Norsk
Nyeste
Atrás

Blogger

Her kan du kommentere alle brukernes blogger

Dette er som sagt litt mer ønske tenkning, er et par spill jeg har litt lyst å få prøvd. Noen av disse spilla må jeg enten emulere eller skaffe meg amerikansk/japansk konto. Også klar over at det er en del jrpg her.

1) No one lives forever 2 a spy in h.a.r.m.'s way, av alle spilla jeg lister opp senere, så er vel dette det spillet som du i bunn og grunn har så å si lov å emulere siden det er noe problemer med hvem som eier rettigheten til dette spillet osv. Har fullført nr 1 og det var veldig bra. Synd vi heller ikke fikk en 3-er eller noe moderne spill som prøver på litt det samme.

2)Skies of Arcadia , det er vel ikke helt umulig at vi kan få en remake/remaster av dette. Sega har jo tross alt remaked yakuza 1-2 og remastered både shemnue 1-2 og snart yakuza 3-5.

3)Xenogears, det er vel mulig å få det på psn usa/japan, men ikke Europe. Allikevel har jeg hørt mye om spillet, og at det kan være veldig mye tekst, at det har en av de bedre spill historiene. Mange anser det som et mesterverk, men også at det kan føles litt uferdig.

4)Chrono cross, samme som Xenogears, men dessverre ikke på den Europeiske butikken. Jeg skulle gjerne ha gitt det et forsøk selv om det av veldig mange blir ansett som svakere en Chrono Trigger.

5)Ace combat 4 og 5, jeg har prøvd å spille disse på emulator og kanskje blir det også det jeg må for å få spilt disse. Det er allikevel litt spesielt at jeg kan fly undervann. Uansett det har vært noen rykter på en remaster og ved tanke på at nr 7 kommer ut, så er det vel å lov og håpe at dette skjer. Har også alltid vært litt fasinert av jagerfly etc, så har lyst å prøve dette.

6)Paper Mario The Thousand year door , vanskelig og forklare hvorfor jeg har lyst på dette , grafikk stilen kanskje, eller at jeg har hørt mye bra om det, et eller annet jeg skulle gjerne ha prøvd dette

7)Eternal darkness Sanity`s requiem enda en gamecube klassiker, men allikevel et spill jeg har hørt mye bra om av de som har spilt det, derfor skulle jeg gjerne ha prøvd dette.

8)Persona 2 Eternal Punishment, vi har Innocent Sin på psn, men ikke etterfølgeren Eternal Punishment. Har vurdert å gi det et forsøk har vel begge på emulator. Skulle gitt 2 ern et forsøk, 2 ern blir av en del ansett som det spillet i serien med best historie, dog jeg tror mye av grunnen til dette er at spillet har en direkte etterfølger og derfor ofte grunnen til folk sier at du burde spille det, derimot combat er vel ikke all verden. Derfor vil jeg jeg gjerne se det på psn europe.

9)Suikoden V, vi har de fire første på psn, så det er vel lov å håpe at Konami kanskje tar nr 5 etter hvert? Blir ofte ansett som det nest beste i serien, noen anser det vel sikker også som det beste. Uansett jeg skulle gjerne gitt det et forsøk, hadde ikke gjort noe med Suikoden 3 på psn store heller på ps4, vet det er tilgjengelig på ps3.

10)Fire Emblem 4 ( Genealogy of the holy war ) og 5( Thracia 776) (eventuelt også nr 3). Jeg er egentlig veldig glad i fire emblem serien og har jo fullført alle tre fates spilla, alle de tre spilla på gba hvor jeg har vel runnet 8 til sammen 3 ganger og 7 ern rundt 7 ganger, jeg har fullført path of radiance og radiant dawn, fullført awakening og shadow dragon og kommet til siste kapittel på echoes som er vel egentlig en remake av 2 ern. Det finnes en remake av 3 ern alt i japan, men den må du i såfall emulere med engelsk patch noe jeg har gitt et forsøk. 4 og 5 derimot er to spill som foregår i samme univers. Og fire emblem og blir ofte ansett som seriens beste i forhold til historie.

