blir løst når du finner master sword, og derimot når du får den bue fra Rito folket

Tja, om det er så vanskelig som dark souls det er det nok ikke. Musikken er strålende, likte de få bossene var og hvis du ikke har lyst våpen skal bli ødelagt hele tiden så er det jo å en mulighet å løpe eller bruk bomber og sprenge de bort, likte historien og karakternee. Nei, beklager dette ble langt, jeg ser hva du skal frem til, men igjen mye av dine problemer er problemer jeg ikke har eller lett ignorers, jeg fikk et spill som fikk meg til å føle meg på et eventyr spesielt når jeg tok det opp igjen i desember. Hadde jeg ikke hatt så mye backloggen hadde jeg kanskje prøvd dlc og tatt flere av shrines.
Ved tanke på musikk, så er jeg litt der, kan nok å skylde på meg selv, men jeg trekker sjelden et spill ned for dårlig musikk eller at jeg ikke legger merke til musikken, derimot om jeg hører musikken og liker den trekkes den opp , gir mening? Uansett, dette er ikke ment som hat eller noe, at du syns det er dårligere en kritikkerne det er din mening og den respekterer jeg om jeg er enig er noe annet, dette er nok et av få spill hvor jeg er enig i majoritene av kritikkere og brukere.

Gears of war jeg ikke spilt så skal ikke helt utale meg om.

Om det fortsetter slik, så gruer jeg meg nesten til å se hvilke spill du har på del to siden 50% av spilla her er jeg enkelig uenig i, spesielt det du gir som score. Kan for all del kjøpe argumentet med at kartene er for stor og du derimot ikke helt vet hvor du skal starte eller ikke liker å gå osv.

Uff dette ble lang post =
Siterer Blacki90:
veldig godt skrevet Synest ikke noe var slemt. Inegen av spillene er direkte dårlig, men langt i fra gudskapt som mange skal ha det til. Kjente meg godt i gjen i punktene på skyrim. Ikke spilt gears så den vet jeg ikke noe om, men det andre har jeg erfaring med og kan godt si meg enig i kritikk punktene på kvar av dem.

Ser veldig frem til del 2 av denne serien

Godt å høre at noe kjente seg igjen, var redd ingen var enig med meg lol. Del 2 kommer garantert. Takk for fin tilbakemelding

Lagt til 2018-08-02 15:52:
Siterer Xtord:
Om det fortsetter slik, så gruer jeg meg nesten til å se hvilke spill du har på del to siden 50% av spilla her er jeg enkelig uenig i, spesielt det du gir som score. Kan for all del kjøpe argumentet med at kartene er for stor og du derimot ikke helt vet hvor du skal starte eller ikke liker å gå osv.

Uff dette ble lang post =

Hehe, liker å se andre har sine meninger og det inspirerer meg, ja det er bare å grue seg til del 2
Gaming is in my DNA
  • 0
Må si meg enig i at Skyrim er overvurdert. Personlig synes jeg at det er et spill som manglet på alle fronter. Det var det som fikk meg til å spille gjennom Oblivion på nytt og prøve Morrowind for første gang og det må jeg si. Skyrim er by far det verste spillet ut av de tre. Alt har blitt streamlinet og vannet ned til de grader. Bredt som en elv, dypt som en dam.
Skyrim vinner på den enorme friheten det har. Å utforske blindt for å se hva du støter på. Suge til deg den magiske atmosfæren. Høre den brilliante musikken i bakgrunnen.
Jeg har aldri sett på Skyrim som et "oppdragbasert" spill. Og det er derfor jeg fremdeles verdsetter det så høyt.
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
Meh, your opinion.
"Når det regner, så er da jeg koser meg mest: Inne og spiller "
Sterkt uenig. Kan ikke gi deg poeng for denne Madz
Hvis Gud eksisterte ville han ikke skapt meg, dårlig trekk å skape en overmann!
Siterer Mats2468:
Altså oppdragene er helt ok, kjøre rundt i los santos for første gang var litt spesielt, men etter en stund, så kan man bli litt trøtt av det og etter man har runda spillet så kan man cashe ut på biler, aksjer, klær eller frisør, men er det virkelig så gøy? Jeg skal ikke lyve, jeg tilbringte for mange timer på onlinedelen for å grinde opp til ting


Bare basert på det du beskriver her, så vil jeg si: "Ja," det er så gøy hvis du klarte å få så lang underholdning ut av det.

Generell og smørtynn argumentasjon på Skyrim, du. Vet liksom ikke hva jeg skal svare. Breath of the Wild kan for øvrig tungekysse et eksosrør. Snart ferdig med det og gleder meg. Gears of War kan jeg være enig i. Makan til rølp.
Siterer Glorfindel:
Suge til deg den magiske atmosfæren. Høre den brilliante musikken i bakgrunnen.

Jeg er helt enig med dette her Glorfindel, rart jeg virkelig glemte dette, for dette var grunnen til at Skyrim var bra på dette området.

Siterer Kristian:
Generell og smørtynn argumentasjon på Skyrim, du. Vet liksom ikke hva jeg skal svare

Myte av et spill

Siterer Madzen:
Meh, your opinion.

Jupp, og takk gud for det xD.

Siterer Jogro:
Det var det som fikk meg til å spille gjennom Oblivion på nytt og prøve Morrowind for første gang og det må jeg si.

Ganske sant at Skyrim mangler mye, spesielt kvalitet på mange fronter, men det skremte meg heller ikke vekk med å prøve Oblivion og Morrowind, må innrømme at Skyrim var et tak bedre enn disse med noen områder.
Gaming is in my DNA
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!