Bonus: Shin Megami Tensei Nocturne, Digital Devil saga 1 og 2 også få en ps4 port , eller inn på ps2 claccisc eller noe, gjerne uten random encounters eller muligheten til å se de på kartet, fikk dessverre ikke spilt nok av noen av disse før ps3 min gikk i stykker .

Følte for å skrive noe. Takk for at du leste :)

PS: Ser her at jeg kunne også nevnt mgs 1, ff 8, 9 og 6 samt mother 3, morrowind, deus ex og kotor.
  • 0
Skulle ønske Suikoden I & II fikk samme slags porten som Square Enix gjorde med FF VII og FF IX til PS4.

Et spill jeg ønsker en ordentlig nylaging av er definitivt Metal Gear Solid 1. Husker tilbakeblikket i MGS4, og det var litt av en opplevelse.
Siterer Ayub Dizaei:
Skulle ønske Suikoden I & II fikk samme slags porten som Square Enix gjorde med FF VII og FF IX til PS4.

Et spill jeg ønsker en ordentlig nylaging av er definitivt Metal Gear Solid 1. Husker tilbakeblikket i MGS4, og det var litt av en opplevelse.

Suikoden 1 og 2 hadde vært konge.

Ja, den er jeg enig i mgs1. Spent på hva bluepoint games gjør.

Jeg, kunne selvsagt tatt med en del fler tittler og noen flere tittler som hadde vært konge men, mindre sjanse for å få, kanskje ved untakk av eternal darkness, paper mario og no one lifes forever , jeg hadde ikke sagt nei, til ff 8 eller kanskje til og med 6 og 9 hvis ff vii remaken blir bra. Eller morrowind, deus ex eller kotor alle har vel en uoffisiel grafisk mod eller noe, men en offisiell hadde ikke gjort noe, etc.

Skal ærlig innrømme at selv om jeg så noen mgs videoer på barneskolen så var vel mgs 4 mitt første møte med serien, fantastisk godt spill da, er vel fremdeles et bra spill, fullførte det minst 4 ganger så og si på rad. Solid spill, tilbakeblikket har jeg å fått mer sans for i senere i tid.

PS: Hadde heller ikke sagt nei , til hitman blood money og splinter cell chaos theory (helst med coop delen å) på ps4.
  • 0
Siterer Xtord:
Xenogears


Åja, gjerne. Men det vil nok kreve en renoveringsjobb på lik linje med det FFVII kommer til å få. Det spørs nok om SE er villig til å ta på seg den oppgaven.

Egentlig hadde jeg tatt veldig til takke med en HD-utgave til PS4 som FFVII og IX har.
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
Siterer Glorfindel:
Siterer Xtord:Xenogears

Åja, gjerne. Men det vil nok kreve en renoveringsjobb på lik linje med det FFVII kommer til å få. Det spørs nok om SE er villig til å ta på seg den oppgaven.

Egentlig hadde jeg tatt veldig til takke med en HD-utgave til PS4 som FFVII og IX har.

Om du tenker på anngående en remake, ja det tar nok sikkert lang tid.
Men, ja en hd-utgave hadde ikke gjort noe. Skulle gjerne likt å vite hvorfor har vi ikke det på psn europe i det hele tatt selv bare ps1 versjonen Litt tilfeldig spørsmål, har du spilt det ?
  • 0
Siterer Xtord:
Skulle gjerne likt å vite hvorfor har vi ikke det på psn europe i det hele tatt selv bare ps1 versjonen


Nei, det er jaggu ikke godt å si. Det virker som Square Enix har glemt bort det spillet helt etter at Takahashi forlot selskapet og startet opp Monolith Soft.

Siterer Xtord:
Litt tilfeldig spørsmål, har du spilt det ?


Ja, men jeg har ikke fullført det. Jeg kom nok litt over halvveis. Men skal jeg fullføre det nå, så skal jeg starte helt på nytt. Og det er et tog jeg ikke har giddet å kaste meg på enda.
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
Siterer Glorfindel:
Nei, det er jaggu ikke godt å si. Det virker som Square Enix har glemt bort det spillet helt etter at Takahashi forlot selskapet og startet opp Monolith Soft.

Gir mening, men ja veldig dumt allikevel, vi Europa blir litt glemt.

Siterer Glorfindel:
Ja, men jeg har ikke fullført det. Jeg kom nok litt over halvveis. Men skal jeg fullføre det nå, så skal jeg starte helt på nytt. Og det er et tog jeg ikke har giddet å kaste meg på enda.

Skjønner. Halvveis er jo et godt stykke da. Antar du spilt det på ps1 eller ps2 din og ikke brukte emulator? Uansett skjønner det. Minnes at vi kanskje kan alt ha snakket litt om dette
  • 0
Siterer Xtord:
Antar du spilt det på ps1 eller ps2 din og ikke brukte emulator


Ja og det blir for langtekkelig å gå løs på den originale-versjonen igjen. Jeg er, som du sikker vet, veldig glad i mange av de eldre japanske rollespillene, men de er samtidig veldig seige. Det tempoet de foregår i er alt for tregt i år 2018.
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
Siterer Glorfindel:
Ja og det blir for langtekkelig å gå løs på den originale-versjonen igjen. Jeg er, som du sikker vet, veldig glad i mange av de eldre japanske rollespillene, men de er samtidig veldig seige. Det tempoet de foregår i er alt for tregt i år 2018.

Jeg kan se den i forhold til både xenogears men å en del andre jrpg spesielt fra ps1 tiden. Dog det er en par fra ps2 tiden jeg vil si har holdt seg bra av forskjellige grunner, samt syns jeg å suikoden 1 og 2 selv nå funger samt mario legend of seven stars. Uansett skjønner.
  • 0
Siterer Xtord:
Jeg kan se den i forhold til både xenogears men å en del andre jrpg spesielt fra ps1 tiden. Dog det er en par fra ps2 tiden jeg vil si har holdt seg bra av forskjellige grunner, samt syns jeg å suikoden 1 og 2 selv nå funger samt mario legend of seven stars. Uansett skjønner.


True that. Jeg tror også Chrono Cross kunne vært lettere å få gjort noe med, siden det bærer en litt mer moderne stil. Selv om det festlig nok også er fra 1999.
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
Har aldri selv spilt Eternal Darkness, har hørt bare masse bra om det. Spillet var en hidden gem og jeg så aldri spillet på spillbutikkene da jeg den gang hadde gamecube. Hadde vært utmerket om den hadde vært remasterd eller porta til Switch, men det er jeg redd vi kan drømme pga den skuffende salgsprossesen til spillet :/
Gaming is in my DNA
En skikkelig remaster av Chrono Trigger ville jeg satt pris på. Noe mer lidenskapelig enn den verdiløse porten på Steam mener jeg
Hvis Gud eksisterte ville han ikke skapt meg, dårlig trekk å skape en overmann!
  • 0
Siterer Mats2468:
Har aldri selv spilt Eternal Darkness, har hørt bare masse bra om det. Spillet var en hidden gem og jeg så aldri spillet på spillbutikkene da jeg den gang hadde gamecube. Hadde vært utmerket om den hadde vært remasterd eller porta til Switch, men det er jeg redd vi kan drømme pga den skuffende salgsprossesen til spillet :/

Ja, det er virker ut som å være det. Nei, det blir nok med drømmen, jaja jeg får vel emulerer det engang å bruke Dophin eller noe, har enda ikke Switch, men det kan hende det skjer.

Siterer Bob-Ingolf:
En skikkelig remaster av Chrono Trigger ville jeg satt pris på. Noe mer lidenskapelig enn den verdiløse porten på Steam mener jeg

Det hadde ikke gjort noe det. Har enda til gode å fullføre det. Har hørt steam versjonen var elendig når det kom ut, men at det er helt greit nå etter masse patcher osv.
  • 0
Mye bra her jeg kan nikke anerkjennende til. Om ikke annet skulle jeg gjerne ønske at No One Lives Forever i det minste fikk en digital utgave, for så langt jeg vet finnes ikke dette per dags dato. Det er synd, for spionspill er ikke akkurat det vi finner mest av der ute.
Ash nazg durbatulûk, ash nazg gimbatul, ash nazg thrakatulûk agh burzumishi krimpatul
Siterer Ingar Hauge:
Mye bra her jeg kan nikke anerkjennende til. Om ikke annet skulle jeg gjerne ønske at No One Lives Forever i det minste fikk en digital utgave, for så langt jeg vet finnes ikke dette per dags dato. Det er synd, for spionspill er ikke akkurat det vi finner mest av der ute.

Ja, absolutt bare en digital utgave haddet vært fint. Tror eneste måten å få det enten å finne en brukt kopi eller laste det ned "ulovlig". Det er jeg også helt enig skulle gjerne vært flere spionspill.
  • 0
Xenogears og Chrono Cross skulle ha blitt lansert samme som Chrono Trigger som lovelig emulert utgave fordi det ville ha solgt allikevel.

Paper Mario til NGC koster fett, man må være veldig heldig viss man for tak i det innlandet eller utlandet under 350 KR.

MGS1 har jo Twin Snakes til NGC, men det er jo gammelt også og noen fans av originalen sier at noen små "forstyrrelser" forhold til gameplay forandringer og cut-scenes.

FF 6 har en ganske ikke så gammel ny-versjon på IOS, Android og Steam. Det er da chibi grafik, viss du tolerer det da.
8 har en port til Steam, men lyden jeg har hørt er dårligere enn orginalen. Jeg håper på en PS4 port.
FF9 HD remaster til IOS, Android, Steam og PS4.
Faktisk spilt en del KOTOR på IOS og det veldig gøy å spille.
"Når det regner, så er da jeg koser meg mest: Inne og spiller "
Siterer Madzen:
Xenogears og Chrono Cross skulle ha blitt lansert samme som Chrono Trigger som lovelig emulert utgave fordi det ville ha solgt allikevel.

Ja, det burde det, syns det er rart vi i europe ikke har de, men på psn usa så har de begge.

Siterer Madzen:
Paper Mario til NGC koster fett, man må være veldig heldig viss man for tak i det innlandet eller utlandet under 350 KR.

Ja, forundrer meg ikke, men, hvorfor har ikke vi det på eshop da.

Siterer Madzen:
MGS1 har jo Twin Snakes til NGC, men det er jo gammelt også og noen fans av originalen sier at noen små "forstyrrelser" forhold til gameplay forandringer og cut-scenes.

Jeg vet. Hadde lyst på det en god stund spesielt da NGC min funket. Men, ja det har noen problemer med at det er lettere, nye stemmer etc. Allikevel en moderne remake/remaster hadde ikke gjort noe.

Siterer Madzen:
FF 6 har en ganske ikke så gammel ny-versjon på IOS, Android og Steam. Det er da chibi grafik, viss du tolerer det da.

Vet, er mulig å få tak i, vurdert, men hørt det var noen små problemer, men igjen vil gjerne ha hva skal vi si en ordentlig remaster av snes eller gba versjonen er vel de to som blir ansett som de beste versjonen. Uansett takk

Siterer Madzen:
8 har en port til Steam, men lyden jeg har hørt er dårligere enn orginalen. Jeg håper på en PS4 port.
FF9 HD remaster til IOS, Android, Steam og PS4.
Faktisk spilt en del KOTOR på IOS og det veldig gøy å spille.

Ja, en ps4 port kunne vært greit, det er ports av 9 å , men igjen skulle likte å se en remaster og ikke bare en port, men det er nok lettere med ff 8 en ix siden ix har en litt mer spesiell still.
Kotor er veldig bra ikke prøvd IOS versjonen holder meg til steam, hørt det er en famade remake da.

Men, ja de har ports det holder jo veldig ofte for min del, men hadde heller ikke sagt nei, til remasters. Takk for en kommentar
  • 0
Siterer Madzen:
MGS1 har jo Twin Snakes til NGC, men det er jo gammelt også og noen fans av originalen sier at noen små "forstyrrelser" forhold til gameplay forandringer og cut-scenes.


Det er ikke i nærheten av å ha den samme sjarmen som originalen.
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!